1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Mopar 7 1/4

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja raggare, 8.3.2018.

1. maxvo2

maxvo2 Gearhead

Jop mulla oli 7x15" Policet takana ja pienin väli oli tosiaan jousen ja vanteen välissä.

2. Slant Sickness

Slant Sickness Gearhead

Viiskyt vuotta vaan kesti seiskavartti ja jo piti yoken stefa vaihtaa kun alkoi sotkea tallin lattiaa. Samalla toki tehtiin täysihuolto.

maxvo2, MJF ja lpr tykkäävät tästä.
  3. ValluRaivo

ValluRaivo 3rd gear

B-bodyista 66-? löytyy 7 1/4 tuumasta 4,5 jaolla, jarrut näissä samat kuin 8 3/4, vetarit on tuossa lystikkäät parikertaa kaventuu ennen kuin istuu 7 varttiseen murikkaan. 8 varttista en nyt muista milloin B-bodyihin tuli. Parissa 66 Coronetissa 225lla oli tuo 7 1/4 paikallaan.

4. leksa

leksa Gearhead

7¼ perä on aika kevytrakenteinen. Ristitappi siinä se heikko kohta yleensä on. Mulla meni yhdet vetaritkin tai oikeastaan vaan toinen booreistaan vinoiksi kun muuten kesti Dartissa 225 koneen. vaihdoin varmuudeksi molemmat. Käytin 4.87 välitystä. Mulla on vielä yksi 7¼ suregrip lukollinen perä jäljellä 2,94(3) jonka kunnostin joskus 90 luvulla ennen auton maatumista.

En suosittele kuminpolttoon yhdellä renkaalla vaikka onhan tuotakin tullut tehtyä.

Mutta jos on täysin vailla ylimääräisiä välyksiä ristitapin pesät kunnossa ja laakerit kunnossa ja hyvät öljyt, niin ihan hyvin kestää normaalit poistumiset liikennevaloista.

Muokattu: 14.6.2018
    jariha tykkää tästä.
  5. leksa

leksa Gearhead

Tiesittekö muuten että vanhemmissa amatsoneissa ja zephyreissä ja monessa muussakin autossa on tasan sama perä. leveys saattaa heittää mutta siis perämurikka.

kerran eräs vanhan volvon virittelijä tuli mulle kehuskelemaan että laita volvon perä niin johan kestää lukottomanakin.. On kokemusta ettei tehosta laukea.

parin kesän päästä tuli hakemaan vallun perästä lukon. Jo kelpas

jariha tykkää tästä.
  6. Slant Sickness

Slant Sickness Gearhead

Voisko siis olla mahdollista löytää markkinoilta Volvon perään tarkoitettu modernimpi lukkomurikka ja sovittaa se seiskavarttiin Mopariin?

7. leksa

leksa Gearhead

Itselläni ei ole kokemusta noista vaihtohommista. Mutta olen siis myynyt yhden 7 ¼ lukon Volvoon.
    Moni Volvo kaveri kävi myöhemminkin kyselemässä.

8. leksa

leksa Gearhead

Yhden 3.23 välityksellisen löysin kätköistäni jossa on tuo lukko.
    Jos jollain on jäänyt eheäksi Valiantin 2.94 (2.93) tai jopa 2.73 (2.76) (Suluissa hahmotellut muistelmani.) perää, voisin olla kiinnostunut.
    Lukollisesta löydöstä olisin erityisen kiinnostunut.

Kerro tästä muillekin!