Mopar 400 cid ennakko hakusessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja J.J. Laakso, 12.10.2008.

  1. J.J. Laakso

    J.J. Laakso Gearhead

    Ihan vakio mosa vuodelta 77, ilman saastelaitteita yms. ja kärjellisellä jakajalla. Netistä löytyy säätöarvoiks kaikkea mahdollista 2 ja 12 väliltä :eek:

    Tai mikä on paras keino hakea se kohdalleen ilman tietoa mikä sen pitäis olla?!
     
  2. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Seisontajarru päälle,pykälä silmässä,silloin kun alkaa terhakasti puskemaan,jakaja siihen asentoon :rotfl: .....
    Siinä se.Monasti paras parsa.
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Erilaiset arvot johtuu jakajien erilaisista ennakkokäyristä. Mä hakisin maksimiennakon mukaan, eli alipaineletku irrotettuna kovilla kierroksilla ennakko 38 asteeseen, tyhjäkäyntiennakko asettuu sitten mihin asettuu. Noissa ennakkoarvoissa on monia eri "syitä" miks ne on jotain tiettyä, päästöhommat on yks niistä. Toimintansa kannalta tollanen matalakierroksinen motti tykkäis reippaasta ennakosta myös pienillä kierroksilla, mikäli jakajan ennakkokäyriä tykkää lähtee muuttelemaan.
     
  4. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Itsellä moparin 383, täysennakko 36 astetta,poistin jäykemmän jousen, nyt nousee nopeasti ennakko.Tyhjäkäynnillä 15 astetta.Alipaine säätö ollut pois käytöstä mutta tekis mieli ottaa se käyttöön.Paljonko sitä kokonais ennakkoo saa olla tyhjäkäynnillä ja alhaisilla kierroksilla alipainesäätimen kanssa?Pistin alipaineletkun kiinni imusarjaan ja veti tyhjäkäynnillä ennakot johonkin yli 30 asteeseen,mutta kävi kyllä todella tasasesti ja kierroksen nousi.Ja kun lisäs kaasua niin ennakko nousi yli 40 asteen( loppu asteikko kesken ). Eikös yhteenlaskettu ennakko saa olla maksimissaan jotain 52 astetta? Auttakee?
     
  5. merc

    merc Gearhead

    Mulla on kevyesti piristetty moparin 400. Siinä perusennakko on 16 astetta, maksimi on 38 astetta ja kokonaisennakko kellon kanssa muistaakseni 52 astetta kierroksilla, jousina on löysät. Aikamoinen ero on motin toiminnassa kun noiden ennakoiden ja jakajan kanssa jaksaa leikkiä.
     
  6. Puutera

    Puutera 3rd gear

    Re:

    Saman jutun kanssa olen painiskellut... Olen saanut ohjeeksi ja noudattanut seuraavia ennakkoja: tyhjäkäyntiennakko on 12 ja ylemmillä kierroksilla jossakin 3500 paikkeilla ennakkona 34. Mielipiteitä on monia alipaineletkun kytkentäkohdasta, mutta perusasennuksessa jakajan alipaineletku kytketään ainakin Holleyn kaasarissa ensiöpuolen ylimmäiseen putkeen - ei alimmaiseen. Minulla oli aikoinaan alipaineletku poiskytkettynä, kun hankin nykyisen harraste Plymouthin, mutta kytkin sen takaisin ajatuksella "että kait ne Detroitissa ovat asian miettineet niin, että alipaineletkun kuuluu olla paikoillaan, kun kerta kaikki kytkentäosat ja -paikat on sinne tehty ja asennettu."
     

Kerro tästä muillekin!