Mopar 318 ryppyreunan kampiakselin stefa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja SEN-24, 23.8.2009.

  1. SEN-24

    SEN-24 1st gear

    Onko tietoa miten 318 ryppyreunan kampiakselin takapään stefa vaihdetaan? Siinähän on kaksi u-mallista tiivistettä, niin saakohan sitä yläpuolista vaihdettu alakautta vaihdelaatikko paikallaan? Näyttäisi olevan entinen aika tiukasti paikoillaan. Ja onko kellekkään käynyt niin että sieltä olisi tullut öljyt pihalle aika vauhdilla?
     
  2. anssim

    anssim Gearhead

    Joo vastaavia kokemuksia öljyjen pihalle tulemisista on... Laatikon joutu ottamaan pois että sai laskettua kampiakselia, sitten sain sen yläpuolen stefan pois. Todellakin vanha tiiviste on tiukassa ja siksi se lisätila on tarpeen, kampuran laakeripukkien löysääminen riittää. Kaikki tämä tehtiin auton alta käsin...

    tulee muuten aika mukasti sitä savua kun sattuu öljy valumaan suoraan kuumalle putkelle 8)

    yläpuolen vanhan stefan sai muuten pois semmosella n.6mm tapilla, varovasti naputtelemalla..
     
  3. SEN-24

    SEN-24 1st gear

    Kiitoksia vinkistä!
    Ei taida aina helpolla remonteista laskea, kun tuli tuo yläpää käytyä läpi niin aina jotain.
     
  4. SEN-24

    SEN-24 1st gear

    Se onnistui sittenkin!

    Kampiakselin takapään stefa vaihdettu vaihdelaatikko paikallaan, siten että ensin otettu takimmainen laakeripukki pois ja naputeltu tampilla toiselta puolen yläpuolelle jäävää stefaa niin että se vähän liikkui, sitten tehty terävällä ruuvilla alkureikä johon ruuvattu korkkiruuvin tapainen irroitustyökalu joka ostettu nippelit.fi sivuilta, mut saman ois varmaan ajanut ruuviin kiinnitetty rautalanka tai joku vastaava. Noilla eväin siis vanha lähti pois ja uusi vaan voidella öljyllä ja tyrkätä paikoilleen. Kaveri vielä pyöritti konetta käsin kun laitoin uutta stefaa paikoilleen.
     
  5. anssim

    anssim Gearhead

    Käyhän se näköjään näinkin, korkkiruuvi systeemistä en ollu kuullutkaan kun ite vaihdoin..sellaseen grafiitti-naru malliseen stefaan tarttuukin varmaan hyvin kun jälkikäteen miettii..miten lie uudempiin ihan oikean stefan näköisiin tiivisteihin ? Noh saattavatpa muutenkin lähteä helpommin irti..
     

Kerro tästä muillekin!