Mopar 383->496 täysremppa/viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 28.8.2017.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kyl ne pystyvät tekemään aika hyvin tiettyyn stalliin kun tiedossa on motin osat, auton välläri, paino, välitys jne, ja sen sitte yleensä asettavat vähän käyttötarkoituksen ja vääntöarvionsa (ilman dynolappua) mukaan niin et vastias sitä mielikvaa mitä toiveesta on saatu välitettyä tekijälle. No tossakin välitetään kyllä tietoa väännön vaikutuksesta, mut nää asiat on useille hämärän peitossa. Noi sisältää aina vähän arviota aj sikskään ei välttämäti haluta kertoa mitään absoluuttista numeroa. Sit ku tiedetään mitä todellisuudessa tuottaa ja stallia antaa, niin sitä voi sit säätää helpohkosti jonniverran.
    http://www.bmracing.com/products/20...3000-for-gm-th400-th425-th375-th350-and-375b/
     
  2. marko84

    marko84 2nd gear

    Hela oli tosiaan väärä, nyt oikeankokoinen paikallaan ja helposti turbiinin paikoilleen.;)
     
    Fuselage ja Herje tykkäävät tästä.
  3. marko84

    marko84 2nd gear

    Nyt kun loota paikallaan niin turbiinin ja vetolevyn väliin jää n.4mm välys joka ilmeisesti ihan hyvä.
    [​IMG]
    Tänään kokeillaan pakettia keulille;)
     
    Mon383, Herje ja xarper tykkäävät tästä.
  4. marko84

    marko84 2nd gear

    Siellä lepää:)
    [​IMG]
     
    Rotten ja Herje tykkäävät tästä.
  5. marko84

    marko84 2nd gear

    Hyvin ne hookerit sinne asettui, ainostaan apusimpukan rasvanippa piti poistaa, muutoin jokapaikassa vähintään 5mm rakoa;)

    [​IMG]
     
    Fuselage tykkää tästä.
  6. marko84

    marko84 2nd gear

    Bensatankki irroitettiin tänään jotta näkee ihan yleisesti missä kunnossa on.
    Painepesuri pesun jälkeen kuran alta paljastui lasikuitupinta joka menee tankin ympäri.
    Onko tämä ollut joku yleinen kiveniskusuoja vai mikä mahtaa olla tarkoitus? Sisältä tankki näytti hyvältä...
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei ainakaan vakio. alunperin bensatankkit on suojattu galvanoinsilla. Kannattaa mitata minkä kokonen imuputki on, voi ruveta ahdistamaan jos on pienin 5/16 jotain, en muista kokoa. Mutta B-bodyjen 1/2" imuputkisto näyttää aika samalla, eli voisi olla bolt-on... ehkä...
     
  8. marko84

    marko84 2nd gear

    7.8mm on imuputken ulkohalkaisija. Olisko sisähalkaisija sitten 7mm...
     
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Vaihda se, liian pieni.
     
  10. marko84

    marko84 2nd gear

    Sitä itsekin meinasin. Hieno vaan kun kuidutettu myöskin tuo josta putket menee sisään...
    [​IMG]

    Olisko järkevämpi porata uusireikä ja siittä uusputki sisään ja kuiduttaa kiinni tankkiin
    Miten muut näitä isompia imuputkia laittaneet?
     
    Muokattu: 17.2.2018
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Lahohan se tankki on jo, jos se on pitänyt kuiduttaa päältä. Olisko noin isossa projektissa liian kova uhraus ottaa ihan uusi tankki aihioksi ja tehdä siihen muutokset? Ettei pala koko rakennussarja jonkun vuotavan säiliön takia...
     
  12. marko84

    marko84 2nd gear

    Tankki ei kyllä vuoda mistään.
    Eikä sisällä näy ruostetta.
    Tankkeja varmaan aika vaikea löytää?
     
  13. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    xarper tykkää tästä.
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Rokkiautossa on tankkeja sekä b- että c-koppaan. Varmaan on muuallakin. Joku konttifirma varmaan kuskaa edullisesti kevyen, mutta suurikokoisen paketin. Ehtii hyvin kevääksi.
     
  15. marko84

    marko84 2nd gear

    Nykyinen tankki sisältä:
    Ei kovin pahalta näytä?

    [​IMG]
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ulkopuolelta ne ruosteet yleensä löytyy. Tankin ja lattian välissä ja sitten sen pannan alta. Mitäs noi tummat valumat ovat? Eivät kuitenkaan kuidutettaessa sisään valunutta epoxia?
     
  17. marko84

    marko84 2nd gear

    Voi olla epoxiakin.
    Uspartsilta saisi tankin 200e+rahti mutta ei sisällä anturia.
    Mistähän tuollaisen sopivan anturi/imuputki hässäkän saisi joka sopisi tankkiin ja jossa valmiina iso imuputki.
    Vanhankin voi ehkä hyvällätuurilla saada ehjänä tuolta lasikuidun alta kaivettua mut se on arvailua..
    Taitaa olla kuitenkin paras ottaa vanha anturi käyttöön ja porata tankkiin erillinen10mm sisähalkaisijalla oleva imuputki?
     
    Muokattu: 19.2.2018
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jos saat sen alkuperäsen kaivettua pois, niin sitähän voisi verrata johokin 68-70 b-bodyn osaan. Ainakin kuvissa, näyttävät samanlaisille, paitsi b-bodyn on vähän lyhyempi, kun on siinä on pienempi tankki.
    C-body
    [​IMG]
    B-body
    [​IMG]
     
  19. Hai

    Hai Double Gearhead

  20. marko84

    marko84 2nd gear

    Vanha lähti irti ehjänä:
    [​IMG]

    Mahtaako tuo "Hai"n linkittämä 3/8 olla liian pientä? Varmaan se 1/2 olis paras mut mahtaako mistään saada..?
     

Kerro tästä muillekin!