Mopar 4-mäntäset satulat+levyt 4" jaolla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Tero2, 18.1.2010.

  1. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Tietääkö kukaan saako näihin mitään uusia osia? Satuloista uupuu männät? Joten niitä lähinnä kaipaisin..Us-partsilta kertoivat ettei saa mitään osia` Nuo taisi olla jotkut Kelsey Heys. Niin tai jos jollain ois täydelliset satulat niin kiinnostais?
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

  3. Dahlton

    Dahlton Gearhead

    Kyllä mun mielsetä saa. ainakin muutama vuosi sitten.
    Skinnars Verkstadista vaasasta tuli ostettu muutama vuosi sitten uudet männät ja sai kuulemma uudet levytkin (raybestos). jos ei mitään muuta niin saat multa ostaa satulat ja levyt jos ne on mulla enää hyllyssä. en muista nyt näin suoraan että onko ne mulla enää... :oops:
     
  4. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Thänx..juu tosiaan saahan niittä ihan suomen puljuistakin kuhan osaa oikeasta paikasta kysyä 8) Kattoo ny laittaako nuo 4-mäntäset vai sovitetaanko Aspenin satulat...
     
  5. kinde

    kinde Gearhead

    Ostin taas jokin aika sitten levyt ebaystä taisi olla R1 pulju. 50$ parin hinta ja rahti tänne n.100$. Sillä ei saa ensimmäistä herttoniemen tiskiltä. Ja jokin aika sitten ostin uudet männät myös ebayn kautta. Sieltä löytyy suht hyvin.
    No , olen ne eteenpäin jo pistänyt. :wink:
     
  6. Dahlton

    Dahlton Gearhead

    Suomesta oli silloin joskus 80€/kpl levyt.
     
  7. kinde

    kinde Gearhead

    Joo-o.

    Yli vuosi sitten kyselin niin olivat vauhtikaupassa 263€kpl olleet eikä silloin ollut tiedossa edes saako niitä enään. Viimeksi kuin kysyin kun olisin tarvinnut niin sanottiin , että on ehkä tulossa ja hinta noin 160€. Ni en sitten odotellut vaan otin ebaystä.

    Tämän päivän tilanne ei enään kiinnosta.
     
  8. black label

    black label 1st gear

    Earlyissä taitaa olla männän halkaisija sama, mutta 67 uudemmassa mäntä on korkeempi. näin muistelen kun us partsista kävin omat hakemassa 71 valstuun toissa keväänä, ja niitä siinä tiskillä mallailtiin.
    67 uudempiin ei löytynyt joten earlyn männillä muistaakseni mentiin vaikkei ihan yksi yhteen olleetkaan!
     
  9. Dartblower

    Dartblower Gearhead

    rosterijöötistä päästelee uusia mäntiä..................65 mustangissa on käytetty samoja jarrutyyppiä, eli tiivisteet ja suojakumit on saannissa.

    itellä olis 20 v sitten kunnostetut ajamattomat etu ja täydelliset takajarrut uusilla rummuilla. vaihtuu 4,5 jaolle kuha jokus siihen pisteeseen pääsee, ikuisuusrojektini ollu nyt 25 v :D
     
  10. dart65

    dart65 1st gear

    "Minä pyörin"

    Tuli ihan vahingossa kokeiltua K/H:n olalle 240 volvon satulaa (4 mäntänen)

    Levyn paksuus, halkaisija, ja satulan offsetti sivusuunnassa käyvät täydellisesti.
    Mutta pultti jakoa pitäisi viilata pari milliä. Eli jos muuttelemaan ryhtyy niin helpoin ja halvin lienee nuo volvon satulat.

    Saatavuus lie aika hyvä.


    T. Aki O
     
  11. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Re: "Minä pyörin"

    Jaa, pitääpi tsekata itsekin. Volvon satulassa on kaksi jarruletkuyhdettä että jonkinlainen jakoblokki pitäisi laittaa. Biltema myy Kiinassa(?) tehtyjä uustuotantosatuloita. Ne näyttää sinkin päälle keltapassivoiduilta mutta ovat vain maalattuja "kullalla".

    Noita jarrupaloja kun tässä vertailen, niin Volvon palat on pari senttiä Mopen paloja lyhyemmät.

    Moparin männät '65-'66 vuosina 1,06" pitkät ja '67-'72 vuosina 1.12" pitkät.
    Sekä Raybestos että Cardone tarjoavat yhdellä osanumerolla /puoli satulaa '65-'72 Mopareihin.


    Mulla on uudet pikkujakoisen levyt ja 10" rummut. Saatan luopuakin jos joku oikein rahalla ne haluaa ostaa....
     
  12. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Kiitti tuosta Volvon satula vinkistä! Todellakin ne sai sinne sopiin aikast helpolla ja eivät todellakaan olleet kalliit.. Biltemasta haettii ni hiukka yli 120e maksoi yht satulat+palat...
     
  13. kinde

    kinde Gearhead

    No niin katselin kuviakin.
    Aika tiukan näköiset . Älä aja sitten kuumaksi , ettei laajene liikaa jolloin jää jarrut päälle. :lol:
     
  14. jarf77

    jarf77 3rd gear

    komiasti istuu, mutta miten ajattelit kokea noi jarruputket? Volvon satuloihin kun tulee kahdella eri putkella tulo. Ainakin noissa mitkä mulla on.
     
  15. jarf77

    jarf77 3rd gear

    Mistä vauhti putkasta ja paljonko on kappale täällä?
     
  16. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    UsCenter en kysynyt silloin kun noita uusia mäntiä jarrusatuloihin..hintaa en nyt muista..... Haarotuksella nuo meinattiin laittaa tai siis laitetaan
     

Kerro tästä muillekin!