mopar 340

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja plyma69, 23.8.2006.

  1. plyma69

    plyma69 1st gear

    Miten suuri sylinterinporaus on moparin 340:ssa vm. -68-70 ja paljonko voi porata ettei mene seinämät liian ohuiksi? 340 ja 360 kansien erot?
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    4.04" on vakioporaus. Periaatteessa voi porata ainakin 4.10" asti, mutta tuotantotoleransseista johtuen seinämäpaksuudet olis hyvä mitata jos jotain oikeen rallimottia alkaa tekemään.

    340/360 käyttää samaa "kansiperhettä", kanavat ja palotilat on saman kokoiset ja mallisetkin. Voimavuosien 340 moteissa oli 2.02" imuventtiilit, kun 360 moteissa oli 1.88 imuvenat. Imuvenat vaihtamalla saa noista 360 kansista yhtä hyvät, joistakin jopa paremmat kun 340 kansista. Mielenkiintoinen kuriositeetti muuten on 340:n tehokkaimman six packin kannet, jotka on 360:lle listatut '915' eli ns J-valut.
     
  3. plyma69

    plyma69 1st gear

    Jep,mulla on toi 340 porattu 030 ylikokoon, nyt pienen vaurion takia hoonattu ja männänrenkaat ei sovi eli onko kokemuksia/tietoa saako 4.075" viilamännänrenkaita mistään? Männät on keith blackit paksuilla renkailla. Tai sit pitää suunnitella isommaksi porauttamista. Tavotteena ajella ens kesänä C:tä tai brakettia
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Tarkoitit varmaan et katkosrako jää noilla 4.07" renkailla liian isoksi? Mistä kaikkialta olet noita 4.075" renkaita kysynyt? Mulle muistaakseni tarjosivat ihan us-partsilta 340 0.35 ylikokorengas-sarjaa tuossa talvella,mut muistini saattaa pettää...
     
  5. plyma69

    plyma69 1st gear

    Tarkoitin katkosrakoa ja tampereelta soini car partsilta löyty renkaat sopivalla toimitusajalla. Kiitokset vipottajalle tiedoista. Tämä kuuluis vaihteisto/voimansiirtoon,mut mistä voi johtua vetolevyn repeämä turbiinin kiinnityspultin vierestä?
     
  6. gomopar

    gomopar Gearhead

    Todennäköisesti johtuu värinöistä joita se vetolevy on joutunut kestään koko pitkän ikänsä. Musta tuntuu että se pelli ajan kanssa karkenee ja sitten kun sitä rankastaa huolella niin se vaan yksinkertaisesti hajoaa käsiin. Siitä voi jopa lennellä palasia jotka tulee turbiinikopasta läpi. Nimim. kokemusta on :rotfl: :rotfl: ....Tervetuloa kerhoon. :lol:

    On noita korjattu seevaamalla se halkeema kevyesti ja sit migillä tukkoon ja hioo tasaiseksi että pultinkanta istuu siihen oikein. Sitten on tehty 2 mm pellistä palat niihin sakaroiden aukkosiin ja hitsattu molemmilta puolilta kiinni. Sen jälkeen ei oo vetolevy sutaissut tyhjää.
    Tuohon saa Moparperf:ltä vetolevyä jossa sakarat on valmiiksi ummessa. Ite laitoin turbiinin vaihdon yhteydessä SFI hintalisällä varustetun B&M vetolevyn joka on umpinainen pyöreä kiekko. Hiukan painavampi kuin orggis mutta kestää varmaan ihan mitä vaan.

    Ja muista laittaa ruuvilukitetta niihin turbiinin pultteihin. Ne tulee kokoonsanähden aika tiukkaan mutta varmuus ei oo koskaan pahasta tuossa kohtaa :odroll:
     
  7. plyma69

    plyma69 1st gear

    Niin mä kans ajattelin et se johtuu väsymisestä ja tärinöistä. Tilalle ostin just tuollaisen B&M :n vetolevyn
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tsekkaa lohkon ohjaustapit, että ovat tarpeeks ulkona keskittämässä kunnolla lootaa koneeseen. Joskus on käynyt niin, ettei oo olleet, ja seurauksena on ollut just noita murtuneita vetolevyjä
     

Kerro tästä muillekin!