Mopar 360 comp cams ex 262h nokalla ja compin jousilla as.korkeus Ongelma!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja outroadrebels, 11.11.2020.

  1. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    Varmaan löytyy juttua? tai sitten ei. Mutta mitä on raati mieltä. Ongelma on se että en saa noille jousille oikeaa asennuskorkeutta ja sitä myötä mahd oikeaa jousi painetta (mittaria ei kyllä ole). budjetti moottori kyseessä ja kaikkea ei ole hifistelty. Eli Kannet on -85 -86 360 saastekannet, Oikaistu, venttiilit vakiot Imu 1.88" ja pako 1.60" Venttiilit läpätty. Pakoventtiilit on uudet jotka vaihdettu normaaleihin 1.60" (4 uraisiin) rotaattori venttiileiden tilalle. (tässä oli alunperin pakoventtiililautaset rotaattori malliset)

    - Nokka Comp cams extreme energy 262H
    - Venttiili jouset Comp cams 901-16
    - Retainerit Comp Cams 744-16

    Asennuskorkeus jousille tulisi olla 1.65" Nyt tuolla combolla pakoventtiileissä as korkeus jää 1.62" - 1-64" välille Ja imusissa 1.66" - 1.80" (Imupuolen saan korjattua lähelle optimia vakio retainereilla)

    Onko Noista heitoista loppupeleissä haittaa?

    Kiitos asiallisista ja asiantuntevista vastauksista, Paskan jauhajat voi olla sitten muilla palstoilla.

    Outroadrebels / jouni
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jousipaineet ei ole tuossa niinkään ongelma, vaan jousien pohjaaminen.

    Jos lasketaan ilmoitetuista arvoista, niin 901 jousi pohjaa 1.1" korkeudessa.
    1.62" asennuskorkeudella ja .470" nostolla sulla jousi puristuu auki asennossa 1.15" korkeuteen.
    Pelivaraa jää ainoastaan .o50", joka kyllä nippanappa riittää.
    Comppi ilmoittaa itse maksiminostoksi .490" jolloin 1.65" asennuskorkeudella ollaan 1.16" aukikorkeudessa.

    Imupuoli olis fiksumpaa shimmata kohdalleen kuin laittaa vanhoja retskuja.
     
    Muokattu: 11.11.2020
  3. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    Jepulis. Täytyy vielä kertaalleen mitata nuo kaikki ja Laskea tuo pohjaus kaikista pakosista. Imu puoli toki saadaan shimmeillä kohdalleen jos ei tule noita "vanhoja" retskuja käytettyä. Paremmathan nuo uudet compin retainerit on. Oletko sitä mieltä että seetipaine ei ole ongelma tällä combolla? En haluaisi tuhota tuota nokkaa.
     
  4. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    No sulla pako on ns. alueella mittausteknisiin seikkoihin, ja jos imun shimmaat samaan, sun paineet ei ole kuin seat 102lbs / open 284lbs. Ei hirmusia.
     
    outroadrebels tykkää tästä.
  5. 3964

    3964 2nd gear

    Kannattaa mitata todellinen nosto ja sen mukaan rueta shimmailemaan jousia niin ei tarvitse arpoa.
     
    outroadrebels tykkää tästä.
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Seetipaine ei ole oikeastaan koskaan se joka käy nokan päälle, vaan aukipaine.
    Asennuskorkeus tietysti vaikuttaa myös siihen aukipaineeseen, joka lopullisesti määräytyy noston ja jousijäykkyyden mukaan.
     
    outroadrebels tykkää tästä.
  7. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    Kiitos nopeista vastauksista. Enköhän tällä pääse nyt eteenpäin! :odwink:
     

Kerro tästä muillekin!