Mopar 8 3/4" lukollinen perä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 440sixpack, 10.2.2004.

  1. 440sixpack

    440sixpack 1st gear

    Onko kenelläkään kokemuksia, että mitä saattaisi olla vikana, kun kääntyessä / kurvissa perä pitää melkoista ääntä? Tietäisi hieman varautua, (hampaita p..kana, vetari poikki?) En ole vielä perää avannut. Kumpi tulee halvemmaksi, koko taka-akselin vaihto vai pelkän perän vaihto / korjaaminen. Mikä on osien saatavuus (käytettynä)? Vinkkejä!
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kantsii toki käydä läpi, mutta yks helppo vaihtoehto vois olla liian vähän kitka-ainetta. Vois ehkä kokeilla vaihtaa öljyt ekaks ja laittaa sinne mopsin kitka-ainetta. Jotkut on metelöineet sen puuttumisen takia. Käytettyjä osia on varmaan aika kehnosti tarjolla, noi lukot on yksyttyä kamaa, ja uus lukkoyksikkö on suht arvokas.
     
  3. ply72

    ply72 1st gear

    juu, samaa olen kuullut Foordin peristä, että ovat lopettaneet ääntämiseeen kun tommosta mönjää on pantu.

    Kuulemma Mopar kartiolukko ei tarvi ???, mutta kokeilla kannattee.
     
  4. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Kyllähän se lisäaine vaan vaikuttaa, mulla oli 9 1/4lukko peräs sama juttu, kääntyessä kuului pamaus, vanhat öljyt oli mustanharmaata mömmöä, uutta mobiilin 80-90 ööliä ja lisäainepurkki (maksoi 16e) ja loppu kolinat ja paukkeet.
     
  5. janimm

    janimm Gearhead

    Minäkin olen kuullut että moparin kitkalukot tarvitsee sen lisäaineen. Itsellä on kartiolukko ilman lisäaineita eikä mitään ylimääräistä ole perästä kuulunut.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: janimm 2004-02-10 20:59 ]</font>
     
  6. 440sixpack

    440sixpack 1st gear

    Kiitokset vinkeistä! Täytynee kuitenkin avata perä ensin ja vilkaista onko mitään näkyvää vauriota. (Kunhan ilmat hieman lämpenevät...) Jos ei, niin sitten täytynee testata tuota kehumaanne lisäainetta
     
  7. Swinger

    Swinger Gearhead

    mulla on uutena ostettu auburn gear:in kartiolukko ja piti ihan saatamoista pauketta kun en tajunnut lisätä sitä lisäainetta, pieni purkki litkua sekaan niin johan helpotti, vois sanoa että MIRACLE STUFF!!! tai jotain :wink:
     
  8. duster73

    duster73 Gearhead

    Tarviiko moparin kartiolukko lisäaineen,vai riittääkö pelkkä peräöljy?
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei ainakaan ole haittaa jos sitä käyttää. Lukkoperäöljyä se tarvii vähintään. Toi nykyisin myynnissä oleva mopsin lukkohan on Auburnin valmistetta, ja se ainakin vaatii lisäaineen.
     
  10. Simo

    Simo 1st gear

    Kyllä vaatii! Minulla oli Aspenin 8 1/4 kartiolukkoperässä joskus öljy, jonka myyjä väitti sopivan myös lukkoperään, mutta kitkaominaisuudet evät kyllä tuossa olleet oikeat. Hitaassa nopeudessa, esim. pysäköidessä, perästä kuului kovia paukahduksia. Lukko olisi varmasti mennyt romuksi hyvin nopeasti tuolla öljyllä. Oikean lukkoperäöljyn vaihdon jälkeen paukaukset loppuivat ja lukko toimii jälleen normaalisti.
    Varmasti on monta lukkoa rikottu käyttämällä väärää öljyä.
     
  11. Fireball

    Fireball Gearhead

    Kyllä se kitkanmuuntoaine sinne kuuluu, ja muuten haisee ihanalle;=) Mutta kannattaa ensin ehkä käyttää auki ja tarkkoa silpuran määrä, ettei mene uudet mönjät hukkaan.
     
  12. V8 aspen

    V8 aspen 1st gear

    Noinkohan omankin aspenin perän ääntelyt johtuu lisäaineen puutoksesta? kovasti samanlaisia oireita tuntuu parantaneen, kuin omassanikin on. Just noita liikkeelle lähtiessä paukahteluja ja tietyillä nopeuksilla ulinoita on. Täytynee vaihtaa öljyt ennen uuden ajokauden alkua, kun nyt vihdoin maltoin auton seisontaan laittaa.
     
  13. rt68

    rt68 1st gear

    Joo lisäaine kuuluu mopsin lukkoperään mutta EI mikään tavallinen lukkoperäöljy jonka lisäaineistuksessa on päinvastainen merkitys kuin moparin lukossa, eli tavallinen peräöljy+Moparin(huom.vain moparin eikä GM:n vastaava)lisäaine sisään mutta kannattaa se tietysti tarkastaa mahdollisten vaurioiden varalta ja jos kartio pohjaa pesäänsä niin kartiolukkoja on onnistuneesti korjattu sorvaamalla kartion päästä ainetta pois ja asettamalla samanverran shimmiä vetopyörän ja kartion väliin. Nykyisin se lisäaine ei enää haise oikein millekkään niin kuin ennen joka oli kuulemma valaanrasvasta tehty mutta valaansuojelun takia siirrytty synteettiseen valmistukseen, vanha haisi muuten myös muovipurkin läpi joten en suosittele kirjahyllyssä säilytettäväksi.
     
  14. Duster

    Duster 1st gear

    Mitä muuta siinä purnukan kyljessä lukee kuin Mopar eli mitä tää lisäaine on?
    Tietäs kerralla oikean lisäaineen ostaa.
     
  15. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Se on semmoinen snapsilasin kokoinen purkki jossa ruskeaa siirappia, itse menin Chrysmerin jälleenmyyjän luo ja kysyin lisäainetta perään.
     
  16. rt68

    rt68 1st gear

    Joo Moparilla ei ole kuin tätä yhtä perän lisäainetta ja Chrysler liikkeen varaosamyynti tietää kun kysyy Moparin lukkoperään lisäainetta, huom.kaada koko purkki perään.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ite kanssa hain Chryslerin autoliikkeen myyjältä peräöljyn ja lisäainepurkin. Oli hieno purkki peräöljyllä, Moparin logot ja kaikki :smile:)) Ei raaskinu edes heittää roskiin sitä, se vanha lisäaine aiheutti lievää pahoinvointia :sad:(
     
  18. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Eikös ainakin auburnin lukkoon kuulunut tavallinen mineraali peräöljy ja lisäaineet? näin ainakin muistan jostain lukeneeni.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    mitä tälläinen lisäaine on? en ole ikinä kuullutkaan. Kuuluuko sitä käyttää kaikissa lukkoperissä vai ainoastaan moparissa?
     
  20. rt68

    rt68 1st gear

    Kyllä GM:llä on oma mutta GM:ään riittää tietääkseni tavallinen lukkoperäöljy. Voihan niissäkin tietysti olla erillaisia lukkoja ja käkikellolukkoon kuuluu varmaan joku ompelukoneöljy vai liekö tuokin liian jäykkää :grin:
     

Kerro tästä muillekin!