Mopar 50's jarrusylinterit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Fordmieesss, 13.8.2013.

  1. Fordmieesss

    Fordmieesss 2nd gear

    Onko kellään kokemusta tuollaisten n. 40-55 vuosien Mopareiden eujarusylinetereistä? Omaani pitäisi hankkia varmaankin korjaussarjat sylintereihin. raybestoksen mukaan ylemmissä sylintereissä, joihin letkut tulevat, olisi tuollaiset sisuskalut: http://www.raybestosbrakes.com/magnolia ... mber=WK112 ja alemmissa, joihin tulee putki ylemmältä sylinteriltä, olisi tuollaiset http://www.raybestosbrakes.com/magnolia ... mber=WK201 . Omassani kuitenkin näytti olevan samanlaiset kumet yms. osat sekä ylemmässä että alemmassa sylinterissä edessä. Onko joku joskus tehnyt jotain väärin eli pitäisiköhän minun hankkia kuitenkin erilainen korjaussarja ylä- ja alasylintereille vai onkohan noilla edellytyksiä toimia keskenään samanlaisilla kumeilla jne? Sylinterin mäntä on molemmissa samannäköinen muodoltaan lähinnä sientä muistuttava tappi jossa on kolo laessa johon jarrukenkiä lykäävä nippeli tulee. Sylinterit ovat siis yksimäntäisiä ja jarrut ovat itsetehostuvat. Auto on '52 Chrysler New Yorker.
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Tossa-->
    On jamantin mainos.Soita sille.Se sai hommattua just mulle tarvitsemani jarrusylinterin 50 mallin chrysyyn.
     
  3. Fordmieesss

    Fordmieesss 2nd gear

    Oikeanlaiset sylinterit olisi kyllä tiedossa, mutta edessä sylinterit ovat sen verran hyvät kuitenkin ja kumit taas elähtäneet että pelkän kumin uusimisella luulisi selviävän. Pitäisi vain tietää mitkä kumit sinne laittaa kun kataloogi kertoo toista kuin mitä autossa on paikoillaan, enkä tiedä kumman mukaan toimisin. Paikallaan olevan mallisia kumeja kun saisi suoraan kaupan hyllystä.
     
  4. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    No jos ne nykyiset jarrut toimii ja pitää, ja uusia kumeja saatavissa hyllystä niin tuuppaat uudet kumit. Miksi pitäisi muuttaa toimivia jarruja?
     
  5. Fordmieesss

    Fordmieesss 2nd gear

    No kun ne ei toimi. Jarrusylintereissä ja kumien välissä oli sen verran kaiken maailman muhjua eikä kumit muutenkaan olleet mistään parhaasta päästä, joten nesteet vuosi vähän joka nurkasta pihalle kun pääsylinteriin lisäsi. Sylinterit sai kevyellä hionnalla hyviksi mutta kumet ovat tosiaan sen verran kärsineet että uskoisin vanhojen kumien kokeilemisen olevan turhaa. En siis tiedä ovatko jarrut toimineet koskaan oikein tai ylipäänsä mitenkään tuon tyyppisillä kumeilla ja ajattelin kysyä josko jollakulla olisi omakohtaisia kokemuksia tai tietoa asiasta. Olen hankkinut auton suht vasta eivätkä jarrut ole minun eikä edellisenkään omistajan aikana toimineet.
     
  6. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Jop , jos sulla ei ole varmuutta niin mittaa nyt ainakin puhtaan sylinterin halkaisija. Sitten vertaamaan korjaussarjoja. Tuohon lienee hankala antaa vastausta kun kukaan ei varmuudella tiedä mitä on "viritelty" vuosien varrella. Taitaa olla niin että joudut menemään kokeilun kautta.
     
  7. kapa

    kapa 3rd gear

    Miks näkee kauheen työn vanhojen kikkareiden kanssa kun uusia on kohtuuhintaan saatavana? Lopputulema on kuitenkin että ne hyvät vanhat sitten kuitenkin tihkuu nestettä ja hetken päästä kengät ui nesteessä.
     

Kerro tästä muillekin!