Mopar 340 nokka-akselin mietintä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja rakkare, 30.4.2017.

  1. rakkare

    rakkare Gearhead

    Motti kasaantumassa jossain vaiheessa niin nokan valinta olisi edessä
    Kombinaatio olisi
    -72 a-body
    340 vm -72 lohko porattu 0,030 ylikoko
    Speed-pro L2316F männät
    Vakio 340 kannet vm -72
    Air-gap imusarja
    650 thunder kaasari
    Peltisarjat
    2500 stall turbiini 727 laatikko
    3,23 välitys
    Itse miettinyt tälläistä: http://www.lunatipower.com/Product.aspx?id=1545&gid=287
    Meniskö joku muu paremmin/rajumpi vaihtoehto
     
  2. Catiska

    Catiska Gearhead

    Mittasitko/laskitko puristussuhteen? Yksi oleellisimpia asioita kun valitaan nokkaa. Ainakin jos haluaa optimoida nokan eikä ottaa varman päälle sellaista millä dynaamiset rutut jää varmasti riittävän alas.
     
  3. rakkare

    rakkare Gearhead

    Vielä jatkan kokemuksien/ehdotuksien metsästystä
    Palotilat mitattu ja näyttäs olevan 68cc mikä mäntien valmistajan sivulla näyttäs olevan 9.73:1 puristukset
    Muuten osat mut nokkaa vaille????
     
  4. valtsu67

    valtsu67 Gearhead

    -Tuolla mainitsemallasi nokalla ei tehoalue varmasti mene metsään. Sulla on hyvin samanlainen paketti kuin minulla, mulla vaan 360, comp xe262 ja painavampi auto.
    -Kannen tiiviste vaikuttaa sitten jonkun verran lopulliseen puristussuhteeseen.
    -Sellanen huomautus, että vakio j-kansilla yli puolen tuuman nosto voi ruveta oleen aikaa rajoilla, pohjaako jouset. Jos sellanen vaara löytyy, compilla olis lähelle vastaava xe268, missä nosto jää alle.
     
  5. Catiska

    Catiska Gearhead

    Kannentiivisteen paksuus ja tiivisteen sylinterin reiän halkaisija vaikuttaa ruttuun. Myös männän laen sivuille (ylimmän renkaan ylipuolelle) mahtuu jonkin verran tilavuutta. Nuo kun laskee mukaan niin ollaan jo melko tarkassa staattisessa rutussa.
     
  6. rakkare

    rakkare Gearhead

    Tätä juuri tarkoitin kun ei oikein kokemusta moisesta ni tuo noston suuruus rupes nyt arveluttaan...???
    Onko noi vakio jouset tuhoon tuomittu joka tapauksessa... Tai luultavasti ovat vakio 340 jouset. Kannet on noi pienemmällä venttiilillä olevat...
     
  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kyllä ne jouset on tärkeässä roolissa virinokkien kanssa.

    Vaikka tietylle nostolle oliskin varaa, niin jousijäykkyys/seetipaine täytyy olla nokalle sopiva.
    Jos vaikka seetipaine on kovin pieni, niin nykynokkien nopeilla rampeilla venttiilit ei sulkeudu pomppimatta vähänkään isommilla kierroksilla.

    Jos jouset riittää varmasti pohjaamatta, niin olis hyvä saada mitattua ainakin se kiinni paine.
     
  8. rakkare

    rakkare Gearhead

    CRS XE274H-10 compin nokka vois siis olla ton noston kannalta parempi?
     
  9. valtsu67

    valtsu67 Gearhead

    Tuo vaatii jo tuplajouset. Comp suosittelee tällaisia:
    Linkki jegs:in sivulle.

    http://www.jegs.com/i/COMP-Cams/249/995-16/10002/-1

    Näissä on installed height 1.55"/170 lbs.
    Onko sulla keinuvivut päivitetty? En osaa sanoa, mutta mietin kestääkö vakio peltikeinut noita jousia..
     
  10. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuohon oli luiskahtanut virhe, oikea arvo on 115lbs /1.7".

    Muutenkin jos ne todelliset puristukset onkin lähempänä ysiä, niin valtsun mainitsemat pykälää tai paria miedommat nokat sopis paremmin.
     
  11. valtsu67

    valtsu67 Gearhead

    Niinpäs olikin kahta eri arvoa. Tietty jos jousta painetaan 1.7" tasosta -->1.55", eli 3.8mm, nousisko jousipaine 115lbs --> 170lbs:rolleyes:.
    Mutta joo, asennuskorkeus on kumminkin toi 1.7"/115lbs.
    Eiköhän ne peltivipatkin sitten toimi.
    Itellä käytössä peltiset ja hyvin kuluneet.:D Jousina comp 942-16
     

Kerro tästä muillekin!