mopar 8 3/4 perä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja murikka, 31.12.2002.

  1. murikka

    murikka 1st gear

    Kertokaahan viisaammat, mitä eroja on 8 3/4 perän caseilla 489 ja 7**? Ja miten ne tunnistaa?
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Erilaiset välitykset ja laakerointi casessa. tunnistaa numerosta joka on valettu casen kuskinpuoleiseen kylkeen pinion akselin suuntaisesti, kolme vikaa numeroa. Heikoin on 741, ja 742 & 489 vahvempia. 741 casekin kestää kuitenkin aika hyvin.
     
  3. murikka

    murikka 1st gear

    Kiitos tiedosta!

    Mitähän eri välityksiä niissä on? 489 on ainakin 3.23, mitä muita löytyy?
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    ALunperin jokaiseen caseen on saanut välityksiä laidasta laitaan. Tällä hetkellä taitaa yleisesti löytyä 3.5:n ja 5.8 välillä. Tarkoitan noilla eri välityksillä lähinnä sitä, että välitykset ovat fyysisesti erilaisia, eli eivät sovi casesta toiseen. Mutta jos löydät saman casen eri välityksen, niin ne sopii. Tossa on Lontooksi aika riittävästi tarinaa 8 3/4 peristä: http://www.bigblockdart.com/axleinfo/8_75axle.htm
     
  5. Fastback

    Fastback Gearhead

    Eikös muuten Hiacen perä ole melko identtinen mopen 8 3/4:n kanssa? Pulttijakokin osuu kohdalleen.
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    No ei. Onhan se siinä mielessä kun vaikkapa nelisylinteriset rivimoottorit keskenään mutta ei just muuten. Hiacen perä on Toyotan 8", siihenkin saa sekä välitystä, että muuta palikkaa kivasti ja on vakiona halpa, lukollinen, tiuha välitteinen (3.7-4.5), suht kestävä akseli ja sopii leveytensä sekä pulttijakonsa puolesta hyvin pikkukoppasiin jenkkeihin.
     
  7. Simo

    Simo 1st gear

    Pulttijaosta puheenollen, niin mitä muita jakoja kasikolmevarttisesta löytyy, kuin 5 ja 5 1/2 tuumaa?
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Niin, siis 5x4 ja 5x4.5" kai tarkotit? Niiden lisäks löytyy ainakin 5x5" jota käytettiin Imperialissa, teukeissa on saattanut olla jotain useempipulttisiakin versioita?
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo, 4.5" on yleisin. 4" oli vaan tavallisen A-bodyn 8 3/4:ssä ja toi 5" Imperialeissa. Niistäkin viimiset käytti 4.5" jakoa.
     
  10. Simo

    Simo 1st gear

    Minulla on 67:ssa 5x5" ja kuuskymppisessä 5x5,5" pulttijaot.
    Eli näitä kasikolmevarttisia näyttää siten löytyvän joka lähtöön.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    sori sekaannus, vedän reidet suppuun.
     
  12. Fastback

    Fastback Gearhead

    noniin sählätään oikein kunnolla kun alkuun päästään... :oops:
     

Kerro tästä muillekin!