Mopar 340

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Swinger70, 6.1.2004.

  1. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei ne SIR kannet ole lainkaan skeidat. Niillä on vaan oma käyttötarkoituksensa johon ne sopii, ja kun niistä rajoista piptää kiinni niin tuskin tulee ongelmia. Niitä ei oo tarkotettu vaikkapa top fuel dragsteriin vaan ne on tarkotettu alle 500 heppasiin koneisiin. Hinta on myös sen mukainen.
     
  2. Fireball

    Fireball Gearhead

    No se valunumero on kyllä vippaosastolla ihan näkösällä. Tuo kirjain J tai U tai O tai X taas löytyy tulpanreijän vierestä muistaakseni 1-2 välistä.

    "If you find the J heads at a swap meet, they could be either original 2.02 valve heads (1971) or original 1.88 heads (1972). If you find a set of 1.88 heads and want 2.02 valves, just take them and have them machined for the larger valves. There is no performance difference between the X and J heads. I've even heard some sources say the J head is better than the X head."

    "Some of the 1970 340 Six-Pack engines had heads with a U or O casting letter in addition to the J, but they were still the same part number head (the T/A head had the intake valve pushrod holes drilled in a offset location)."

    Itellä on ollu 2.02/1.60 venoilla J:tä, X.ää ja yks U:ukin. Ei eroa käytännössä. Penkissä ois voinu virtauseroa ollakin mutta so what.
     
  3. Jas

    Jas Gearhead

    Joo, vasta sattui silmään kun jenkkiläisellä palstalla joku kertoi ajaneensa vakiopainoisella A-bodyllä alle kymppipuristeisella 360:lla ja vakioilla J kansilla 1,88 venoilla 12,0/112 mph.
    Eli on siellä läpireikä porttaamattakin ja vaikka virtauspenkeissä noilla on yleensä alle 200 cfm tuloksia on tuohon oltava jonkun verran tehoakin.
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tota ei kuitenkaan voi pitää minään tyypillisenä suorituksena.
     
  5. Jas

    Jas Gearhead

    Niin se tyypillinen taitaa jäädä 1,5 sekkaa ja 10 mph noista..
     
  6. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Eikös siinä yhdessä Dulcichin (v..ttu miten vaikee nimi) yhdessä artikkeli-360:ssä ollu tehua portaamattomilla 1.88" imuvenasilla J-kansilla 414hp ja sitten street-portatuilla 2.02" venasilla #051-kansilla 474hp. Vai muistanko ihan väärin?? Muistaako yli 3000 viestin mies?
     
  7. Swinger70

    Swinger70 Gearhead

    Juu pitäkäähän topikki lämpimänä, illemmalla tulee taas neroutta ja luovuutta uhkuvia kysymyksiä jahka ansiotyö lakkaa haittaamasta harrastelua.
    Ihan veryttelynä: pikalueskelin Hot Rodin stroukkiyleisohjeita ja ainakin kiertokanki-nokka ja mäntä-kampiakselilimppu välisten "turvaetäisyyksien" säilymisestä oli juttua. Onko lonkalta tietoa vaatiiko tässä tapauksessa mahdollisesti koneistuksia, vai riittääkö tila suht. vapaaseen osien valintaan?
     
  8. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    Se juttu oli mopar musclessa.
    Kyseessä oli 340:n X-kansilla 2.02 venoilla (portaamattomat) ja xe268h nokalla, 392hp

    Dulcich laitto siihen vähän kireemmän nokan (en muista sen arvoja) ja portatut tavalliset 360:n kannet 2.02 venoilla,
    .500 nostolla ne virtas muistaakseen 240 imupuolella.
    Tehot nousi just jonnekii tonne 474hp
     
  9. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Niin sillä stevellä oli viime lehdessä kaks eri mosaa, toinen 340 ja se toinen 360. Olivatten aika tasaväkisiä.
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mopsin pikkulohko on aika reilun kokoinen vakiona, en usko, että nokkaan tarvii kiinnittää mitään huomiota, sylinterien alareunat voi vaatii pikku huojennuksen veivien kohdalta.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tommonen muuten löytyy Moparin uudesta luettelosta. Hinnasta ei ole annettu vielä tietoja.

    STROKER 406 SHORT BLOCK ASSEMBLY
    A new addition to the Mopar Performance Parts family of short block engines, this Stroker “A” Carb 406 Short Block has all the power and reliability you can use. Features include high-performance connecting rods, cast crankshaft and pistons, and a remanufactured 360 “A” engine block. This short block does not come with camshaft, timing gear or timing set. You can order these parts separately to match your engine application — go to mopar.com for details.

    P5007841 Stroker “A” Carb 406 Short Block
     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kun vertaa noita täydellisiä crate motteja, niin 360 maksaa n. 3800 taalaa ja 402 5300 taalaa, eroina on 402:n R/T kannet ja toi kampura. Eli eroa on 1500 taalaa Kansille voi laskea ehkä sellanen 500 taalaa, joten kun 360 short blockit on luokkaa 1400 taalaa, niin vois olettaa ton 402:n asettuvan jonnekin 2400 taalan korville halvassa paikassa. Jos laskee ite tehtynä, akseli 400$, veivit 500$ ja männät 500$ +600:lla taalalla renkaat, laakerit jne jää koneistuksiin vielä 400 taalaa ennenkuin ollaan samoissa. Ja tossa olis sitten H-profiilia, ROSSia jne, joten jos aihio löytyy, niin ehkä kannattaa tehdä kuitenkin ite.
     
  13. Swinger70

    Swinger70 Gearhead

    Kyllä kait se tällä kertaa väsätään aihiosta. Olen vilkuillut useammankin firman crate-motteja selaillessa, mutta halvempihintaset yleensä on "nimettömällä" kasattuja, kun taas koneet joissa parempaa eli kalliimpaa palikkaa se kyllä muistetaan mainita ja tuppaa näkymään hinnassa.
     
  14. Fireball

    Fireball Gearhead

    Asiaa, ite oon ajanu 10 ruttusella 360 + J kannet 12.7/109mph lentokentällä, eikä ollu A-bodyssä sillon vielä muuta kuitua kuin konemuovi ja loksut. Kaikki penkit + muut käkättimet lämppäriä myören paikallaan. Ja radiaaleilla, joten kyllä nuo mukavasti voi kulkee katukuosissakin. Moperfin 292 hydraulinenu + 727 + 9" ja 4.86 välläri. Kiersi muuten aika kieroutuneesti maalipäässä hydraulivehkeiksi, eikä ees särkyny...;=)
     
  15. Jas

    Jas Gearhead

    No siinä on jo sellainen passeli katuvälitys.. vai ei 360 parsa ole kierroskone.. heh
     
  16. Swinger70

    Swinger70 Gearhead

    Perkale, koneistushommat alkaa olla sovittuna, ja osapotti lohkon osilta muuten hansikkaassa mutten mäntien sopivuutta (tai sopivia mäntiä) suorilta käsin selvittänyt, eikä selvittelemättä myyjätkään osaa sanoa tähän hätään. Osaako joku suosittaa tarkempien specsien kera.
    Nokka muuten muuttui pykälällä 295:een.
    Ratasjakopäähän laitetut rahat, älykäs veto vai ällipäärahanhukkaa?
     
  17. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Asiaa, ite oon ajanu 10 ruttusella 360 + J kannet 12.7/109mph lentokentällä, eikä ollu A-bodyssä sillon vielä muuta kuitua kuin konemuovi ja loksut. Kaikki penkit + muut käkättimet lämppäriä myören paikallaan. Ja radiaaleilla, joten kyllä nuo mukavasti voi kulkee katukuosissakin. Moperfin 292 hydraulinenu + 727 + 9" ja 4.86 välläri. Kiersi muuten aika kieroutuneesti maalipäässä hydraulivehkeiksi, eikä ees särkyny...;


    Niinpä niin, kyllähän noilla vakiokamoillakin pääsee, kunhan osat on sopusoinnussa keskenään.
    Oma vallu meni stage1-versiona 12.07/182km/h 360:llä jossa oli 10.5:1 (lohkon dekkauksella ja halvimmilla hypereutektimännillä jotka asennettiin väärinpäin), J-kannet(2.02, bowlport), torker2, MP hydr284/.484" ja ite tehdyt 1 3/4" fenderwellisarjat. Looda oli manuaali 999 vakioturbaanilla ja 8 3/4 peppu 4.30:1, BFG275/60-15. Tais painaa oma keho kyydissä 1280kg. Lämppäriä ei muuten ollu...eikä kaaria.
     
  18. Swinger70

    Swinger70 Gearhead

    Kuinkas isoksi voi porata ylipäätään ja mitä mäntiä edes saa. On nyt .060-ylikoossa, ja perhana havaittavissa pientä kulumaa ettei uusia mäntiä pannakaan ihan tostvaan.
    Lohkoon lyöty "sementtiä" oikealle puolelle niin että pyttyjen väliset plugit alaosassa käytännössä sokeat. Kommenttia, jonka perusteella arvioida onko oikein vai väärin täytetty, kun poiskin paha nyrsätä. Vai pitäisikö yrittää avata/poistaa.
     
  19. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    No ei toi helpolla päästä suakaan! Voipi 4.10:ssä olla jo aika ohkaset seinämät, mutta ehkä sen uskaltais 4.125:n porata? Ei se kuitenkaan oo enää kun n. 0.3 milliä per seinämä. tosta betonin vaikutuksesta on paha sanoa mitään, pois sitä ei kannata edes yrittää ja toisaalta noi seinämät on varmaan suht ohkaset jo, joten tuesta on apua. Öljyjäähdytin vois olla hyvä jos meinaa enempi ajella. Toi 4.125" on 400 letukan vakiokoko, joten siihen löytyy renkaitakin sen kummemmin etsimättä. Mäntiä saa customina minkä kokoisina tahansa, se ei oo onnelma. Kannen tiivisteet varmaan kannattaa valita huolella, rupee tota porausta olee jo sen verran, että mikä tahansa ei kelpaa. Niitäkin saa customina mm. cometic gasketilta.
     
  20. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    tyhjä

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Henkseli 2004-01-28 11:23 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!