Mopar 340

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Swinger70, 6.1.2004.

  1. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Kävin hml autokeskuksesta kysyyn hintoja noille crate koneille ja 380hp 360 magnum olis ollu n.5450€ ja toimitusajasta ei tietoa. 300hp 360 magnum 4750€ ja toimitusaika 1kk. Pelkkä 360 vakio alakerta jossa lohko peruskorjattu ja kaikki muu uutta 1850€ ja helsingissä hyllyssä. 395 hp 360 magnum alukansilla (koneet on mopar performance luettelossa) 7500€. Ja nämä hinnat niin että motti on autokeskuksen pihassa hämeenlinnassa. Ihan katuautoon suosittelivat tota 300hp versiota. Hinnat saattaa heittää jonkun kympin kun hatusta vetelin kun paperit jäi kotio. En sit tiedä onko kalliita vai ei. Olispa toi 5k€ rahaa :sad:
     
  2. Swinger70

    Swinger70 Gearhead

    Kylläpä tässä on tullut laskeskeltua loppusummaa. Ei remppa muuten vielä ole "kannattamattomaksi" muuttunut mutta porauksen ylärajasta kun jollain olisi faktatietoa esittää. Ultrauksen tulos ja jonkinlaiset numerotiedot lohkon kestosta kun määräävät tässä kohtaa painanko tilauskupongissa enteriä, vai pitäiskö miettiä uusiksi malmin käyttötarkoitusta, esim. verkon painoksi tai pöydän jalaksi. Vaan tyyriit on huushollissa mööpelitkin tällälailla tehtynä.
     
  3. Fireball

    Fireball Gearhead

    No nythän on niin että...;=) Ei mitään absoluuttisia totuuksia ole tohon sanoa. Lohkot ei ole identtisiä edes tehtaalta joten jopa konekohtasta ompi vallan paljonko kestää porailla. Mulla tuli takavuosina 340 silmille alastarossa jo .030 ylikoossa, irtos koko sylinteriputki, kyllä, oli putkitettu muttei sitä irronnutta vaan viereinen. Piti seki kokeilla... Kyllähän se on niin että koko onnistuneen koneenrakennuksen perustahan se tuo lohko on, ja kun se kajahtaa niin monesti ei jää myytävää kuin imusarja. Eli jos sua epäilyttää että joko nyt on liian ohut niin älä poraa, tai jos oot pikkupölijä kuten mie ja tuo mopeman niin poraat ja sittenhän sen näkee kestääkö, mutta kun tuo tapa tuppaa maksamaan loppupelissä aina enempi kuin alusta asti kunnon kamppeista tehty. Ja käyttötarkoituskin toki vaikuttaa, ja mihin tavoitellaan. Onhan nuita kestänyt isommillakin reijillä, ja hajonnut pienemmillä. Jos kaipaat ameriikan poikien lukuja minimi seinämävahvuudesta niin saadaan me semmosetkin kaiveltua, mutta epäilemättä ollaan jo ylärajan tuntumassa.
     
  4. Fireball

    Fireball Gearhead

    ja lisättäköön vielä sen verta että kun me tuon SG480:n kans sitte kaivettiin varikolla W5:set irti niin alko epäilyttään että oisko jotain vikaa täällä kun kolmospytyssä oli mäntä venttiilitaskut kampuraan päin ja kiertokangen yläsilmä ja männäntappi palotilaan. Muisteltiin ettei me niitä niinpäin sinne laitettu...
     
  5. SG480

    SG480 1st gear

    Eikös tossa vanhassa PECO -motissa pitänyt olla racelohko - siis se vanha x-merkattu?

    Ainakin joskus saman nimisella herralla oli moinen motti myynnissä.
     
  6. Swinger70

    Swinger70 Gearhead

    Mistä ilmenee x-merkkaus, josko huvikseen senkin kaivelisi.
    Pölöjä tässä on ihan väkisin jo omasta mielestäkin, muija sanoo kyllä pölhöksi, oliskohan eri asia.
    Onhan tässä vielä muitakin linjoja kun pihalla on tossa toisessa räyskässä sama motti kiinni ja jotain vilunkia sieltäkin löytyy. Josko kaivais vielä senkin hangesta esiin ja lihoiksi samaan kadotukseen. Ei ainakaan ole ollu rallikone niin vois olla paree alottaa siitä. Siis tekemään rallikone tietysti!
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mä oon aiemminkin peräänkuuluttanut tota, että onkohan tietoa tekeekö kukaan suomessa sonic tsekkausta? Arpominen noissa hommissa on vähän....arpomista, eli sitä ei kannattais kauheesti harrastaa. Tällä hetkellä jos meinaa tollasia cartemotteja tai muuta isompaa hommailla, niitä kannattaa kysellä tuolta racersplacesta tai toinen loistava vaihtoehto olis Aukin kautta jolloin ne vois saada konttikamana nykkurssilla suorastaan edullisesti.

    Mä en oikeen koekaan tota mottia tarkkaan tutkinut ja oon oikeestaan sen nähnytkin varsin kauan sitten. Se oli toistakymmentä vuotta Esalla joutilaana ennenkuin Peco sen osti. Esa kun oli myymässä valluaan jonka Frosten sitten osti, niin sen rallimotti meni Paukkurille joka anto vaihdossa ton 340:n. Mä en tiedä oliko se X-lohkolla, mutta nelipulttinen alakerta siinä piti oleman.
     
  8. Swinger70

    Swinger70 Gearhead

    Alakerta on nelipulttinen kyllä.
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Se kyllä kielis X-lohkosta, löytyisköhän siitä lohkosta valunumeroita?
     
  10. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Eiks ultraääni ole sama kuin sonic-tsekkaus...

    Työkaveri tekee joutoaikoina tarvittaessa, minimi sylinterin halkaisija on 75mm.
     
  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Juu on. Missäpäin mualimmaa, ja mitä veloittaa? Ei kai noin pieniä sylintereitä olekaan?
     
  12. Fireball

    Fireball Gearhead

  13. Swinger70

    Swinger70 Gearhead

    Lohkon valuno 2780930-340-2 eikä mikään luettelo erikoisuuksia esittele tälle, toi kakkonen on avoin, mikä lie neekeripojan pyhävuoro merkattu muistiin. Joitain merkkejä ja numeroita siellä täällä muttei hajua merkityksestä.
    Orkkisnelipulttisessa taitaa olla pukit sen verran paksummat, että kierre umpinainen. Tässä vasuripuolen ulommat kierteet läpi pukin kyljen, mikä maallikon mielestä viittaisi jäljestä muutettuun, vaan en tiedä kun ei ole tarvinnut opiskella eikä näytä netistäkään kovin helpolla löytyvän nippelitietoa.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    T/A lohkot on ainakin täytetty siitä pulttien yläpuolelta ja taitaa olla myös X lohkot.
     
  15. SG480

    SG480 1st gear

    Jaaps, ei ole race-lohko ja eipä se x-lohko oikeestaan mitään olis pelastanu. Kattelin vanhoja opuksia ja ne ovat tulleet 3.91" porauksella ja maksimissaan suositeltiin 0.15 yli eli tollahan olis päässy 4.06" poraukseen.X-merkki löytyy muistaakseni vänkärin puolelta lohkon etureunasta.

    Aulis kertoi jo myyneensä yhden 380hp Crate -moottorin Suomeen. Jos en hirveen väärin muista niin hinta oli 4000 egen paikkeilla kaikkine kuluineen. Sain muuten kuvat ja faktaa tosta FHRA:n sivuilla olevasta vanhasta Pro Stock truck -koneesta - ASIAA!!

    Jos tuo 340cid ei ole aivan pakollinen ja ainoa vaihtoehto niin suosittelen kyllä harkitsemaan 360 pohjaista alakertaa....

    PP
     
  16. SG480

    SG480 1st gear

    Ja vielä, Moparswedenin sivuilla näyttäis olevan sun tarkotukseen sopiva 340 alakerta jouten. Saattahan näillä vanhoilla kyllä saada lisää ongelmiakin...

    340 shortblock mm,

    Race 340 utan toppar.68 block 0.30 borr med ARP pinnbultar på ram o topp mm, 318-3 Truck vev,peppade stakar,Mopar performance Domade kolvar,Mopar purple cam 590 lift 312 Dur+727 låda renobj + compl ren sats och shifttricksats utan conv = 17000:-.
     
  17. Swinger70

    Swinger70 Gearhead

    3.91"-porauksella tulleet siis X-lohkot tarkoittanet ja siksi oikeastaan huonompi tässä tilanteessa, stanu on kuiteskin 4.04" tässä pappamallissa. Katselinpa uuden mantereen alkuasukkaiden sivuja ja näitten poikien taulukot ja laskurit ulttuu avaruuteen asti porauksissa, muttei varmaankaan tarkoita että toimii.
    Svedun osakasa kun olis "tuossa noin" niin kaupat olis tehty äsken.
    Tällä epäonnen murikalla alkaa nyt vaan olla sen verran tunne(vitutus)+valuutta(miljoona)arvoa että siitä tehdään kohta jotain vaikka väkisin, ei tässä muuten niin naimisissa sen 340 kanssa ole.
     
  18. SG480

    SG480 1st gear

    Nimenomaan kyseessä oli nuo vanhat x-lohkot kun tota porausta kattelin. Uudemmat race -lohkot ovat sitten asia erikseen.

    Omassa kombinaatiossa oli '72 360 vakiolohko,valuakseli, H-beam veivit ja Rossin männät. Mulla oli aikoinaan myös 340 kone mutta sen luonne tohon 3.58 iskuseen verrattuna oli aivan erilainen.
     
  19. Swinger70

    Swinger70 Gearhead

    Jaahas, jatketaan taas.

    Missäs kohtaa kulkee "suositellaan"- ja "pakko tehdä"-rajat alakerran muuttamisessa nelipulttiseksi?
     
  20. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Niin kauan kun vakiolohko ylipäätään pysyy kasassa se voi olla varsin hyvin kakspulttinen. Tarkottanee sellasta lähemmäs 600 heppaan saakka. Vakiolohkoa ei oo tarkotuksenmukasita muuttaa nelipulttiseksi. Isolohkossahan on myös kakspulttinen alakerta joka käyttää samoja studeja kun pikkulohko, siinä suositellaan 650 hepan kohdalla alkaa ettiä ratkaisua tohon ongelmaan. On kyllä lukemattomia motteja joilla on ajettu isommillakin tehoilla ihan vakiopukeilla mukaanlukien omani.
     

Kerro tästä muillekin!