Mopar 440 tehoton

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jhm1978, 18.6.2015.

  1. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Ja tosiaan rautakansilla sai olla maksimiennakot 38-40 hujakoilla.
     
  2. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Tuskin on tästä kysymys, mutta tulee mieleen mahdollisuus, että voimantunteen vallitessa autossa on olleet alla vanhat kovettuneet "muovikiekot".

    Pidon kadottaminen noista ei ole kovin vaikeaa. Myös moottori säntää herkästi tehoalueelle rajallisella pidolla antaen tunteen voiman läsnäolosta. Vähän niinkuin sadekelillä hassuttelua.

    Sitten kun renkaassa onkin pitoa tarjolla ja kenties jopa renkaan kehä isompi, voi tuntua kovasti voimattomalta. Nuo alle kolmosen perät on yleensä vähän semmosia ilontappajia ja leveät ja korkeat renkaat viimeistelevät antikliimaksin.

    Pienempää kiekkoa alle ja kokeilemaan auttaako edes yhtään ?

    IS
     
  3. jhm1978

    jhm1978 1st gear

    Tiedän toki ettei kyseessä ole mikään kiihdyttelyauto,mutta ennen oli toisin.kevyesti lähti pyörimään tyhjää paikaltaan ihan kaasua polkaisemalla.joku vaan vastustaa vieläkin.paranneltu kumminkin aika paljon alkuperäiseen verrattuna eikä mitään iloa ole ollut.
     
  4. jhm1978

    jhm1978 1st gear

    Totta tuokin!mutta autossa oli uudet renkaat alla silloin kun voimanpaskaa tuntui olevan.ja samat kumit oli kun nämä ongelmat alkoi.nyt on toiset renkaat alla.
     
  5. jhm1978

    jhm1978 1st gear

    Ei
    Jotain vikaa on kickdownissakin.mm jättää kolmosen päälle kun hiljentää risteykseen kävelyvauhdissa.kepistä joutuu kiskaseen kakosen.kolmosella ajaessa 30-40kmh pienellä polkaisulla ei ota kakkosta.joutuu survaseen kaasun pohjaan silloin ottaa ykkösen.rempattu laatikko kyllä,mutta en ole saanut toimimaan jouheasti vaikka paljon säätänyt kikkaria.
     
  6. jhm1978

    jhm1978 1st gear

    Eipä ole säädettävää lamppua,mutta kait se aika lähellä oikeaa on.sellainen tuli myös mieleen,kun laitoin liika aikaselle et kävi tosi nätisti niin koeajossa jo pintakaasulla alkoi naulaamaan!et miltäs se kuulostaa noin niinkuin kokeneemman korvissa?äkkiseltään tuntuis että vasta kunnon kiihdytyksessä tekis kilistyksen.
     
  7. Weijari

    Weijari Gearhead

    Kokeneemmasta en tiedä kun oon muiden ohjeilla aina menny :) Alipainekellohan voi antaa liikaa jos ei ole rajoitettu ja keskipakolimputkin on ollu joskus jumissa kun niiden liukaste on muuttunut tahmaksi. On ollu Jousta poikki limpuilta, jolloin mekaanistakin ennako tulee tyhjäkäynnillä ja liian kevyttä jousta. Jonkun setin raskain jousi oli sellainen, että kun sattui kevyet limput, niin ei tullu mekaanista yhtään ennen 4000+ rpm.

    En tiedä miten 440:nen tykkää ennakoista, mutta eiks tää yleisresepti ole se, että niin paljon perusennakkoa (eli lampulla katottuna damperista tyhjäkäynnillä alipaine irti) kuin mahdollista vaikka sitten mekaanista ennakkoa (joka tulee siis perusennakon päälle kierrosluvun mukaan niillä jakajan mekaanisilla limpuilla) rajoittamalla ( yhteensä Max 38) ja sitten alipainetta sen mukaan ettei mee yli 54. Esim mulla SBC alukansilla perus 22, mekaanista rajoitettuna 16 lisää ja kaikki, eli 38 käytössä 3000 rpm. Vacuumi on rajoitettu 16, eli yhteensä 54.
     
  8. jhm1978

    jhm1978 1st gear

    Ok.jakajaa en ole vielä purkanut.mutta,sen meinaan kyllä tehdä,jos saan selville kokonaisennakon.joku pieni asia vastustaa tässä koneessa.
     

Kerro tästä muillekin!