Moottoripyörille omistusvero

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja Tero K, 10.12.2016.

  1. Toope

    Toope 2nd gear

    Itte otin tavaksi semmosen,etten ostele moottoripyöriä ollenkaan,ei mene "joutavuuksiin" rahaa,ja ei tartte selitellä kellekkään nahkapukuja.Siinäpähän sipilät miettii....
     
  2. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    No ei kaikilla ole tollasia rahoja kiinni varusteissa ja nehän menee helposti varmaan +10 vuotta kun kerran ostaa hyvät.

    Itse ostin housut alennuksesta oisko ollut 20€, takki nyt maksoi vissiin 160€ ja avokypärä joku 60€ ja noilla menty joku 5v. Kesällä kenkinä menee tennarit ihan hyvin. Toki buutsitkin löytyy.

    Kesällä tulee ajettua välillä ihan shortseissa ja T-paidassa kun ajaa pieniä matkoja.

    Toki kyse on periaatteesta ettei halua niitä perkeleen veroja lisää maksettavaksi. Kuten jo aikaisemmin sanoin niin suomi verottaa itsensä konkurssiin. Verorahoille kun ei tunnu saavan mitään vastinetta.

    Laitoin aamulla pyörän liikenteestä poistoon ja olkoon siellä vaikka ens kevääseen kyllä kesäautolla voi sitten senkin edestä ajaa.

    Miten toi veneiden rekisteristä poistosta takaisin rekisteriin menee jos nyt poistaa sen ?
     
  3. Pertura

    Pertura Gearhead

    Toi perustelu tuntuu sitkeästi pyörivän joka paikassa, että eihän tuo 150 euron vero tunnu missään, kun kerran on niin paljon rahaa käytetty muuhun. Totta kai se tuntuu, ainakin mulla tulisi olemaan käytettävissä 150 euroa vähemmän sitten mihinkään semmoiseen, millä voisi ostaa jotakin, josta valtio saisi verotuloja ja yrittäjä voita leivän päälle. Tuota samantyyppistä perustelua saa kuulla kun muut ihmettelevät jos ei ole rahaa ihan joka turhuuteen, kun on varaa pitää noin isoa jenkkiautoakin. No vittu, just sen ison jenkkiauton takia mulla ei rahaa mihinkään muuhun olekaan, kun nielee se polttoainetta säiliöautolasteittan, on koko ajan rikki ja varaosat maksaa kullattuja mansikoita.

    Ja kun muutenkaan tuossa verossa ei ole järjen häivää, niin on aivan käsittämätöntä että sitä kukaan yrittää perustella yhtään millään. Ainoa oikea keino tässä vaiheessa on karsia meidän ennätyksellisen suurta julkista sektoria pienemmäksi, jotta rahat saadaan riittämään. Nyt jo veroja maksetaan niin paljon ettei kellään ole varaa mihinkään, joten ei millään lisäverottamisella tähän tilanteeseen ratkaisua tule. Varsinkaan kun heti kättelyssä näkee että on kehitetty pistevero, jolla saadaan yksi kaupan ala kutistumaan vielä entisestään kiihtyvällä tahdilla.

    Sen sijaan että verotuspuolella pyrittäisiin löytämään ratkaisu esimerkiksi veroparatiisikeinotteluun, jossa rahasummat ovat ihan aavistuksen eri suuruusluokkaa kuin missään mopoilussa, niin keskitytään näihin saatanan hyttysen paskoihin Itämeressä. Jos valtiovalta saisi yrityksen pyörittämisestä Suomessa sen verran mielekästä, että innostus veroparatiisien käyttämiseen pienenisi, oltaisiin jo oikealla tiellä. Mutta ei, sen sijaan verotetaan hengiltä ne pikkufirmat ja annetaan isojen kikkailla konsernilainoilla, kun niille se on mahdollista ja todella kannattavaa. Lopputuloksena raha virtaa ulkomaille ja ratkaisuna verotetaan suomalaisia vielä enemmän. Rokrok.
     
    J.J. tykkää tästä.
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tarkotin sitä että 150 takia ei kovinkaan monet varmaan lopeta motskarilla ajoa.
     
  5. cdi

    cdi Double Gearhead

    Mä luulen että mahdollisuudet matematiikoksi ovat yhtä suuret meillä molemmilla,kun tässä matematiikassa pärjää aivan niillä peruslaskutoimituksilla joita jokaiselle kansakoulussa opetetiin. Niin kuka kykyjään käyttää tai jättää käyttämättä.......eikos se kuulu itse päätettäviin asioihin.
    Mun pointti on se jos verotetaan verotetaan johdonmukaisesti ja sitä nämä esitykset ei tee.Esim autoveroa on alennettu jo monta kertaa , MP-veroa ei kertaakaan.
    Toiseksi jos verotetaan harrastuksia miksei veroteta kaikkia harrastuksia ,Esim manne F1 ajot ja pruttapallo.
    Verottajan ja trafin tutkimus kuulemma todistaa että suurin osa mp-omistajista hyvä ja keskituloisia(prosentteja en nyt enää muista) Sama tutkimus voidaan ulottaa myös pruttapallo klubeihin ja ravitalleihin tukijoineen.
    No mulla on moottoripyörä tosin vastentahtoisesti.........se tuli vähän ninkun pyytämättä tosn se ei ole mua kaatanut vielä kuten jollekin politiikolle kävi.
    Etelän aurinkoon moni mp-ajajakin lähtee....olikos se romania vai unkari missä on oikein matkailu kartano jossa sumipoiken pyörät odottaa ajajiaan....ei tuu veoeuroja niistäkään sipilän kirstuun.
     
  6. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    ei varmaan lopeta mutta ne tallien aarteet taitaa jäädä aarteiks tallin nurkkaan keräämään pölyä ja odottelemaan seuraavan pelimerkin siirtoa. ei varmasti ole yhtä pyörää enempää meillä kesällä liikenteessä vuorotellaan muijankanssa sitten mä ajelen aurinkoisina päivinä niin menköön se sitten sade päivinä. jos noi verotukset nyt tulee voimaan niin lähelle 1000e olis ylimäärästä maksettavaa ihan kun ei muuta käyttöä sitten olis ei hyvä juttu yhtään vituttaa vaan.
     
  7. cdi

    cdi Double Gearhead

    No n puolet on laittanu seisontaan moniko lopettaa en osaa arvioida.Venepuolelta on varmaan vieläkin helpompi jättää maksamatta ja ottaa rekisteristä pois.

    Mutta vahinko on jo tapahtunut 15 milj vakuutustulot on ulosmitattu sitämyöten vakuutus vero jää 3,5 milj pienemmäksi tähöän vielä pitää plussata venepuoli täällä kuivalla maalla niitä ei niin paljon ole että arviota pystys heittämään.
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    En oo kyl kuullut kenenkään puhuvan omissa pienissä piireissä että mopoilut loppuis mahdollisen veron myötä, mä en lopeta ainakaan.

    Ajat tai et aja, heleppoo, elämä on valintoja.

    Ja jos se nyt tarvii erikseen mainita niin en minäkään niitä veroja mielelläni maksa.

    Ediittiä: Palopuheita vois mennä toitottaan prätkäfoorumeille, tavottaa enemmän harrastajia.
     
    Muokattu: 14.1.2017
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    Ite laitoin motskan seisomaan ja jos vero tulee niin pitää museoida se tai olkoot koristeena. Tekee senkin ajoajan polttopuita niin säästää sähköä ja rahaa. Loput säästetyt rahat työnnän ebayn kautta ulkomaille.
     
    pas2, raaseriruiseri ja stana tykkäävät tästä.
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Moniko niistä ottaa sen takasin käyttöön kun alkaa olemaan kesälomat, 24 astetta lämmintä, kaunis aurinkoinen päivä ja ennusteissa koko viikon yhtä hyvää ilmaa ja pari kaveria pörräämässä motskareillaan nurkissa?

    Totuuden hetket nähdään keväällä ja kesällä miten käy. Onko nää liikenteestä poistajat periaatteensa mukasia vai meneekö häntäkoipien välissä nettipankkiin maksamaan verot.
     
  11. cdi

    cdi Double Gearhead

    No puolet on sanonu että kattoo mihin mene ja siihen perustuu arvioni. Kuka lopettaa totaalisesti se näkyy sitten.Jos nyt veraa edellisvuoteen niin seisontaan laitetiin n 2000
    Minkälaisen johtopäätöksen vuppe tuosta tekis.

    Mulle on valinta helppo voin lopettaa heti ei kosketa millään lailla. Mutta jos vuppe meinaa mopoilla silloin ainakin minä harkitsisin mitä kannattaa tehdä. Varsinkin jos on toiveissa ettei niitä tarvis maksaa. Näkyy siellä foorumilla olevan sama jako kun täälläkin ei se siitä miksikään muutu.......samat argumentit.
    Mut mä uskon etä veroa ei tule toivottavasti se n 100 000 protesti riittää.
     
  12. plymouth 64

    plymouth 64 3rd gear

    Surullisinta koko MP/venevero asiassa on Suomalaisten asenne, että mitä väliä muutamalla satasella on kun vehkeet maksaa vitusti kuitenkin. Meillä täällä Suomessa kokonaisveroaste huitelee tuolla 60% huitteilla ja uusia veroja keksitään ja olemassaolevia korotellaan tavantakaa. Minulle on helvetisti väliä sillä, että jokaikisestä tienaamastani tonnista valtio vie 600€ ja sekään ei vielä näköjään riitä.
    Ei tarvita uusia veroja, vaan entisiäkin pitää laskea/ poistaa.
    Kusessa olemma muutoin!
    Niin ja on vanha bensakrematorio ja MP tallissa, mut venettä ei ole, silti en halua kenellekään lisää veroluonteisia maksuja.
     
    Roberto ja eilhik tykkäävät tästä.
  13. cdi

    cdi Double Gearhead

    No onhan meillä jo silloin tiedossa tuleeko vero vai ei. Oliko huhtikuun loppu kun asia pitäis olla selvä? No mun osalta on selvä päätös ja kaikesta huolimatta nämä puolueet jotka tällähetkellä on edustettuna eduskunnassa ei tule minulta ääntä saamaan piste

    PS. taitaa kokonaisveroaste huidella jo yli 70%
     
  14. impala67

    impala67 Double Gearhead

    seurataan nyt tarkkaan päätöksentekoa, pidetään asiasta älämölöä ja mielummin niin päin ettei muiden ääliöiden tapaan keksitä muille vielä lisää veroja vaan järjellä perustellaan tämän ehdotuksen typeryyttä. eikä sillä että niillä ja näillä on paljon rahaa, niille erikoisrangaistusvero joka... kyllä ne veroviskaalit niitä ihan itsekin osaa keksiä, uusia vero"tuotteita".

    -ja sitten pyörät seisontaan jos taloudellinen pakko on eikä muuta tehtävissä. mutta minne sitä muuttaisi, ruotsi-onnelaanko? no ei tosiaan nappais mutta on kyllä melko kaukana arkirealismista tähänhetkinen päättäjät ja hallitus-eliitti.
     
    raaseriruiseri tykkää tästä.
  15. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Se voi pitää paikkansa, mutta ainakin monella vanhemman kaluston (vanhemmilla?) harrastajilla tuppaa kertymään nurkkiin enemmänkin kalustoa, joka ei (VIELÄ) ole MA-kelpoista, mutta kuitenkin ulkoilutettavissa hyvän kelin sattuessa muutaman kerran kesässä. Ja useammalla on aika vaikea kuitenkin ajaa yht´'aikaisesti... Se 150,- useamman pyörän OMISTAMISESTA kuulostaa kovin vieraalta näin länsimaisessa (näennäis)demokratiassa! Kai ne on saatana paaliin pistettävä?

    Itselläkin muutama 80-lukuinen harvinaisempi malli jemmassa. ja kyllä UITUTTAA nää verosuunnittelijat, ja eritoten suunnitelluista veroista vinkujista vinkuvat!!! Syökää paskaa ja kuolkaa!
     
    Inlinee tykkää tästä.
  16. GMies

    GMies Gearhead

    Vuppe sekoilee ja kirjoittelee asian vierestä ... ei mopoiluja tosiaankaan tarvitse lopettaa ja miksi pitäisikään, mopoja kun ei ole ajateltukaan mahdollisen veron piiriin.
    Vilkaise Vuppe aloittajan aihetta.
     
  17. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mä lasken mopoiksi mp:t joissa on mopon tehot. ;)

    Saakohan sellasista verohalvennusta.
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    1,5hv?
     
  19. peltsi

    peltsi Gearhead

    On se hienoo et sian näkönen Soini sai raippaveron herroille... kun ei noilla leluilla ajele ku herrat. Jollekin 150€ voi olla pikku raha mutta meikäläiselle noi kaikki uudet herrojen harrasteverot tarkoittaa tänä vuonna about 600€ lisämaksuja vanhojen about 1100€ päälle.
    Ei noita leluja ainakaan huvin vuoks viitti säilytellä kun omistamista verotetaan eikä käyttöä.
    Seuraavaks pitää saada prätkät ja jarruttomat peräkärryt vuosikatsastuksen piiriin.
    Voitaisko myös veneet määrätä vuosittain katsastettaviksi....
    Ja tää kaikki et jokainen vasemmistolainen puskaryssä tuntisi vähemmän kateellisuutta ja enemmän vahingoniloa... tätä kutsutaan joissakin piireissä oikeudenmukaisuudeksi.
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Omistamisen verotus on kyllä käsittämätöntä jos se noin menee että motskaria ei saa väliaikaseen poistoon liikennekäytöstä ja kaikki liikennekäytössä olevat verotetaan. Pakko tohon on joku tulla että saa liikennekäytöstäpoistoon vehkeet.
     
    raaseriruiseri tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!