Mopar 361 venttiilinjouset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Patsi, 4.7.2013.

  1. Patsi

    Patsi 3rd gear

    Jousella tuli tunnit täyteen ja napsahti poikki. Suuremmilta tuhoilta onneksi vältyttiin ja tarkoitus olisikin vaihtaa viimeistää syksyllä loputkin jousista uusiin.

    Totesin että uudet jouset ovat retainereihin ja myös kanteen melko suuret(halkaisijaltaan isot). Pääsevät siis liikkumaan sivuttain. (ennen asennusta)
    Onko tällä vakiomoottorissa suurempaa merkistystä? Muutamalta henkilöltä tiedusteltuna ei olisi.
    Myös vanhat jouset olivat väljät, mutta ei niin väljät kuin uudet. Liekkö nuo vanhatkaan enää alkuperäiset.

    Rupesi vain mietityttämään että näinköhän tuon ns. "valve dancing", jos sitä tälläisessä vakiomosassa edes esiintyy niin ajan myötä syö kanteen urat ym. ym.?

    Uudet jouset ovat erimerkkiset kuin nämä, mutta tuon mukaan ei olisi kovinkaan hyvä juttu.
    http://www.lunatipower.com/Tech/Valvetrain/ValveSpringTech.aspx
     

Kerro tästä muillekin!