Mopar 383 -> 489

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja SG480, 24.1.2006.

  1. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Perus pyöree nelireikänen MP roadrunner putsari rupes ahistaa 5000:n nurkilla pyörädynossa 440:ssä, kun ilman tuli huippu 5500:ssä,
     
  2. shark

    shark 3rd gear

    Ripeän Mobilisti moottorin olet saanut aikaan PPR Cuda :D

    Toi dynottaminen on kivaa hommaa.
    Karvat nousee hienosti pystyyn kun möykky parkuu penkissä ja viisarit vikisee:lol:

    Tossa toi mun motti kidutuspenkissä.
    http://good-times.webshots.com/photo/27 ... 9615rSHBPk

    Tuletkos Cudalla Hesaan Päästäisenä?
     
  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Niin, minä hommasin osat mutta Jykä teki hommat.

    Tuun Helsinkiin pe ja lähtö takas su. Tuon samalla tuon motorin kotiin.
    Barracudalla ei tartte tosin vielä vuoteen ajella missään.

    Sulla tais pukata yli 600 hp tuo Psyko Oranssin motti?
     
  4. jankko

    jankko Gearhead

    Barracudalla ei tartte tosin vielä vuoteen ajella missään.

    Siis mitä? Ei vuoteen?
     
  5. shark

    shark 3rd gear

    Päästiin 608 hp / 5484 rpm ja 649 lbf / 4200 rpm.

    Ihan riittävästi Cranen hydraulinokalla ja kaupan bensalla.

    Meinas motoriguru että olis saanut enemmän yhdellä nelireikäsellä Dominaattorilla ,mutta kun toi "Sexpakki" on enemmän minun mieleen.

    Tuskin muuten katukäytössä noita puuttuvia heppoja huomaa, on meinaan liukasta jo nyt kun ei orkkis pyöräkoteloihin sovi mitään prostock nakkeja :lol:

    Samalla herätellään huomiota ettei tartte aina heittää 383/400 tallin nurkkaan jos haluaa potkua ja jahdata 440 cid jotka alkaa jo olla hinnoissaan tänä päivänä.
     
  6. gremlin

    gremlin Gearhead

    Mobilismia, mobilismia......
    Se on vaan raggarit kella on kiire kevaaksi :wink:
     
  7. niilo

    niilo 3rd gear

    Tänään käyty santala racingillä penkittämässä oma 440->505 kone

    470hv/4700rpm
    808nm/3400rpm
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    ^Mukavan alhasilla kierroksilla sulla löytyy jo niin noi tehot kuin väännötkin eli toimii varmaan oikeinkin kivasti sellasessa fullsize-risteilijässä 8)
     
  9. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Melleviä lukuja. Kombinaatio olis taas tietty mielenkiintoista kuulla.

    Kovasti on muuten viritysosat huonontuneet. Ennen wanhaan vaihdettiin vain Torker II, Holley 850DP, Hedmanit ja Moparin 292 nokka ->plus 500 heppaa oli sen jälkeen joka miehen Furyssa ja Belvederessä.
     
  10. Fireball

    Fireball Gearhead

    Väitäkkö ettei meillä muka enempää ollu? Joo se on tuo outsourcing ilmiö tehny hepoisten laatuun kraaterin, ei tee Zhengzua yhtä korskeita kuin Alabama Joe. Mut onneks me ollaan itte keveempiä niin tehopainosuhde on vakio.
     
  11. niilo

    niilo 3rd gear

    -Source stroke kitti 4,250 isku
    -Source kannet
    -Performer rpm imusarja
    -850db demon
    -Lunati voodoo nokka int. 050/226 exh. 050/234 lift. int.494 exh.513
    -Crane 1,6 vipat
    -Hooker 1 3/4 pakosarjat
    -Msd billet jakaja

    Tulee mukavan alhaalta väännöt. jaksaa C-bodya viedä.
    715nm oli jo 2000rpm:ssä ja yli 5000 ei tarvi edes kierrättää
     
  12. Jarmo Y

    Jarmo Y 1st gear


    Kyllä mulla oli -90 luvun alus about 500 hv 440,ses tuontapaisilla osilla
    mutta auto ei ollutkaan Fury vaan Challenger :lol: .

    Huvittava tapaus sattui siihen aikaan yhtenä viikonlopun iltana kylillä ajelles..naapurikyläs oli myytävänä Firebird 454 LS6 koneella, myyntilapus luki: Noin 600 hv. Sattuipa tämä sama auto pyörimään myös kylillä ja sehän alkoi haastaa mua kisaan, 3 kertaa otettiin yhteen, joka kerta bird jäi kuin seisomaan, sitten uskoi ja lähti kotiin? Kylällä ei enää näkyny. Maanantaina myyntilappuun oli ilmestynyt uudet lukemat...noin 500 hv :lol: Ite ajoin 11sek. aikoja autolla katukunnossa, 600 hv,lla olis pitäny vähä paremmin pysyä perässä.. :poff:
     
  13. shark

    shark 3rd gear

    440 sourcen kitti
    bore 4,28
    stroke 4,25
    cyl head cc 83
    deck 0,004
    head gasket thickness 0,051
    piston net volume cc -4
    comp ratio 11.217:1
    Kaiverretut Elelbrokin kannet
    Six Pack Demonin kaasarit
    Comp camin hydraulinokka.Nosto jotain 550 luokkaa
    Hughesin 1:6 keinut
    Kaikki hilut sitten tasapainoitettu ja "blueprintattu" stockari tyyliin
    MSD boxi ja jakaja

    Ennen tuli yleensä tehoja 50 heppaa per kalja ja kello 1 yöllä mentiin jo ysin puolelle keula kuuta kohti kahdentonnin lahnalla :lol:

    Tänään ei alle 800 hp aiheuta kuin olan kohautusta,ainakaan täällä päin :eek:
     
  14. palotila

    palotila Gearhead

    Kattelin Sarkki noita sun kuvia. On taittu käyrä samassa paikassa Bjursåsis? Emil ja HN lykkivät petiä?Mun koneesta pojat repi 600 hp/5382 r/min ja vääntöä 658 lbf/4172 r/min. Mun kone on 493, bore 4,35, stroke 4,15, uudet edelit 84cc palotilalla, compcams XE285HL. Kaasarit on Carbguy:lta ostetut peruskorjatut six-pack:it.
     
  15. shark

    shark 3rd gear

    Joo,samassa puljussa on näemmä oltu.

    Ei voi moittia palvelua.Håkan viestitti ja kyseli kuulumisia ja käski vaihtaa öljyt ja leikata suodatin auki.
    Kuuliaisena tein työtä käskettyä ja en ole kyllä puhtaampaa suodatinta nähnyt.Ei metallin sirua eikä roskan murua missään.

    Läheltä liippaa noi sunkin koneen tiedot. :D
     
  16. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead


    Hyvin näemmä sysää 6.1 Hemillä.

    http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat%252 ... P_3664.jpg
     
  17. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Mä olin suunnitellu kyllä pysyä perus alakerrassa ton 383 kanssa, ihan orgis tyylinen -71 road runneri tulee,....joskus?????, perus piristys koneelle, askille ja perälle, eli 383 hp alakerta on jo rempattu, nää loput osat onkin jo nurkassa odottamassa, päälle compin käsitellyt alsat, 1 taso torker, 650db demon, 292 mopar perfin nokka, moparin oma kärjetön sytkä, ruttu n.10, keraamiset hookerit+pypesin 2,5 putkisto, 727:assa aika terävä shift kitti, turbiiniksi 2400rpm preikkari, 8 3/4 sisuksiin 3,55 välitys+hyvä lukko, tota ajattelin ihan käyttö mukavaksi ja suht pirteeksi. mutta riittääkö se sitten, ...saa nähdä.
     
  18. C-barge

    C-barge Gearhead

    Väittäisin, et on liikaa nokkaa tohon kombinaatioon, kuitenkin suht painava auto, matalahko turbiini, harvahko välitys ja vanhan liiton ränttätänttä nokka yhdessä ei niin kauheen hyvän single planen kanssa. Tonni vähintään lisää stallia, ni sitte.
     
  19. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Tsekkasin sen nokan, olikin 284 MP, oli aikanaan craisun 452 stroukki koneessa 292 nokka ja 3600 10" turbiini, hyvin pelas yhteen.
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    284 ei paljo eroo, sekin on close LSA nokka (jos on siis perinteisii) isolla overlapilla. Ja 3.75" iskunen motti on ihan eri luonteinen kun 3.38" iskunen.
     

Kerro tästä muillekin!