mopar 400 kampiakselin takastefan vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jorkkeri72, 12.5.2017.

  1. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    onko joku koittanut vaihtaa moottorin ollessa paikoillaan?
    1.kevittää konetta hieman ja ottaa raidetangon pois
    2.öljypohja irti ja akselin takapäästä "stefapukki" irti
    3.koittaa jollain "työntää" Stefan ylemmän puoliskon irti
    4.ujuttaa uuden puoliskon tilalle ja silikoonitipat jatkoskohtiin
    5."pukki" ja uusi alapuolikas paikoilleen
    6. roippeet takas ja baanalle?
    kävisköhän noin muutakin kuin teoriassa?
     
  2. Martin460

    Martin460 Gearhead

  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    En tiedä liittyiskö edes etäisesti tähän ko. ongelmaan, mutta aika usein noi takastefan ongelmat liittyvät huohotusjärjestelmän toimimattomuuteen/puutteisiin. Varsinkin niissä, missä ei vielä ole stefaa, vaan koiranpaska.
     
  4. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    huohotus on mallia vapaasti hengittävä,molemmin puolin.
    vanhuuttaan vuotaa todennäköisesti.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No juuri noin sen tiivisteen saa vuotamaan.
     
  6. JariV

    JariV 2nd gear

    Jorkkerin ensimmaisen viestin kuvaus on oikea. Noin sen saa tehtya. Ohut ja pitka ruuvari, jolla tyontaa ylapuoliskon pois ja uuden tilalle.
     
    KajS ja jariha tykkäävät tästä.
  7. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    saattaapi olla juu,mutta vahinko on jo käynyt.(edellisellä omistajalla,american joe)
     
  8. jariha

    jariha Double Gearhead

    se on moparinkone, ihan sama mitä tekee ni vuotaa jostain aina:D nimimerkillä mun kaikki moparit vuotaa vaikkei etes käy:eek:

    pss. mut ensimmäisen viestinmukaan kun menet niin homma onnistunee? näin aiankin ite oon joskus isolohkoon vaihellu?
     
    KajS tykkää tästä.
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mutta se saattaa loppua, kun teet sen huohotuksen sillai vähän moderninpaan tyyliin.
     
  10. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    meinaatko että niin paljon imua koneeseen ettei vuoda?
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei se paljon tarvii, että vuoto hilliintyy. Kuten sanoin, esim. koiranpaskojen kanssa, jotka on pieniä tihuuttajia aina, vuoto pysyy kurissa toimivalla huohotussysteemillä.
     
  12. KajS

    KajS Gearhead

    Jussi289:n neuvo huohotuksesta on hyvä. Mutta jos se takapään tiiviste on kypsä, niin se vuotaa kuin mikäkin vesiputous. Mulla vuoti slantissa. Vaihdoin, tuli hyvä. Ja miksi slanttimies vastaa isolohkokysymykseen? No kun se tiiviste on sama slantissa ja isolohkossa...
     
  13. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    tiiviste oli kovettunut,uusi on jo paikoillaan.
    aikaa meni 3ja puoli tuntia ja oli kohtuu helppo homma.
    vuoto loppui ,mutta pitänee varmaan huohotussysteemi laittaa kuntoon.
     
  14. KajS

    KajS Gearhead

    Mopar 400:ssa on varmaan mukavampi ölypohjan tiiviste...mulla venyi tuo urakka slanttivanissa viikolla, kun tyrin ekan ö-pohjan tiivistyksen. Se takastefa meni helpolla.

    Huohotukselle vielä ääni täältä maalta. Huonolla huohotuksella muuttuu moparikin ooppeliksi...
     
  15. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    öljypohjantiiviste oli homman melkeinpä helpoin osuus!
    pintojen putsaus ja vähän liimaa että tarttuu kiinni ja eikun paikoilleen ja tasainen kevyt kiristys.tiiviste oli mallia korkkinen.
    ideoita huohotushommaan?
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos saa perusmallin käymään, niin sillä kannattaa alottaa: PCV vena toiseen koppaan ja siitä tilava letku suoraan imusarjaan tai kaasarin jalkaan, toisesta venakopasta letku ilmanputsarin sisäkehälle tai avonainen suodattava korkki. Mieluummin putsariin.
     
  17. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    toisessa kopassa tällä hetkellä alkuperäinen suodattava korkki josta letku vaan konehuoneessa!
    toisessa kopassa joku poistanut pcv venttiilin ja laitettu tilalle n.2,5 cm(halkaisija) putkentynkä josta nyt
    lähtee letku myös konehuoneeseen,ei huohota,eli ei puhalla kummastakaan letkusta muuta kun pientaä käryä hieman tupruttaa,eli ei tee painetta koneen sisälle.
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä se kannattaa parsia kuntoon. Huohottamaton kone pysyy sit pikkasen alipaineen puolella ja tuulettuu joutavat aineosat öljyn seasta paremmin pois.
     

Kerro tästä muillekin!