Mopar 360 + edebrock performer kierrosongelmia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja GARAGE_INC, 4.5.2007.

  1. tomimk

    tomimk 1st gear

    Kisapuola

    Joissain vehkeissä startissa kytketään suora kytkentä käämiin, jolla kompensoidaan starttimoottorin aiheuttama jännitteen pudotus (2-5V!). Normaalikäynnin aikana mukaan kytketään etuvastus, jottei puola kärähdä.

    Älkää ihmeessä kytkekö suurtehopuolaa normaalitoiminnassa suoraan jollei tarkoitus ole nimenomaan paistaa pekonia puolan päällä...
     
  2. F-body

    F-body Gearhead

    En kyllä jaksanut koko aihetta selata, mutta heittäisin tollasen jutun: bensatankin korvausilma. Ei tuu löpöö jos ei saa ilmaa tilalle. Itsellä oli -65 Vallussa mennyt alustamassaa korvausilmaputkeen tukkien sen.
    Heti ajon jälkeen tankinkorkki auki. Jos kuulet imuäänen on vika siinä.
    Oot varmaan silti jo koittanut.
     
  3. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Hmm

    juu kokeiltuja nuo korkki jutut... :D Pitää perehtyä lauantaina niihin sähköihin kun on pitkästä aikaa taas aikaa kunnolla.
     
  4. valsu67

    valsu67 1st gear

    Joskus oli tällänen vika,että ikäloppuun pensaletkuun oli tehny sisäpuolelle sellasen palkeenkielen,eli kiekkaa ku anto niin se veti letkua tukkoon,muuten tyhjäkäynnillä toimi hyvin...
     
  5. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    hmm

    Hei sinänsä mielenkiintoinen idea tuokin, mutta miten autosi oireili? Siis tarkemmin sanottuna?
     
  6. valsu67

    valsu67 1st gear

    eli pensan saanti loppu/väheni kiekoilla...joskus kanssa kuullu että ois pensaletkua imeny jopa ruttuun,aiheuttaen kanssa pensan saanti ongelmia...

    JA kerran oli valiantin tankissa omituisia silikoni natusia,siellähän ne kellu,mutta kun imua tuli kunnolla niin pakkauntuvat tankin pensaputken eteen,ja alko pätkimään,ja hyytymään.kyllä sillonkin etitiin vikaa pitkään,ja kaasaria purettiin tuskissaan...
     
  7. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Hmm

    no niin.. nyt kypsyin ajatukseen vaihtaa bensalinjakin uuteen. kamat on hyllyssä valmiina, mutta miten olette vetäneet, rallimiehet haluaa neuvoa että auton sisäkautta , alunperin meinasin vetää ulkokautta, sieltä mistä vanha linja kulkee.. No makuasiahan tuo taitaa olla..

    Kokeillaan nyt tuokin homma, eihän se hukkaan mene muutenkaan, koska vanha ei ole enää kovin hyvän näköinen.

    Nyt peukut pystyyn että homma paranee.
     
  8. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    Harkitsisin vielä hiukan sisävetoa,ajatus siitä että se joskus hiukan vuotais
    ja joku pistää autossa tupakaks.Ja millä materiaalilla ajattelit vetää,tossa yks ammattitaitonen harrastaja just varotteli nykypolttoaineletkujen laadusta,jopa vain vuosi tai pari ja ne voi olla kuivunu jo pilalle.Itellä kunnon teräsputkee takaanta eteen ja vain liitospätkät kumiletkuilla.Ja jos ei tietoa tankin sisällä mahdollisesti liikkuvasta skeidasta,niin ehdottomasti puhdistus samalla.
     
  9. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    HMM

    Itse asiassa meinasin käyttää kuorma-autojen "muovi" putkea, kestää käyttöä ja ei happane. Ulkokautta taidan kyllä vetää kuitenkin, ja suojata jollain. No, hiukan offtopic tää ny on.
     
  10. jthrbt

    jthrbt 1st gear

    t

    Olen seurannut tätä sun juttuas ja ihmettelen edelleen miksi et kokeile perus asioita ensin. Kuten olen kait jotain neljä kertaa sanonut siitä bensa jutusta sulle. Aikaa siihen menisi noin viis minsaa. Kundi vaan kokeilee hakea ensin vikoja kauimmasta päästä, tilailee jakajia ja boxeja. Niiden toimitusaikana olisit kerennyt tehdä järkeviä kokeiluja, tai mikä helpointa ja ehkä tässä tapauksessa halvinta olisi ollut viedä auto korjattavaksi.

    Isänmaallista Juannusta vaan kaikille.
     
  11. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Re: t

    Toisilla se on ihme tapa.

    Juttuhan on niin että haluan ottaa kaiken huomioon, ei se pahaa tee koittaa ensin jotain muuta, ja sitten siirtyä toiseen , Siis täällähän on ollut noita ehdotuksia siis aivan törkeän paljon. ei siitä suuttua tarvitse jos ei just se sun neuvos mennyt ensimmäisenä kokeiluun. Minusta se ei ollut yhtään hullua tehdä sähköpuolella kaikki tehtävä ensin, että sen saisi varmasti kokonaan pois suljettua. Noita ehdotelmiakin on riittänyt.Nyt se tuntuu olevan toki jo aika varmaa. Ei minusta silti tunnu että olisi mennyt mitään hukkaan. Parempihan se on tarkastella yks kokonaisuus kerrallaan. Vai olenko väärässä?

    Nyt voi toki rauhallisin mielin alkaa uusimaan polttoaine puolta jopa ilman minkäänlaisia kokeiluja, vaikka sieltä löytyiskin vaan jokin pieni skeidan palanen, onko se nyt sitten pakollista tyytyä siihen että " no nyt se taas toimii, ainakin hetken". Aika pienillä jutuilla saa uusittua nyt koko bensa puolen, kun pumpusta taaksepäin vaan tarvitsee enää uutta laitella...

    Sitä paitsi, olenhan minä kokeillut mitata polttoaineen paineita ajossa ja ilman ja kyllä todennut melko tarkkaan että bensaa tulee kyllä. Ei siihen tarvita nyt mitään limupullo/letku konsteja, (itse muuten vetäisin siihen varakanisteriin vaan pumpulta letkun) että voi todeta että kakkua on riittävästi. Tässähän on jo menty hiukan pidemmälle ton homman kanssa.
     
  12. jthrbt

    jthrbt 1st gear

    l

    Jokainen ryömii tavallaan...
     
  13. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Jep näin juuri.
     
  14. montego

    montego 1st gear

    Re: l

    On vaan niin uskomaton tapaus että,tulee väistämättä mieleen että ,onkohan tämä juttu satua,eihän tuollaista voi olla......ei herneitä noukaan.
     
  15. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Enpä jaksanu koko ketjua läpi selata, mutta onko katottu, että kaikki venttiilit aukeaa tarpeeksi/yhtäpaljon? yhestä chevyn koneesta kun meni pari pakonokkaa sileeksi oli oireet sellaiset, että ensin paukuttu kaasariin isolla kaasulla kuumana ja lopuksi alkoi kone paukkumaan kaasariin ihan pintakaasullakin. Ja ensioireista meno hyyty ihan mutamaan sataan kilometriin.

    Ja kaikki tämä just parin päivän päästä, kun olin auton myyny. No onneksi oli yksi comp camsin nokka itellä hyllyssä niin lähetin sen silloin auton ostajalle pahimman vitutuksen laannuttajaksi.. Ja koneen tein noin 1tkm ennen ja oli nokaan sisäänajot suoritettu, eikä ollut liian suuret venajousipaineet, nostajat pääs pyörimään jne. mutta päätti summitin nokka silti antautua..
     
  16. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Hmm

    sinänsä tutut oireet mutta ei ihan pienellä kaasulla röpötä, eikä ole pahentunut, oikeastaan jostain kumman syystä hiukan meno parantunut siihen nähden, että alkuun päästiin max kuuttakymppiä jne, nyt kyllä "normaali" ajo on mahdollinen mutta suurempi kaasun käyttö saa homman polvilleen. Alipaineet hyppyyttää sitä enemmän, mitä enempi kaasua tarjoaa/kurkut aukeaa. ei kuitenkaan "syklissä" eli venttiilit on ok, ja pitää.Myös tyhjäkäynnillä alipaine oli vakaa. Tuo on mitattu tosiasia myös.

    Nostosta en tiedä muuta kuin sen että näyttivät aukeavan saman verran, ja nokka kyllä toimi ennen remonttia ongelmitta. Remontissahan uusittiin alkuun vain imari/kaasari isompaan, ja uus jakopää. siitä starttas onkelmat. bensaa tulee, paineet mitattu, ja sähköpuoli on sittemmin uusittu täysin. Nokan ajoitus ok. tulppia kokeiltu . En ole vieläkään sitä imusarjan tiivistetä koittanut vaihtaa, kun yleensä ongelmat alkaa jo sillä osakaasulla, mikäli kyseessä on imuvuoto.
     
  17. Ck

    Ck Gearhead

    Toi pakopuolen nokan mahdollinen pyöristyminen aiheuttaa kyllä pauketta. Ei ihan pienellä kaasulla vään vähän isommalla. Nostajien pohjista tuon näkee helposti, jos nokka kuluu niin on se nostajakin montulla.
     
  18. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    HMM

    Ollut nuo nostaja patruunat kädessä just tarkistaakseni tuon, ei ollut oikeastaan minkäänlaista jälkeä. Uudet venajouset kun vaihdoin, niin alkoi kyllä naputella hiukan ihmeellisesti, ei tosin vaikuttanut itse ongelmaan mitenkään.
     
  19. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    hmmettä

    Osaisiko joku kuvailla sitä kuluneiden nokkien aiheuttamaa ongelmaa vielä hiukan enempi? Olisikohan tilanne voinut laueta mun tapauksessa kun asensin aika reilusti isomman kaasarin. Ettei seos "mahtuisi" enää huonosti aukeavien venojen välistä mihinkään yms... ?
    Kuulostaapa oudolle jo omaan korvaan... mikä muuten tuossa pakonokkien kulumiessa käytännössä aiheuttaa sen röpinän? selittäs varmaan sen alipaine heittelynkin?
     
  20. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Jos pakonokkia kulunut, kone "rötisee ja paukkuu" kaasariin silleen epämääräisesti ja ei ota kierroksia. Voi käyttäytyä esim. siten, että pienellä kaasulla saa nostettua koneen kierrokset ylös, mutta kun kaasun läväyttää selälleen alkaa rätinä kaasarissa. Mut luulis, että ois tehny tota jo ennen kaasarin vaihtoa sun tapauksessa. Joskus kun nokka alkaa kulumaan menee se jopa muutaman kilometrin matkalla paskaksi..
     

Kerro tästä muillekin!