Mopar 440 kasaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jora78, 9.12.2017.

  1. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Taas otetaan apua vastaan.
    Ekaa kertaa niputtamassa konetta kasaan niin mitä tulisi muistaa?
    -Vetolevyyn ja ilmeisesti nokka-akselin pultteihin kierrelukitetta?
    -Paljonko ö-pohjan ja ö-sihdin väliin pitäisi jäädä väliä?
    -Mäntä/venttiilivälys mitattava,mitäs se minimi nyt oli?
    -Ennen starttia porakoneella öljyt nostaa ylös kampikselista samalla pyörittäen.
    -Hommasin tällaisen nokan käytettynä:
    http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=711&sb=2
    Nostajat on järjestyksessä mutta olisiko suotavaa tehdä sisäänajo?
    Ostin compin Break in oilin,mitä mineraaliöljyä kannattaisi käyttää?
    -Näillä näkymin E-streetin kannet 75cc palotiloilla ostolistalla,Käykö jouset tähän nokkaan suoraan ja peltivipat?Onko ihan out of box vai täytyykö tehdä venttiileille kevyt hionta?
    - Puristussuhde Felpron 0.039 pahvilla 10.5. Onko hjuva?
     
  2. Herje

    Herje Double Gearhead

    Kannet käyttäsin tarkastettavana.
    Lähinnä tiukkoja ohjureita noissa on tainnu olla.
     
  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Öljypohjan ja pikupin väli riippuu mallista. Tehdasmalli kiinni öljypohjan pohjaan, siinä välys on sisäänrakennettu. Muissa sellanen varttituuma riittää. Ei oo huono ajatus tehdä pikuppiin "jalat" joilla se nojaa pohjaan ja jättää välysä vaikak tulis vähän osumaakin.

    Toi nokka pelaa E Street vakiojousilla. keirrelukite ie oo huono idea, mut kyl oikee momenttikin pitäis riittää. Nokan sisäänajo kannattaa tehdä, nostajapiakat ja kulmat vaihtelee lohkosta toiseen. Ylipäätään, en ihan eka valintana käytettyä laahurinokkaa/ nostajia laittais, huono paikka säästää. 10.5:1 ei ainakaan oo liian vähän.
     
  4. J.J.

    J.J. Gearhead

    Nokka olisi hyvinkin passeli. Dynaaminen ruttu olisi just eikä melkein kohdallaan tuolla 10.5:1 rutulla.

    Käytetty nokka tosin jättää aina ikävän kysymysmerkin.
     
  5. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Nokka ollut pari kesää käytössä mutta eihän näistä tiedä.Mutta katotaan nyt sitten hommaanko uuden nokan/nostajat.
     
  6. J.J.

    J.J. Gearhead

    Eikai siinä sitten muutakuin paikalleen vaan jos on historia tiedossa.
     

Kerro tästä muillekin!