Mopar 383->496 täysremppa/viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 28.8.2017.

  1. 440Mag

    440Mag Gearhead

  2. marko84

    marko84 2nd gear

    Juu löysin kans just saman, jos tuon vaihtaisi tonne ja uudet sivutiivarit niin mieluusti jättäis sen kampuran alla olevan tiivisteen sinne ja vaihtaisi vanhasta pukista tiivisteen tähän sourcen malliin. En säästö syistä mut ei tatvis sitä alkaa sieltä alta kaivelemaan.
     
  3. sangi74

    sangi74 Gearhead

    Myy
     
  4. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Mulla vuotaa kans stroukkimotti takastefasta öljyä. Olin jostain lukevinani, että ei ole ihan ensimmäinen tapaus. Koitin jo kertaalleen laittaa uuden takastefan ja pitihän se oikein yhden päivän ajeluiden verran. Mulla oli aluks ne 440sourcen paremmat tiivisteet ja billettipukki. Myöhemmin laitoin tavallisen Fel-pron ja orkkispukin ja ihan yhtä paljon vuotaa. Omaan asennusmokaan en ihan heti usko, kun vakioakseliset oon saanut aina kerrasta tiiviiks. Toivottavasti sulla onnistuu paremmin:)
     
  5. marko84

    marko84 2nd gear

    Saas nähdä;)
    Riittikö sulla et löysäsit takimmaisen runkolaakeripukin kun irroitit sen ylemmän stefan puolikkaan, vai jouduitko muitakin löysäämään?
    Onko noissa öljypohjan tiivisteissä paljon eroja? itellä loiskelevy välissä niin 2 tiivisteen kanssa kikkailua.
     
  6. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    En löysännyt laakeripukkia. Napautin jollain lyöntituurnalla stefan toiseen päähän, niin toinen pää tuli näkyviin. Siitä saakin sitten jo pihdeillä kiinni. Uusikin meni reilusti rasvattuna melko helposti paikalleen.
    Mä oon aina käyttänyt Fel-pron 1808 race öljypohjantiivistettä. Korkkitiivisteitä en oo saanut ikinä pitään. Kai se sitten on taitolaji.
    Jos päädyt tohon billettipukkiin, niin varmistu ettei se osu 5. laakeripukin pultinkantoihin. Mä ainakin jouduin viilaileen siitä pukista tavaraa pois.
     
    jariha tykkää tästä.
  7. valtsu67

    valtsu67 Gearhead

    http://m.motonet.fi/fi/tuote/602302/PerfectSeal-tiivisteliima-150-g

    Sivelin tätä tuotetta öljypohjan korkkitiivisteeseen molemmin puolin, kaikkiin kulmiin myös runsaasti ja juuri tuon kampuran takastefan ulkosyrjälle ja päihin (kaksi osainen), pikkulohko moparissa. Ettei vuoda sieltä öjyä mäelle.
    Tää sitten valuu ja sotkee, kuin hunaja.
    Sitten kun kuivuu, niin on tahmasta.

    Ei ole vuotanut.
     
  8. marko84

    marko84 2nd gear

    Ei sulla sat
    Samaa mömmöä itsekin käytin eikä tiiviste vuotanut mistään.
    Tuli nyt tilattua partsilta 4kpl noitä öpohjan tiivisteitä, on sit pari varastossa;)
    -Billetti pukki stefalle+stefan tiivisteet.
    -7qt öljypohja+pitempi picuppi.
    -Teho polttoainepumppu.
     
  9. Hai

    Hai Double Gearhead

    Varovaisesti sitten sen 7qt pohjan kanssa hidastetöyssyissä.
     
    duel tykkää tästä.
  10. Herje

    Herje Double Gearhead

    Kannattaa tarkastaa 7 quartti pohjalla että renkaat kääntyy myös oikeelle.:rolleyes:
     
  11. marko84

    marko84 2nd gear

    Jos toi kovin matalaksi/ahtaaksi menee niin sit saa jäädä koristeeksi;)
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    C-bodyjen öljypohjissa on ylimääränen kolo, että ohjauksen nivelet mahtuu liikkumaan.
     
    Herje tykkää tästä.
  13. marko84

    marko84 2nd gear

    Onko tuossa 4kurkkuisen Holleyn 750 korjaussarjan asennuksessa jotain mitä olis hyvä tietää.
    Säätöjä esim.
    Perämoottoreiden kaasareita useamman kymmenen laittanut ja niissä nyt ei muuta ole kun seosruuvia 1.5krs auki, mut näissä varmaan enempi säätöä?
     
  14. Polara

    Polara Gearhead

    Noniin!
    Pitkästä aikaa od:lla, kun kaveri vinkkasi että ex-polarasta juttua täällä.. Siitäpä nimimerkkikin.
    Auto oli minulla 2003-2005 täällä Kuopiossa. Tuli mulle kuvan kuosissa (joka löytyy ehkä linkin takaa). Hioin sen pellille ja vajavaisilla peltisepän taidoilla paikkailin pahimmat. Metallihohtovihreä maali ruiskutettiin myös pintaan.
    Tekniikka oli kyllä todella mahtava ja parikymppisenä rämäpäänä kaasuläpät oli aika usein selällään ja takarenkaita vaihdettiin.. En tiedä onko aika kullannut muistot, mutta minusta se liikkui isoksi laivaksi aika pirun hyvin.
    Vaihdoin sen sitten Loimaalla teknisesti sysipaskaan Satelliteen :D


    https://drive.google.com/open?id=1aYPXsg7F3zpxaKb6Yw0UCImZ-0vs9Rm2

    https://drive.google.com/open?id=1XDsHV5WTvof-N9Lz3e7JncyBSAPN5CcM
     
  15. marko84

    marko84 2nd gear

    Hieno homma et löytyy ex omistajia, luultavasti tulevana kesänä kaasuläpillä tuuletellaan reilusti:D
    Onko sulla tietoa tuosta kilvestä kun tunnus muuttunut?
     
  16. Polara

    Polara Gearhead

    Joo, se Loimaan kaveri hommasi ilmeisesti alkuperäisen tunnuksen.
     
  17. marko84

    marko84 2nd gear

    Ei sulla sattumoisin autosta mitään dokumentteja oo jääny, hanskalokerossa ei ollut kuin rekisteriote ostettaessa;)
    Suomiauto ilmeisesti niin ihan mielenkiinnosta kiinnostais missäpäin ollut uutena.
    P.S Hyvi oot tehny pohjat kromipuskureihin, luulin et on ollu alunperinkin mustat kunnei ollu mistään maali lohjennut mulle tullessaan:)
    Mallimerkintä kilvessä kun on merkintä TX9 joka ilmeisesti tarkoittaa mustaa jokapuolelta...
    16-17 talvella koppa käytiin läpi/ylimaalattiin.
     
    Muokattu: 5.4.2018
  18. Polara

    Polara Gearhead

    Ei ole kyllä jäänyt dokumentteja. Pari listanpätkää on ehkä jossain tavaroiden seassa. Mulle se tuli Savonlinnasta.
    Näyttää olevan sulla vielä sama kierroslukumittari paikallaan.. en tiiä miten piti paikkaansa, mutta sen mukaan mentiin 7000rpm paremmalle puolen helposti
    Hyvä että on säilynyt hengissä.
     
  19. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Etupuskuri itseasiassa vaihtui Loimaan aikoina kun rattijuoppo ajoi kadunvarteen pysäköidyn polaran nokkaan...
     
  20. jariha

    jariha Double Gearhead

    mul ois ollu jouten käyttämätön 7qt pohja ja pikuppio_O ja on muuten vieläkin;)
     

Kerro tästä muillekin!