Mopar 383->496 täysremppa/viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 28.8.2017.

  1. marko84

    marko84 2nd gear

    Mahtaako koneen lämmöillä olla paljon vaikutusta seokseen? Kävin ajamassa pienen testilenkin 40-1??km/h ja mielestäni kävi hiukka rikkaammalla kun eilen, nyt tosin koneen lämmöt ei juurikaan noussut alaviivalta.
    Eka kiihdytys tasasesti kaasua lisäten, toinen kaasu pohjassa, mitä mieltä seoksista? (Seosmittari oikeella alhaalla)
     
  2. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Ei nois mitää hälyyttävää ainakaa oo.
     
  3. marko84

    marko84 2nd gear

    Sitä itekki aattelin, onko mitään haittaa/hyötyä jos hiukka rikkaammalle suuttimen vaihdolla säätää?
    Tarvii vielä testata lämpösellä koneella.
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kyllähän lämpötila vaikuttaa seoksiin. Mutta se että kuinka paljon, taitaa olla yksilökohtaista.
     
  5. vekku

    vekku 2nd gear

    Laitoin omaani 4-rivisen championin syylärin 2*10" flekteillä, pitäisi riittää n.850hv tehoille.
    Mutta ei auttanu tämäkään n.500e sijoitus, tänäänkin kylmällä sadekelillä kevyessä ajossa lämmöt nousee 210f. Kokeilin myös ilman termaria, ei auta. Mitähän seuraavaksi, pitääkö vielä tilata tuohon se tuulitunneli, jätin tilaamatta kun ilmankin pitäisi riittää ja maantiellä ajattelin ilman kiertävän paremmin.
    En enään oikein usko tuulitunnelin auttavan, lämpöä vain tulee liikaa. Flektit lähtee nyt päälle 92 ja sammuu 87 asteessa, pitäiskö käynnistyä aikaisemmin? Seokset paremminkin laihalla tietyillä kierroksilla, kuinkahan paljon auttaisi jos sais säädettyä 15.5->esim. 13.5?
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    15.5 ku sais 14.5 ni varmaa auttais kummasti jo?
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Pyöriikö flektit normaaliajossa, kun mittari näyttää 210f? Eli pitääkö mittari paikkaansa.
    Laskeeko lämmöt jos lyöt lämppärin täysille ja puhaltaako kuumaa/tulista?
    Jotain 14.5 vois kokeilla, mutta 13.5 on jo liian rikkaalla cruisailuun.
    Mikä vesipumppu ja vesipumpun runko?
     
  8. marko84

    marko84 2nd gear

    Millaiset sytkä ennakot sulla on ja onko alipaine ennakko käytössä?
     
  9. sangi74

    sangi74 Gearhead

    Ehkä lähtisin kokeilemaan eri termostaatilla vedenkierron sielun elämää ja mun mielestä kannattas laittaa toinen flekti pyöriin kokoajan ainaski kylä ajossa pitäähän sen veden jäähtyäkki siinä syylärissä kun se sinne tulee
     
  10. vekku

    vekku 2nd gear

    Kiitos vastauksista ja mielenkiinnosta. Eli mittari uudenkarhea ja pelasi edellisessä ja tässä motissa hyvin lookisesti joten se kunnossa, flektit lähtee päälle kun mittari 195f. Vesipumpun kotelo ja pumppu uudet source440.
    Ennakot säädetty 3000 kiekalla n.36-38 ja tyhjäkäynnillä on n.14 ja alipainesäätäjä ei käytössä.
    Aamulla laitoin koneen tulille, n.10 min käynnissä niin lämmöt 195 ja flektit päälle. Tilanne pysyi tuossa, lämmöt ei noussu eikä flektit sammu, termari paikalleen ja sama homma, no flektit oli kyllä pitempään päällä sammutuksen jälkeen ja seokset hyvät rapea 14.
    Mielestäni ehkä toisen puolen pakosarjan tiiviste vuotaa, voiko tämä vika lämmittää vettä turhaan?
     
  11. vekku

    vekku 2nd gear

    Otin ylävesiletkun irti syyläristä ja kone käyntiin. Helposti sai pidettyä vedet sisällä kun painoi letkun kämmenpohjaa vasten. Onko vesipumppu juuri nuin hengetön?
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Heitäppä Sorsan pumppulla vaikka ex-ääsi ja hommaa kunnon pumppu tilalle.
    Myös runko ei ole paras, mutta kuulema pumput on aivan hanurista.
     
    xarper tykkää tästä.
  13. sangi74

    sangi74 Gearhead

    niin no oiskohan termari ollu kiinni ja jarruttanu myös vedenkiertoo
     
  14. vekku

    vekku 2nd gear

    Otin termarin pois ennen testiä.
     
  15. sangi74

    sangi74 Gearhead

    just mut ei vesipumppu mitään älytöntä painetta pidäkkään tehdä sen verta vaan et vesi kiertää minkälainen termeri sulla nyt käytössä
     
  16. sangi74

    sangi74 Gearhead

    mitäs markon pirssille kuuluu
     
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Termarin pois otto vain hidastaa ylikuumenemista. Ei poista ongelmaa.
     
    xarper tykkää tästä.
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Ja todennäkösesti vaan pahentaa ongelmaa jow ei ole mitään.
     
  19. vekku

    vekku 2nd gear

    Uspartsilta tilasin varmaan ihan normi 80 cel. termarin. Kyllä tuo vesikierron tehottomuus olisi nyt ajateltuna kaikkista järkevin syy ongelmiin. Jos ennen pysyi lämmöt kurissa hellekelillä cruisinkiletkassa vaikka päivän ja nyt kokeillu 3 eri jäähyttäjäkombleksia eikä auta vaikka 20 astetta kylmempää ja sadekelit. Tuskin löytyy selitys termarista tai seoksista, mutta tuo pumppu, eihän sitä osaa uutta osaa epäillä mutta nyt on pakko.
    Ei kai tuo konetehon nosto pitäisi hirveästi enempi lämpöä tuottaa silloin kun tehoa ei käytetä? Mikähän pumppu olisi kokeilemisen arvoinen, ei oikein muuta osaa enään tehdä?
     
  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Sorsan pumput ja runko on jo haukuttu niin monessa jenkki foorumissa. Että kai siihen huonouteen on pakko uskoa.
    http://www.dodgecharger.com/forum/index.php?topic=60599.175
     

Kerro tästä muillekin!