Mopar 383->496 täysremppa/viritys.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 28.8.2017.

  1. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Todnäk on tako kampi.. Moparmiehet tietää paremmin. Tuo on siis ihan kiva mylly jo kunnossa ollessaan vakionakin, riippuu tietysti paljon että mitä hakee.. Olisko siinä joku reilu 300hp vakiona..?
     
  2. marko84

    marko84 2nd gear

    335 näyttäis vakiona olevan, sitä juuri mietein et mitä tuosta saa koneen omia korkeapuristeisia mäntiä käyttämällä järkevästi ulos vai onko stroukkaus ainoa vaihtoehto jos haetaan isompia kun parinkymmenen hepan teholisäystä?
    Jos sylintereissä kulumaa/pykälää ylhäällä niin sit se tietty samalla tulee stroukattua jos ykk männät joutuu tilaamaan/poraamaan.
     
  3. 440Mag

    440Mag Gearhead

    383 ei oo koskaan ollut edes Tehovuosina vakiona kovin korkeapuristeinen moottori. Lyhyen iskun ja ison kannen palotilan takia se jää todellisuudessa reilusti tehtaan ilmoituksista. 88cc kannella, pelti tiivarilla ja 0-dekillä siel olis jotain 9.4 ruttu. Ja ihan dekkiinkään noi "parhaimmat" orkkismännät ei oo tainnu koskaan tulla.

    Jos alakerta on muuten käyttökelpoinen ja takoakselilla, niin toki tohon saa piristystä esim. niillä 75cc e-streeteillä.

    Stroukkaaminen sinänsä ei lisää varsinaisesti huipputehoa, mutta voimaa tulee järkevälle käyttöalueelle aivan sairaasti enemmän jos pysytään nois e-street/vastaavissa "vakio" kansissa.
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    10:1 CR näyttäs olevan oma -69 4bbl 383, mutta mikä se sit oikeasti on, selviää kun mittaa sen.
     
  5. marko84

    marko84 2nd gear

    Ei siinä sit muuta kun puretaan kone ja katotaan miltä näyttää ja sen mukaan sit lähdetään etenemään.
     
  6. fordgranada

    fordgranada 2nd gear

    Moro
    Juu hyvin riittää valusarjat Juho teki mulle tuon 440 sixpackin,,vakio isku ja vakio männät ja puristus kohdilleen e-street kannet ja omat hp pakosarjat ja hyvä nokka-akseli,,en edes tiedä mikä:p,,,Työntää kyllä kiitettävästi,,ensi kesänä ajamaan 12sek aika:eek::p 12.99 olis hyvä
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    HP sarjat on ihan yhtä sysipaskat kuin normivalusarjat. Peltisarjaa vaan tilalle.
     
    Jora78 tykkää tästä.
  8. fordgranada

    fordgranada 2nd gear

    En kyllä osaa olla samaa mieltä että yhtä paskat ku normio_O
    Tehdas siis ei oo tienny mitä tekee ?
    Peltisarjoilla voi sen 30-50 lisäheppaa saada mutta mitä sitten ?
     
  9. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Niin mitäpä tuota virittämään jos 30-50hp ei mitään meinaa.
     
    J.J. ja Herje tykkäävät tästä.
  10. vekku

    vekku 2nd gear

    Minulla just saman moinen projekti aluillaan ja samoja asioita pohdin. Oman projektin aloitin perän päivityksellä, kirjoitin siitä muutamia kysymyksiä voimansiirto osioon "perän pohdintaa". Eli perä menee uusiksi, tänään mm. tuli uudet jousipakat. Ajattelin aloittaa takapäästä, niin saa nyky osat myydä ehjänä eteen päin.
    Moottori on vm.65, takoakseli ja ruttu tuo sama 10. Oli yllätys ja vähän pettymys jos nuo tehtaan ilmoittamat ruttu arvot ei pidäkkään paikkansa. Edellisen omistajan toimesta tehty perusremppa, porattu 1 ylikokoon ja laitettu alkuperäistä vastaavat tasapää männät.
    Pitää käyttää kansi pois ja kattoa paljonko männät jää dekistä, e-street kansia myös aattelin laittaa ehkä 65cc palotiloilla, mutta jos ruttua ei saa kohdalleen niin kone myyntiin, ei viittis jo rempattua konetta hajottaa ja toki tulee seurattua nuita myynti palstoja jos sattuu valmis kone kohdalle.
     
  11. Jora78

    Jora78 3rd gear

    Omat 452 rautakannet oli 90cc,eiks noi pienemmät e-streetit oo 75cc?Vai meinaatko höylätä niitä?Oliks se c-barge vai vipottaja mikä testas noita pakosarjoja ja eikä muistaakseni hp sarjoilla tullut ihmeemmin hevosia lisää?Kyllä viritetty motti kaipaa noita peltipakosarjoja kaveriksi ;)
     
  12. Hai

    Hai Gearhead

    Sama mies, eri multipersoona.
     
    Naumasto ja Herje tykkäävät tästä.
  13. vekku

    vekku 2nd gear

    Jora78, oot oikeassa itellä väärää muistikuva kansista, eli 75cc tarkoitus käyttää portattuna jos rutun saa kohalleen. Ostin kaverilta uudet doug`s peltisarjat 2" primääreillä ja niitä meinasin käyttää.
     
  14. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Niin se varmaan on. Mun mieto 489 oli dynossa valusarjoilla ja peltisarjoilla. Eroa 15 heppa ja rapia 10 newtonia peltisarjojen hyväksi. Tarvinko tuota eroa täydessä siviilipelissä? En eli valusarjoilla mennään. Hissukseen ja vuotamatta.
     
    440Mag tykkää tästä.
  15. Hai

    Hai Gearhead

    Mulla 500:sen kohdalla myönnytys Hedmanin peltisarjoista Magnumeihin oli 34hv ja 20Nm.
     
  16. marko84

    marko84 2nd gear

    Selviskö sulle vekku mitä tuo 8 3/4 perän pitäisi kestää kun sellaiseen päädyit, itsellä myös sama eteenpäin purkautuva paikallaan.
     
  17. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Kaverilla 8 3/4 perä 70 chargerissa... Tekniikkana 440-6 ja saanut ainakin 25v huolella kenkää.... Laatikko hajonnut montakertaa ja kardaanikin kerran poikki, mutta perä ei oo hajonnut..
     
  18. vekku

    vekku 2nd gear

    Joo, kyllä on kunnossa ollessaan riittävän luja ja ei ainakaan katukäytössä homma jää perästä kiinni. Onhan nuissakin hieman kestävyyseroja riippuen mikä case perässä on, sitä en osaa sanoa kuinka paljon. Kyllä minunkin kavereiden tehokkaammissa vehkeissä vaihdelaatikko ollut heikoin lenkki.
     
  19. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Tämän topicin Polaraan tuli silloin Loimaan aikoina uusi välitys ,lukko ja laakerit..
     
  20. marko84

    marko84 2nd gear

    Hyvin tuntuu vieläkin pitävän;)
     
    Rotten, Impala76 ja Naumasto tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!