Mopar 360 Öljytikku

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jampe_, 8.5.2010.

  1. Jampe_

    Jampe_ Gearhead

    Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että pitäisikö tuollaisen pikkulohkomoparin öljytikussa olla jonkinlainen tiiviste? Itselläni kun ei oikein tuo tikku istu tiiviisti mittatikun koloseen ja roiskii hieman öljyä konetilaan. :)
     
  2. jaketin

    jaketin Gearhead

    Ainakaan meikäläisellä ole ollut yhdessäkään mopen pikkulohkossa ollut. ihan painettu paikalleen ja ja tiukka sovite on..
     
  3. XVD

    XVD Gearhead

    eikä mullakaan oo ollut eikä roiski..
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    tikun ja tikunputken välistä vai tikunputken ja lohkon välistä roiskuu?
     
  5. lemmy

    lemmy Gearhead

    Siis huohottaako se kone siitä tikun kautta?
     
  6. Jampe_

    Jampe_ Gearhead

    Mielestäni tulee tikun ja putken välistä, siihen kun jää ihan silminnähtävä väli. Onkohan sitten edes oikeanlainen tikku mulla tuossa :odroll:

    Täytyy varmaan vielä tarkastaa pcv venttiilin toiminta ettei ole jumissa.
     
  7. F-body

    F-body Gearhead

    Myllyn ohivuoto puhalsi ainakin mulla öljyä pihalle justiinsa tosta tikunputkesta ja tuuletinpropelli levitti sen kivasti pitkin konehuonetta :rotfl: . Korkeilla kierroksilla konehuoneen öljyäminen toimi parhaiten.
     
  8. lemmy

    lemmy Gearhead

    Jos paljon kenkää antaa niin tikku nousee ja öljyä lentää. Taitaa olla samaa vikaa :rotfl:
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Eli vika onm alimitoitetussa huohotinjärjestelmässä, ei sen pitäis pikkulohkossa tonne painetta päästä sillee keräämään, että tikun ylös puskis. Isolohkossa kun sijainti on motin sivulla voi sopivalla kombinaatiolla roiskii tohon tikun reikään öljyy niin, et ei pysy oikeen paikoillaan vaikkei ois koppii ollenkaan.
     
  10. 69

    69 Gearhead

    Mulla teki ihan saman, kun ajoin pari päivää ilman huohotinreikiä olevilla moparperfin alukopilla. Venttilikoppin reiät, toisesta ilmanputsariin ja toisesta pvc- venttiilin kautta kaasariin niin johan pelaa.
     
  11. lemmy

    lemmy Gearhead

    Kuinkas sen alimitoitetun voisi sitten ylimitoittaa ettei noin kävisi?
     
  12. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Vetää kopista pakoputken kollektoriin huohotuksen, ohjeet löytynee jostain...
     
  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    mä luulen että sulla ei tikku mene pohjaan asti???

    hae vaikka partsista oikea uus tikku ja putki niin pitäis ainakin mennä pohjaan.

    ei se huohotusta sitä kautta kuitenkaan estä jos huohotus ei muuten oo kunnossa.
     
  14. Jampe_

    Jampe_ Gearhead

  15. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    näyttäis että olis jätetty vanha putki ja laitettu uus tikku???

    käy kipasemassa vaikka partsista uus tikku ja putki. ei montaa euroa maksa.

    outoa ettei mene pohjaan asti.
    voihan se ottaa sinne öljypohjaankin jo kiinni, silloin alkaa vaan öljy olemaan aika vähissä..
     
  16. F-body

    F-body Gearhead

    Voi sitten käydä hermojenpäälle se tikunputken irroitus. Nimimerkillä "aina poikki, eikä ..tullakaan irti."
     
  17. lemmy

    lemmy Gearhead

    Jampe!! Minua hieman kiinnostaisi myös toi sun "putken" pituus.
    Ois kiva vertailla noita mittoja kun itsellänikin noita vastaavia ongelmia näkyy olevan.
    On tääkin kun nyt jo tikkujen pituuksia pitää alkaa vertailemaan. Kummalla isompi :rotfl: :rotfl:
     
  18. Jampe_

    Jampe_ Gearhead

    Täytyypi mittailla joskus kun muistaa :rotfl:
     
  19. lemmy

    lemmy Gearhead

    Jep. Taisin ehtiä ensin. Toi tikku on minulla siis ihan saman pituinen kun sinullakin. Putki on sitten "pystyssä" vaan 22 cm :rotfl:

    Ja jos nää mitat täsmää sulla niin mun ongelma olikin siinä että siinä ollut liikaa oljyä koko auton mulla olo ajan. Siihen oli näet joku edellinen omistaja laittanut tikun kahvapäähän jonkun vesijohtoventtiilin pätkän joka oli n. tuuman ja pinta näin ollen merkkiin ollessaan tuon tuuman verran yli. HUH HUH. Otin tämän virityksen tikusta pois kun auto mulle tuli ja laitoin alkuperäisen putsarin ja huohotukset oikein. Luotin tietty siihen että jos toi viritys oli tehty väliin niin silloin joku aiempi seppä olisi laittanu pidemman tikunkin tai lyhentäny putkee jne...
     

Kerro tästä muillekin!