mopar /6 -> 318

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mg, 2.4.2002.

  1. mg

    mg Gearhead

    juuh. tulis tossa mieleen, että auto on -80 apseni ja nyt siin on /6+904 niin meneekö toi 318 heittämällä slant 6:n tilalle, ja tässä on kysessä käyttöauto.
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei mene heittämällä. K-palkit ovat erilaisia kutos ja kasi autoissa, samoin moottorin kiinikkeet. Kuskin puoleinen kiinnike kutos palkissa osuu V8:n lohkoon kiinni. Korvaketta ei sais muuttaa mutta onhan niitä muuteltu eikä toi niin kummonen homma ole. Sitten joudut tietty rakentamaan kiinnikkeet koneen ja K-palkin kiinnikkeiden väliin. Siihen on satavana valmiitakin swappi kiinnikkeitä mutta nekin vaativat ton kuskin puolen kiinnikkeen muuttamista. Tutustu http://www.engine-swaps.com/ . Tarvitset tietysti myös 318 koneeseen sopivan 904 lootan tai 727 lootan ja kardaanin. Lukoton 7 1/4" perä ei kanssa pitkälle pötki jos voimaa on vähänkin ja isompi perä vaatii myös kardaanimuutoksia. Ei toi mikään vaikea swappi ole ja ehdottomasti vaivan arvoinen.
     
  3. mg

    mg Gearhead

    jaahas. eli /6 säilyy.. :smile: mulla ei ainakaan tollaseen swappiin riitä motivaatio, kun on käyttökaara kyseessä.
     
  4. dillen aspeni

    dillen aspeni 1st gear

    ei toi 7 1/4 perä kestä ees sillä 255:lla nii mite se kestäs kasilla???iteltä levinny pari kertaa ja nyt laitoin 8 3/4 perän mittari näyttää mitä sattuu mut ei se mitn
     
  5. fisu

    fisu Gearhead

    laatikkoon saa niitä nopeusmittarin rattaita
    erikokoisia ja ei ole kovin hankala vaihtaa.
    ps.sehän oli 225 :grin:
     

Kerro tästä muillekin!