Mopar 400 lataa liian vähän

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja nixon, 21.5.2012.

  1. nixon

    nixon 3rd gear

    Missäköhän mahtaa olla vika, kun antaa vaan sen 12volttia suoraan laturilta mitattuna, kierroksilla ja tyhjäkäynnillä. Kokeilin huvikseni toisella laturilla, mikä lataa vanissa vähän alle 14 tyhjäkäynnillä, ja samaa kahtatoista antaa myös kierroksilla. Tossa toisessa oli isompi hihnapyörä, mutta kai senkin olis pitäny edes kierrättämällä toimia?

    :x
     
  2. limanen raggari

    limanen raggari 1st gear

    jos erillinen säätäjä nii siinä.toimiiko latauksen valo?
     
  3. nixon

    nixon 3rd gear

    On lokasuojassa säädin. Alternator-mittari on kojelaudassa ja tyylikkäästi jämähtänyt vähän alle puoleen väliin. Tämä on siis '74 Monaco.
     
  4. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Säädin maadoittaa itsensä rungon kauttta et putstaa eka kiinnitys pisteet ruosteesta. Tosin pieni mutu ois, että rikkoutunut säädin nostais lataus jännitteen 16-17v? Tai sitten ei.

    http://www.mymopar.com/index.php?pid=78
     
  5. nixon

    nixon 3rd gear

    No niin, vaihdoin jännitteensäätimen(sattui tulemaan toinen auton mukana) ja hinkkasin kiinnityspisteitä puhtaaksi. Aluksi latasi sen 13,8 tyhjäkäynnillä ja jopa amppeerrimittarri heräs henkiin, sitten lähdin ajamaan pikku lenkin ja mittarin neula laski jopa alle puolen välin. Kotona mittailin ja lataa taas sen 12.
    Kävin lisäksi liittimiä läpi hiekkapaprulla ja crc:llä jos vaikka lähtis toimimaan paremmin. :wc:

    Nyt oli muuten se alkup. laturi kiinni.
     
  6. nixon

    nixon 3rd gear

    No nyt on uusi jännitteensäädin ja toimii.
     
  7. kotr

    kotr 3rd gear

    Kokeilin tänään laittaa totkeen uuden"limppu"laturin.vanhassa laturissa oli kaks lattaliitintä ja yksi mutterin alle tuleva.uudessa myös mutteri liitin ja yksi lattaliitin.laitoin lattaliittimeen johon mihin virrat päällä tulee akun jännite.Näytti lataavan tyhjäkäynnillä reilua 17 volttia??

    Mikä meni pieleen.?
     
  8. Kuutoshullu

    Kuutoshullu 2nd gear

    LAinaan vähän ketjua... Pistin uuden laturin tänään lanceriin sellasen kun us partsista voi ostaa ja uus lataa sen 12.4 volttia kierroksilla tyhjäkäynnillä 12.3..... ET mikäs tässä on vikana onks tää uus laturi paskana vaiko hä?


    En sattumalta mitannut mitä vanha latas. Sen takia vaihoin kun laakerit piti ääntä.... :eek:
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kotr, sulla on nyt ns. vanhemman mallinen laturi, kärjetön säädin ei toimi sen kanssa.

    Kutoshullu vois koittaa vaihtaa sen säätimensä.
     
  10. Kuutoshullu

    Kuutoshullu 2nd gear

    millanen boksi tää säädin on? ja missä?....


    KAveri eilen mittaili tota laturia ja meinas ettei olis edes mitään säädintä...


    Ja sitten myös että se vanha laturi latas hyvin ilmeisesti koska ei mitään ongelmaa ollut... Ainoastaan sen takia vaihoin kun laakerit on loppu...
     
  11. nixon

    nixon 3rd gear

    ^Seuraat sitä laturilta lähtevää ohuempaa piuhaa niin pitäis löytyä sellainen pieni laatikko sieltä. :p
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Auttaisi paljon jos vaikka kertoisit onko alkuperäinen laturi vai tarvike?
    Alkuperäisestä kun löytyy se säädin aina.
     
  13. Kuutoshullu

    Kuutoshullu 2nd gear

    ELi siis autom oma tehtaalla asenettu laturi joka kesti noin 50v... Niin vaihdoin eilen pois tähän uuteen joka on ilmeisesti tarvike tai no mistä mää sen tierän kun us partsista ostin ja sillä selvä.... Ja nyt se sitten lataa... Ja vanha latas. LAakerit on vaan huonot. ELi siis se vanha laturi on limppu laturi ja uuskin nnäyttää samanmoiselta ainut ero on että on kaks paikkaa sille latuskaliittimel...
     
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Siis onko se alkuperäistyyppinen kuitenkin vai joku bosch tai muu vastaava?

    Oletan että on alkuperäistyyppinen "limppu"laturi, eli siinä on takana 2 johtoa, paksu ruuvin alle tuleva sekä ohut lattaliittimellä kytkettävä.
    Noin jos on vanha versio kärkisäätimellä.

    Uudempi kärjettömällä säätimellä varustettu taasen on muuten samanlainen mutta siellä on takana paikat kahdelle lattaliittimelle.


    Kumpi sinulla kuutoshullu nyt on?
     
  15. Kuutoshullu

    Kuutoshullu 2nd gear

    Vanha on sellanen missä on yhdellä reikäliittimellä ja sitten sillä lattaliittimellä..... Vanhassa on yks paikka latuska liittimelle ja yks sille reikä liittimelle.... Uures on kaks paikkaa sille latuskaliittimel. Ja yks sille reikäliittimelle... Pistin vanhan takaisin ja rupes lataamaan.... :lol: Ja uus on menossa vaihtoon...
     
  16. kotr

    kotr 3rd gear


    No mikä neuvoksi??
     
  17. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kotr, hommaat joko srn uudemman tyyppisen tilalle, tai vaihdat sen säätimen ja johdotuksen kärjelliseen, tai kikkailet sen laturin runkoon menevään hiileen paikan tolle toiselle lattaliittimelle.

    Tai voitte vaihtaa kotr ja kuutoshullu päittäin niitä latureita, teillä on toisillenne sopivat laturit.
     
  18. Kuutoshullu

    Kuutoshullu 2nd gear

    No saako sen uuremman laturin toimimaan mitenkään..? Vaiko tarttisko us partsista ostaa sellanen laturi missä on se kärkisäätäjä...?
     
  19. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Saa sen uudemman ehkä toimimaan kun kytket sen toisen Field liittimen maihin, tosin voi olla lyhytikäinen se säädin tai laturi.

    Eli se säädin on erillinen, sijaitsee tulipellissä.
    Kiikutat sen uuden laturin partsiin ja sanot että tarttet yks johtoisen laturin.
    Vai ootko ja saanut sen siihen kuntoon ettei kehtaa edes palauttaa?
     
  20. Kuutoshullu

    Kuutoshullu 2nd gear

    Just...
     

Kerro tästä muillekin!