Mopar 340 -73 kipinä HUKASSA!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja SB 340, 5.5.2013.

  1. faffeli

    faffeli 3rd gear

  2. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Kyllä ne pirulaiset meinaa käydä vaikka onkin vettä joukossa, oireilee vaan kovin erikoisesti pätkien ja rykien. Tai näin ainakin volvo penta teki kun tankissa oli vettä okein isolla kädellä osittaisen uppoamisen takia.
     
  3. kinpin

    kinpin 1st gear

    Täällä ei mene yhtä aurinkoisesti -73 Vallun kanssa. Tilasin yhtälailla syttyboksin uuden, liittimestä etänä selvitettiin että 5 piikkinen boksi (5 johtoa kun sinne menee...). No, tänään boksia vaihtaessa sitten selvisi, että boksissa itsessään on 4 piikkiä. Kaiken huviksi siihen ns. ylimääräiseen piikkiin tulee ihan kyllä johtoa ballastilta. Että onkohan tuokaan nyt ihan normaalia? Kokeilin toki sillä 5 pinnisellä uudella boksilla -> ei kipinää.

    Johtopuolta on saatu selviteltyä nyt sen verran, että puolan ja virranjakajan johdot menee oikeaan osoitteeseen ja niissä kulkee virta. Puola on kunnossa ja luotettavan (?) porakonetestin mukaan myös virranjakaja. Sellainen asia vaan jäi kalvamaan päätä, että kun wiring diagrammin mukaan laturille pitänee tulla kolme johtoa? Virta, ignition+voltage regulator ja kolmanteen pinniin pelkkä voltage regulator. Vai....?
     
  4. kinpin

    kinpin 1st gear

    Huh hei ja hellät tunteet.

    Kevään tiukan rypistelyn jälkeen on Vallu ollut jo tovin liikenteessä mutta yksi ongelma on pelissä edelleen: pintakaasulla auton sammuminen. Eli jos esim. hiljentää liikenneympyrään ja koittaa siitä poistua sivistyneesti pintakaasulla, pyrkii auto vakaasti sammumaan. Asiaa puitiin ja ihmeteltiin, niin seosruuvi oli ensimäinen tutkimispaikka, ei tunnut olevan vaikutusta. Ilmavuodot on myös poissuljettu (lukuunottamatta tehdaskorjatun Holley 1920 kaasuläpän akselia joka jossain määrin ainakin vuotaa). Ennakko 10, mitattu ilman alipainetta. Tosin sillä ei ole visiiin vaikutusta kun alipaine ei tunnut vaikuttavan ennakkoon! Eli kevyellä kaasulla ennakko ei siirry eikä siirry vaikka tekisi alipaineen imaisemalla. Onko mitään ideaa, mistä tämä 225 nyt pissii?
     
  5. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

  6. pptalo

    pptalo 3rd gear

    Minkälaista puolaa olette käyttäneet? Mielummin sellaista mikä löytyy ihan normaalista varaosaputkasta
     
  7. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Tässä GM konversiossa taisin ottaa puolan Subarusta. Eli ihan toimii puola joka kestää sen 12-14V.
     
  8. tonokki

    tonokki 1st gear

    Tästä keskustelusta otin vinkiksi puolan ja tulpan johtojen vaihon jälkeen sytty boksin vaihon.
    Se oli mennyt ja sillälailla että ajettiin katokseen ja kesäloman jälkeen ei lähteny enää käymää.

    Eli ihan tiedoksi että siitä kannattaa usein lähteä ihan liikkeelle
    Kyseessä siis 77 dodge monaco 400 koneella.
     
  9. kippis

    kippis Gearhead

    moparin nelisatases kans jotain ongelmaa käynnistymisen kanssa.
    välillä ei lupaakaan, ihan kun kipinät puuttus kokonaan, ihan pirteesti kuitenkin starttaa.
    tehny nyt 5 kertaa, mutta kun antaa 5 minuuttia olla niin lähtee kun ei olis mitään.
    ja ajaa voi vaikka rovaniemelle asti mut toi starttaus välillä toivotonta.
    eka aattelin että kastelee tulpat, vaihoin, ei auttanu.
    sitten vaihoin boxin, ei auttanu tuohon.
    tänään vaihtoon meni virranjakajan kansi ja pyörijä sekä starttirele.
    sen verran vaikutti toi releen vaihto että puolalle tulee nyt 1,3V enemmän jännää kun ennen!
    ohmit releen I ja G napojen välillä oli n.40 vanhalla ja uudes 24.
    virrat päällä 6.4V ja startissa enemmän...
    jos vielä temppuilee niin on virtalukonpohja valmiina asennusta vailla.

    tosin työkaverikin totesi jo aikoinaan että moparin sähköt loppuu tulipeltiin... =)
     
  10. grantorino

    grantorino Gearhead

    Onko puola kunnossa, etuvastus ja tulpan johdot. Kaikki nämäkin ovat kulutustavaraa vanhemmiten.
     
  11. kippis

    kippis Gearhead

    joo tarvii nekin vielä tarkastaa...
     

Kerro tästä muillekin!