Mopar 400 päksää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Dartsan, 18.4.2005.

  1. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Eli Moparin 400 kone, kaks kurkkunen kaasari ja kärjellinen sytkä. Ongelma on, että rupeaa jossain 1500-2000 rpm oireilemaan. Pienemmillä kierroksilla ei ongelmaa, eikä isommilla. Kun kierrokset saa nousemaan.
    Venttiilit aukesivat. Minkä nyt ilman kansien irrotusta näki. Puristuksia en ole mitannut, jos venttiili vuotaisi. Ongelma ilmenee kuitenkin vain noinkin pienellä kierrosalueela.

    Kiihdyttäessä pamahtaa putkeen em. kierroksilla. Vaikka sytytys ennakkoa on niin paljon, että pyörii jo vaivalloisesti. Kun päksähtää, niin tuntuu kaasupolkimessa "imaisu". Ja sen jälkeen toimii taas.

    Vika nyt ilmeisesti on jakajassa? Alipainekello ei vuoda.
    Voiko keskipakopainon jousen irtoaminen aiheuttaa tällaisen ongelman. Jakopäässä on ilmeisesti myös väljää. Jos hypännyt, ilmeneekö näin?

    Tarkoitus olisi ajaa vielä tämä kesä. Ja katsoa kone vasta ensi talvena.
     
  2. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Vaihdoin äsken jakajan, pyörijän ja kopan. Sama ongelma jatkuu. Auttakkee nyt joku. Ei oikein mitään suurta tuossa kerrostalon parkkiksella remppailla.
     
  3. always bb

    always bb Gearhead

    tyyppi vikoja naissä moparin koneissa on noi käynti ongelmat ei niillä ole vielä koskaan saanut ajaa ajokautta ilman että kone pois keulalta. mutta kun tallista ottaa chevyn niin se kellon lailla toimii.
     
  4. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Kiitoksia! Tuo auttoi. Pitää varmaan käydä kertomassa autolle. Josko se vaikka tajuais ite korjautua!
     
  5. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    ookko nä varma, että kiihdytys pumppu toimii? nopeesti polkastessa jos ei saa pensaa, kääntyy laihalle ja aivastaa. Ts. en oo varma, mut vika ei välttämättä oo sähköpuolella. Tosin myös viallinen puola aiheuttaa alakierroksilla murheita...
     
  6. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Täytyy lähteä tutkimaan. Ei vaan oikein itellä raksuta. Rupeaa tuo v***tus-kerroin olemaan jo sen verran korkealla.
     
  7. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Pienillä kierroksilla toimii, mut 1500-2000 ei toimi. Kaasari vuotaa näköjään vähän joka puolelta. Vika lienee siinä. Illalla saan toimivan kaasarin. Vinkkejä voi antaa silti.
     
  8. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Jos sulla kakskurkkunen holley kiinni ni ei yhtään ihme kun rykii, mul oli joskus monaco 360:llä, teki ihan samaa, vaihoin toiseen samanlaiseen kaasariin siis käytettyyn ja vielä ryki melkein yhtä paljon, kaasarit tulleet tiensä päähän!
    JA EIKÄ SE OO MOPARIN VIKA :soosoo:
     
  9. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    No nyt on kokeiltu paria kaasaria ja paria jakajaa. Ei toimi enää sitä vähää. Tulpista sain osan vaihdettua.

    Lähtee käyntiin. Pyörii todella huonosti. Kaasu pitää olla koko ajan pohjassa. Aivastaa, kun sytty on siinä asennossa missä viimeksi toiminut. Kun syttyä kääntää myöhälle niin ei aivastele, mutta kun sammuu niin jää liekki palamaan kurkkuihin.

    Onko nyt venttiilit ja männät kohdanneet toisensa? Jos jako on hypännyt. Ennen "remonttia" kuitenkin pyöri, mutta todella huonosti.

    Puola on ainoa mitä en ole vaihtanut, mutta tuskin siitä voi noin vakavia oireita tulla.

    Jos jollain sais ajettua kaupungista pois. Kun on aika kiven alla isot trailerit. Matkaa on kuitenkin vain 70 km ja kone menee nyt remonttiin joka tapauksessa.
     
  10. Erppa

    Erppa Gearhead

    Helvetin huonoa huumoria tässä vaiheessa, kun toisella on pientä käynti häikkää...Mä voisin kyllä väittää aivan samaa geeämmän ropposista :rotfl:
     
  11. greenrtse

    greenrtse 1st gear

    voisko jakajan ennakko limput/jouset takerrella?
     
  12. greenrtse

    greenrtse 1st gear

    sorry en lukenu loppuun asti..
    ps.gm,iä olen rempannu tien päällä Moparia en ikinä :)
     
  13. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Oletko katsonut ajoituslampulla että sytytys ei "huoju" kovemmillakaan kierroksillla?
     
  14. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Sytkä katsottiin jo viikko sitten. Mutta minkä takia se rupeais huojumaan? Kuitenkin kahdella jakajalla kokeillut ja molemmat pitäisi olla kunnossa. Olen itse niillä molemmilla ajanut. Vai rupeaako väljä jakoketju viskomaan kovemmilla kierroksilla?

    Vika kuitenkin tuli pikkuhiljaa. Alkoi käynti huonontua vähitellen. Käynnissä oloa kokonaisuudessaan ehkä kolme tuntia. Aina kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen niin tuntui vaan huonommalta. Nyt se ei enää käy ollenkaan. Mihin voi tulla vika näin "hiipimällä"?
     
  15. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tulpat tai puola kypsymässä?

    Mä opin oman koslan kanssa että vika on siellä mistä sitä vähiten tajuaa etsiä.
     
  16. janimm

    janimm Gearhead

    Samaa mieltä. Kannattaa tarkastaa ihan perusasioita; sytytysjärjestys, tuleeko puolalle virtaa, onko virtahävikkiä, toimiiko etuvastus jnejne.
     
  17. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Etuvastus toimii. Toisen puolan saan tänään. Tulpat pitää vaihtaa loput ja tulpanjohdot uusiin. Nämä on tällä hetkellä vikalistalla.

    Niinkin näppärä auto kuin tuo C-koppanen Mopar on niin ei saanu kaikkia tulppia noin vain auki. Pitää etsiä näppärämpi tulppa-avain.

    Jos sen sais edes käymään joten kuten niin sais ajettua vähän remonttiystävällisemmälle paikalle.
     
  18. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ja samalla kun tulpat ovat irti, niin katso tuleeko kaikkiin tasaisesti kipinää startatessa.

    Onko muuten koneen maadoitusjohto varmasti kunnossa?
     
  19. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Maatto pitäis olla OK. Ainakin sitä irrottelin ja mittasinkin jopa, että tieto kulkee akulta mottiin.
     
  20. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ja sytytysjärjestys ihan varmasti oikein?

    Mitenköhän mahdolliset alipainevuodot vaikuttaa tuollaiseen?

    Ja besaakin tietysti tulee kunnolla.
     

Kerro tästä muillekin!