mopar 360. mitkä tulpat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja naurava kulkuri, 17.8.2008.

  1. naurava kulkuri

    naurava kulkuri 3rd gear

    olisiko kellään mitään tietoa että minkälaiset kynttilät tulisi ostaa kun itsellä ei ole hajuakaan. moottorina on mopar 360, rpm hiluilla kansista lähtien (n.400hv?) ja puristussuhde 10,7.
     
  2. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Mulla kokolailla samalla combolla sbc 350 on toiminut Championin RC12Y.
     
  3. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    heh... tuota se olen minäkin viimeaikoina ihmetellyt.
    Itsellä miedompi kone, mutta poltti se tuolla reilun ysin rutullakin noita ihan vakiotulppia.

    Nyt on kokeilussa 340 koneen tulpat.. (ihan hyllystä,katalookin mukaan tuolla 340 pyynnöllä, kun en delcon tulpista tiedä just mitään.
    On toiminut ainakin yhden reissun

    Itse kun en muista miten noissa tulppamerkeissä muista miten lämpöarvot on ilmoitettu, niin en osaa sanoa, muuta kuin että noissa 360 koneissa on tainnut olla NGK :n merkinnän mukaan vakiona BPR5ES tai BPR6ES tulpat. Mutta Laittaisin BPR7ES:sät ainakin ettei heti pala.. Itse tosin en jostain syystä löytänyt lähiliikkeistä NGK:n tulppia ollenkaan... joten vaihdoin valmistajaa sitten..

    Saa vihjata jos jokin tulppa on ollut ylitse muiden noissa.
     
  4. naurava kulkuri

    naurava kulkuri 3rd gear

    ´

    onkos noi championit sillä pienemmällä avain välillä ja pitkäkierteiset?
    muistaakseni noihin kansiin ei mahdu kiristämään normi tulppaa ellei ota porsliinista tongeilla kiinni, täytyy tarkistaa vielä kun olen menossa talliin.
     
  5. naurava kulkuri

    naurava kulkuri 3rd gear


    jokkis miehet on ainakin sanonut kun ajetaan mörkökaasareilla että ngk:t eivät kestäisi kastumista että densot on ainoat oikeat.
     
  6. jussi308

    jussi308 1st gear

    l

    No meillä on kiitettävän hyvin tähän asti NGK:t pelanneet mukana vaikka säätöjä on haettu tavalla jos toisellakin. Ei ne kyllä ihan helpolla pimeeksi ole ainakaan meillä menneet. Mutta kaasari ei ole kyllä kuin 1095cfm King Demon :D
    Mutta voisin kuvitella ajavani myös muilla merkeillä mutta kun noi pelaa niin ok.

    Tollaset on letukassa, varmaan sen takia kun kansivalmistaja suosittaa niitä:

    http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
     
  7. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Jep, kyllä on.
     
  8. naurava kulkuri

    naurava kulkuri 3rd gear

    sieltähän ne löyty summitin sivuilta kansivalmistajan ehdotus, täytyy vaan ekaks aina kysellä tyhmiä.CPN-RC12YC
     
  9. jussi308

    jussi308 1st gear

    l

    Kas sieltä se löyty meidän kuljetusauton eli '90 318 Ramin (ruiskupeli) konepellin alta tarrasta. Sama tulppa.
     
  10. kotr

    kotr 3rd gear

    tähän samaan syssyyn kyselisin vakio 318 tulpista.mikähän ois oikia lämpöarvo,näillä ihan perus merkkeillä mitä voi ostaa melkeen mistä vain.
     
  11. jussi308

    jussi308 1st gear

    k

    Kyllä se taitaa olla 4 tai 5. Meillä eilen vaihdoin NGK GR4 tulpat 318:seen ('90 ruiskupeli).
     

Kerro tästä muillekin!