Mopar 383->496 täysremppa/viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 28.8.2017.

  1. marko84

    marko84 2nd gear

    Hyvä et nyt sanoit;)
    No voin ostaa sit ku ajan ton ekan hajalle:D
     
    jariha ja fordgranada tykkäävät tästä.
  2. marko84

    marko84 2nd gear

    Kertokaas joku mikä näiden tarkoitus on takastefan asennuksen yhteydessä?
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 6.4.2018
  3. marko84

    marko84 2nd gear

    Mikäs moottoriöljy 383 olisi hyvää/suositeltavaa. Tarviiko jonku suoja aineen.
    Näitä olis jo valmiina, olisko joku hyvää?
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Lisäksi jotain castrolin 0w30 & 0w40 mut ne varmaan liian litkuja.
     
    Muokattu: 6.4.2018
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Olisiko S6 käypäset osat, kun sama setti käy molempiin koneisiin.
     
  5. marko84

    marko84 2nd gear

    Ei taaskaa paljon hyvää sanottavaa sourcen epäsopivista osista+ "tiivisteet"...
     
  6. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    No?
     
  7. marko84

    marko84 2nd gear

    Niinkuin tossa joku jo sanoi piti hioa tavaraa jotteinota 5runkopukkiin kiinni.
    Tiivisteet jotain silikonia joita hyvin hankala saada liutettua ehjinä paikoilleen, katkesi 1cm pala.
    Kokeilin vakio tiivisteitä jotka vaikutti jämäkämmiltä, ne oli sen verran piukat et alko kuoriutumaan kun työnsi paikalleen.
    Lopulta laitoin ne billet pukin omat ja sen sentin pätkän työnsin lopuksi paikalleen.
    Se tuossa pahin varmaan kun mistään ei näe miten nuo yläpäästään asettuu/jääkö rakoa jos menee luttuun kun tollasta pehmeetä silikonia.
    Ei siinä muuta kun pohja paikalleen ja kokeilemaan.
     
  8. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    No toivotaan että pitää nyt, ja pääset kesän rankomaan vehettä ettei venähä ajokauden alotus pitkälle.
     
  9. marko84

    marko84 2nd gear

    Mahtaako ennen juhannusta edes kelejä tulla;)
     
  10. marko84

    marko84 2nd gear

    Vastaan itselleni: Teboil Diamond Extreme 10W-60
     
  11. marko84

    marko84 2nd gear

    Tuossa sytytyksen tyhjäkäynti ennakossa on vielä pientä oiretta.
    Tyhjäkäynti n.800-900rpm ja ennakko n.16-18 astetta.
    Lampulla kun katsoo niin noin joka 4 välähdys on 10astetta ennakonpuolella, mistähän voisi johtua?
    Kierroksilla pysyy hyvin keskellä ja siellä n.34astetta ilman alipaineletkua.
     
  12. marko84

    marko84 2nd gear

  13. valtsu67

    valtsu67 Gearhead

    Eli joka neljäs kipinä tulee 6-8 astetta myöhässä tyhjäkäynnillä?

    Pieni välys jossain jakajan sisällä.
    Yksi esim on sellainen, jos alipainesäätimen kalvo on jäänyt kovin löysälle, voi pickup liikkua siellä jakajan sisällä hieman suuntaan ja toiseen.
     
  14. marko84

    marko84 2nd gear

    Juurikin noin.
    Säätelen kaasarin kohdilleen ja katon muuttuuko tyhjäkäynti tasasemmaks ja onko sillä vaikutusta sytkään.
     
  15. RKo

    RKo 1st gear

    Itsellä on ollut samanlaisia oireita ja ne ovat poistuneet jäykemmällä keskipakojousella. Samassa yhteydessä on myös keskipaon liikerataa, siis ennakkokäyrää, rajoitettu jakajan akselin suunnasta (pieni hitsitäyttö), joka myös kiristää jousta. Eikä alipainetta olla käytetty lainkaan. Joissain moparin jakajissa ovat keskipakojousien jakajan puolen kiinnitystapit epäkeskoja, jolloin niitä ulommaksi pyörittämällä (venyttää jousta) voidaan myös jousipainetta saada kasvatettua. Ainakin teoriassa. En ole testannut, vaikuttaako se oikeasti mitään.
     
  16. marko84

    marko84 2nd gear

    Kaasari olis säädöissään ja loppui se ajoituslampun vaeltelu tyhjäkäynnillä.;)
    Suht hyvin se mielestäni tyhjää käy. Hirveesti alle tonnin ei viitti kiertoksia tiputtaa, alkaa käymään aika raskaasti.
    900rpm vois just laittaa, nyt 1000rpm ja vaihdepäällä tipahtaa 700-800.
    Takastefan öljyvuotokin loppui, koputetaan puuta:D
    Pienen videon vielä kuvailin tyhjäkäynnistä...
     
    Herje tykkää tästä.
  17. valtsu67

    valtsu67 Gearhead

    Tarkista tosiaan vielä, että tyhjäkäyntiennakko pysyy samassa ainakin 1000rpm saakka. Sen jälkeen se voi ruveta nousemaan.
    Kun jakaja on säädetty näin, ennakko on aina sama, oli kone kylmä taikka lämmin, vaihde päällä tai ei.

    Tuolla alipainekellon kireydellä siis tarkotin, että vaikka se ei ole käytössä, niin kalvo pitää olla sen verran tiukalle säädetty, ettei pickuppin aluslevy heilu. Se alipainekellon tanko pitää pickuplevyn paikoillaan siellä jakajan sisällä.
     
  18. marko84

    marko84 2nd gear

    Kello on itsellä käytössä ja alipaine tulee kaasarin ylemmästä lähdöstä, kokeilin siittäkin joka kohokammion alapuolella mut tuntui parempi olevan näin.
     
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Minusta 900-1000 on vähän korkea tolle kokoonpanolle.
     
  20. marko84

    marko84 2nd gear

    Voi olla et sen lasken alemmas kun saa ajoon ja näkee miten toimii, toistaiseksi saa olla tossa.
     

Kerro tästä muillekin!