Mopar 383->496 täysremppa/viritys.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 28.8.2017.

  1. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    Jos pumppuun et ole "kajonnut" niin sitten on simpukan sielunelämässä vikaa. Joku O-rengas puuttuu tai vuotaa.
    Tämä on sivistynyt arvaus koska simpukkaa en ole purkanut / kasannut koskaan.
     
  2. marko84

    marko84 2nd gear

    Purin venttiilipöydän, enkä sieltä mitään hajonnutta löytänyt.
    Venttiilipöydän ja simpukan välinen tappi saattoi olla hieman huonosti paikallaan (juuri se joka liikku kun kantta koputtelee)
    Tein porakonevirityksen jolla pumppua pyöritin ja nyt ekaa kertaa tehosti suht hyvin vasemmalle mut oikeelle ei.
    Säätelyt jäi taas puolitiehen kun taikasavut tuli pihalle.
    [​IMG]
     
    Herje tykkää tästä.
  3. Herje

    Herje Gearhead

    Se on tuo F*rd akku mikä aiheuttaa tuon kiroilun.:odwink:
     
  4. Kalu

    Kalu Gearhead

    Akkuhan on mitä mainioin, mut noi viis pluskaapelia on ne kiroilun aiheet...
     
  5. Herje

    Herje Gearhead

    Aaa Suomi sähköä :rotfl:
     
  6. Goodoldtimes

    Goodoldtimes 1st gear

    Taitaa olla simpukan säädöt pielessä. Jos järjestelmässä vain ilmaa niin tehostaa kun kääntää rattia hitaasti. Nopeammalla käännöllä tehostus joko loppuu hetkellisesti/toimii nykien/ portaittain. Jos et viisaampaa neuvoa saa niin" anna säädöllä välystä" simpukassa. Liian tiukalle säädetty tehnyt toispuolesta tehostusta iselläni aikoinaan, joten jouduin tuolloin tyytymään pieneen välykseen.
     
  7. marko84

    marko84 2nd gear

    Revein sen simpukan sieltä pihalle ja purin osiksi. Mitään "vikaa" en löytänyt. Ainoa on tuo ohjeen kohta 5.
    Siittä en nyt oo ihan varma miten tuota vaakaa tulisi käyttää. Netistä kun koittaa hakea niin pelkkiä virranjakajia tarjoaa...

    Kertokaas joku viisaampi.
    [​IMG]

    [​IMG]


    Tässä video "matoakselista/ kyseisestä mutterista:
     
  8. sangi74

    sangi74 3rd gear

    oliskos tosta mitää apuu
     
  9. marko84

    marko84 2nd gear

    Kiitoksia.
    Tuota järkeilin ja taisin nyt vihdoinkin tajuta miten kireys säädetään:


    Liian löysällä se oli ja nyt on toleransseissa.
    En kyllä oikeen usko et olis vaikutusta tehostamattomuuteen.
    Purin osiin ja mielestäni oli oikein koottu.
    [​IMG]
    Tuli mieleen et jos pumpussa olis jääny joku takaisku auki, mut tuskin se silloin vääntäis väkisin oikeelle rattia kun kannen säätöneula väärässä asennossa...
     
  10. marko84

    marko84 2nd gear

    Tuli nyt pumppukin purettua. Muuten näyttäis kaikki olevan ok mut tossa painepuolen lähdössä on joku ylimääräinen kolo joko itsetehty tarkoituksella tai sit jostain muusta syystä tullut. Osaisko joku sanoa onko tolla haettu isompaa virtausta vai onko vaan hajonnut?
    Kolon toisellapuolen on tehdastekoinen reikä joka näkyy toisessa kuvassa.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 3.4.2018
  11. marko84

    marko84 2nd gear

    Kyllä se nyt hiukan tummiapilviä taas pukkaa.
    Just kun kerkesin kehumaan ettei mitään vuoda, eikä vuotanutkaan kun autoa sisäänajettiin niin nyt tallinlattialle oli ilmestynyt reilu lätäkkö mielestäni moottoriöljyä ja laatikon/koneen välustä tulee.
    Kampuran takastefaltahan toi vaikuttais...
    Niin huolellisesti kun sen mielestäni laitoin.
    [​IMG]
     
  12. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    Hommaa mopar perffin tiiviste setti sinne takastefalle. Mulla myös tihkui ko. Tiiviste ja vuodot loppui kun sai kunnolliset tiivarit. Minusta esim. Fel-Pron ajatelma tiivistää takapukki pelkällä silikonilla on kuollut ajatus....
     
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Miten se eroo "tavallisesta" kumisesta takastefasta sit?
     
  14. marko84

    marko84 2nd gear

    Tuolleenpäin tiivisteenlaitoin ja kuvasta poiketen vielä niit en on 5mm ristissä tuon tasopinnankanssa.
    [​IMG]
    Lopuksi vielä lisätiivistin reunat silikonilla.

    [​IMG]
     
  15. hlappis

    hlappis 3rd gear

    mitkä öljyt on sisässä?
    mulla vuoti 0w-40 lätäkköä lattialle mut 20w-50 tai 10w-60 ei tippaakaan.
     
  16. marko84

    marko84 2nd gear

    Olisko ollu jotku 5w30.
    3sekunnin välein tipautti tipan äsken kun käyttelin paikallaan...
    Nyppäsin öljypohjan irti 30min homma.
    Nyt vaikuttais hiukan siltä et itse stefa ei vuoda.
    Stefan pukin kulmasta on pala lohjennut irti.laitoin siihen mielestäni reilummun silikonia mut voisko se kuitenkin siittä vuotaa?
    Niin ahdas toi vetolevyn väli ettei sinne kunnolla näe mut sen mitä näkee niin siellä ei mielestäni öljyä ole.
    Tuossa vasemmalla tuo lohjennut kulma:
    [​IMG]

    Samalla puolen on tuolla laatikon pultin olakkeen vasemmalla puolella öljyä kuten tossa keskelläkin, oikealla ei ole yhtään.
    Tietty turbiinin viimakin voi sen tuonna vasempaan reunaan lennättää:
    [​IMG]

    Tuossa mitä tuolta stefan läheltä pystyy kuvaamaan:
    [​IMG]

    Taidan kokeilla ekaks uusilla öpohjan tiivisteillä ja laittaa reilummin silikonia tuohon jos alkaisi pitämään.
    Korkki tiivisteitä ei varmaan uusiks kannata käyttää?
     
    Muokattu: 4.4.2018
  17. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    Mulla jäi kuva että takapukin sivutiivarit vuotivat. Kun kasasin omaa 383:a niin sivutiivisteet oli korvattu silikonituubilla. Tuossa MP:n satsissa on turpoavat sivutiivarit. Upota vaikka löpöön ja alkavat turpoamaan.
     
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Mitä tossa katoin Fel Pron ja Mahlen tiivistesarjoja ni tommoset sun kuvailemat on molemmissa noilla sivutiivisteillä? En kyllä mistään löytänytkään muunlaisia.
     
  19. jariha

    jariha Gearhead

    source440 alumiininen pukki tohon ja siihen sopivat tiivisteet partsista;)
     
  20. marko84

    marko84 2nd gear

    Mahtaako partsi myydä pukkeja erikseen?
     

Kerro tästä muillekin!