Mopar 383->496 täysremppa/viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 28.8.2017.

  1. marko84

    marko84 2nd gear

    Ei tuossa bensapumpussakaan putken ulkohalkaisija ole kuin siinä 8mm pintaan, eikä taida kaasarin sisäänmeno putkissakaan olla paljon enempää et en sit tiedä miten paljon nämä virtaavat...
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kyllä 3/8 koko riittää katuajeluun.
     
  3. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Sitä pientä putkea kun on useempi metri niin alkaa ahdistaa mulla on 440 C kopassa tankilta lähtö 10mm reijällä ja loput 3/8 ulkohalkaisijalla putkella 13 sekunnin aikoja vartilla menty ei oo koskaan kaasari päässy tyhjenee
     
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    ...ja meil taas C:ssä vakio, onks 5/16" ulkomitaltaan ja ajettiin 13 aikoja vakiopumpulla eikä mitään bensapulaa. Mitä ollaan noit vehkeit dynossa ajettu ja kulutusta mitattu, niin ei ne mitään ihan hirveitä vie, tollanen 850 heppanen siin 100litraa tunnissa on ihan tyypillistä. Se on 26.4 gph. Sitä sit ku vertaa pumppujen mainostettuun tuottoon ni voi alkaa ihmetyttää. Normi Holleyssa neulaventtiilin reikä on 2.4 milliä. Yhteensä se tekee sisäreiäks 3.4 milliä minkä kautta paineistettua bensaa kaasariin tuotetaan. sisämitaltaan 6 millinen linja on yli kuus kertaa suurempi virtauspinta-alaltaan.
     
    fordgranada tykkää tästä.
  5. marko84

    marko84 2nd gear

    Edellisessä autossa oli sisämitoiltaan 8mm linjat ja penkitettiin +700hv.
    Se oli kyllä ahdettu ja sähköinen pumppu, en sit tiedä onko verrattavissa vapariin mekaanisella pumpulla...
    Niin ja e85 ajettiin et tavaraa tuli tankilta koneelle enemmän mitä olisi tarvinnut bensalla tulla.
     
  6. marko84

    marko84 2nd gear

    Partsilta tilaus vetämässä ja tälläistä suositeltiin tuohon 8 3/4 lukkoperään, onko ok ?
    80W90 1L GULF GEAR LS API GL-5 / MT-1
    LIMITED SLIP MINERAL O
     
  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mee vääntä niit nenästä jos ei oo. Aiemmin käytettiin normiöljyjä mihin sit lukko lisäainetta. Joillain "Lukkoperäöljyillä" jotkut lukot käyttäytyivät epäloogisesti ja pitivät ääntä.
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mulle nuo nenästä väännettävät suosittelivat samaisen Gulfin LS öljyn lisukkeeksi Ford Racingin lukkoperälisäainetta. Siellä on molemmat ja mopar on kestänyt cocktailin narisematta.
     
  9. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Saattaa riittää myös puoli purnukallista tuota voortti reisinki ainetta, ainakin tollasis general mistake levy tai kartiolukko repussa...
     
  10. marko84

    marko84 2nd gear

    Ni onko tuo öljy nyt ok vai ei;)??
     
  11. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Minä laittasin ainakin ja oon käyttänytkin. Ja jos mutkissa paukkuu, ni sit puolpulloo tota lisäinetta vielä.
     
  12. Jora78

    Jora78 Gearhead

  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Moparilla oli itselläkin tota lisäainetta joskus -90 luvun puoli välissä. Haisi vielä karmeammalle kuin itse peräöljy...
     
  14. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Onks nää hyvät tulpat e-street kansiin jos ruttu päälle 10?
    Champion RC-12YC
     
  15. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Pitäis toimii
     
  16. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Saa sitä vieläkin, pullokoko vaan muuttunut isommaksi. Ja haisee edelleen... pakko säilöä ulkovarastossa.
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Hyvin on toiminut koko pullon seoksellakin. Pitää äkkilähdössä hyvin, muttei raahaa pahasti sisäkurvin puoleista fillaria edes hiekkapinnalla.
     
  18. marko84

    marko84 2nd gear

    [​IMG]

    Uusi tankki muuten samanlainen kuin vanha, mut ohuempi.
    Mahtaako vanha olla pullistunut vai onkohan näitäkin ollut 2eri kokoa.
    Tämä uusi oli c-bodyn tankki.
    No paikalleen se kuitenkin menee;)

    Vanhassa tankissa on 4kpl noita letkun lähtöjä bensan menolinjan lisäksi, uudessa vain 2kpl.
    Toiseen nyt tietty huohotussäiliön kautta paluu niinkuin vanhasakin oli mut mitähän nämä 3 muuta oli jotka vanhassa meni huohotussäiliöön??

    Kuva jotta hahmottaa paremmin:
    Keskellä oleva punainen on meno kaasarille, toinen punainen paluu kaasarilta huohotussäiliön kautta tankkiin. Muut 3kpl huohotussäiliöltä tankille.
    [​IMG]

    Eikö olisi järkevin vetää tankilta suoraan meno ja paluu kaasarille, yksi huohotussäiliöön ja huohotussäiliöstä yksi johonkin ulkoilmaan + tukkia 2 ylimääräistä huohotussäiliöstä.
     
    Muokattu: 26.2.2018
  19. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    N jos ny erityisesti haluaa sen huohotinpurkin säilyttää, ilmankin tulee kyl toimeen ku vaan jättää tankille korvausilman saannin, eli vaik letku "paluusta" johki ylös puhtaaseen paikkaan ja siihen vaik bensafilsu päähän ettei mee epäpuhtauksii. En mä nitään paluuta laittais kaasaripeliin.
     
  20. marko84

    marko84 2nd gear

    S
    Samalla aattelin laittaa kun linja uusitaan, on sit valmiina jos joskus ruiskua asentelee, tuskinpa mut kuitenkin.
     

Kerro tästä muillekin!