Älä oo tollanen. Toihan on maukas peli ja tervetullut lisä Streetracemaailmaan. Eikä kannata ottaa paineita muiden telemisistä. Jostain on aloitettava ja aina löytyy joku nopeampi.... paitsi C-bargelle
Nojoo. Mulle on ihan sama, että minkä merkkisellä vehkeellä kukin ajaa, mutta noille molemmille moparimiehille täytyy hattua nostaa korkealle! Kaseja pikkulohkolla ja seiskoja helvetinmoisella (ja -hienolla) laivalla Ja varikolla kuultuna, kun streettihemmot juttelivat jostain ~seittemän tonnin rundirajoittimesta, niin eräs tulee kyselemään että oliko lähtökierroksista puhetta Toi valtteri varmaan käy tyhjäkäyntiäkin kovemmin, kuin oma pirssi ottaa rundia maaliviivalla :lol:
vähän faktaa, stallspeed noin 8000 vaihto rpm 9100 ja tyhjäkäynti vähän yli 1000 kierrokset on vähän tippunut nykyään kun ajetaan "strokerilla" eli tilavuus on kasvanut 391 kuutiotuumaan
391, sehän on jo melkonen pitkäiskuinen merimoottori. Eikös noi oo melko normaalit kierrosluvut näille pikkulohkoille Meillä moparin upeasti suunnitellulla vanhalla nostajakulmalla olevassa pikkulohkossa vastaavat arvot. Stall vaan 6200, sais olla vähän isompikin. Vaihto 8900 ja punaraja 9200. Tyhjäkäynti on pidetty 1500paikkeilla, kyllä se käy vaikka 1000 mutta vähän rumasti.
k Joo meillehän tuo mafo tokaisi kierroksista että onhan noi reilut 7000 lähtökierrokset kun me taas puhuttiin että sen se motti kiertää maaliviivalle No ei sitä moottoria ylemmäs kannattanut kierrättää kun ei se siellä tuottanut enää. Kauheella alaväännöllä 9.32 vartti ja lähtökierrokset max 4200. Tää siis viimekautisesta piiiiiitkäiskuisesta moottorista. Tyhjää tais käydä semmosen 1200-1300 rpm. Mutta ajettiin sillä selvä oma ennätys kuitenkin. Taitaa tuo meidän ex-tekniikka tulla stripille uuden omistajan toimesta 2012 kunhan saavat auton siihen malliin. Juha
Meill lötköttää tyhjäkäyntii 600 silloin ku sattuu käymään, lähtökierroksii 4000 jos ne sinne asti nousee ja vaihto 7100 mikä on ihan liian myöhään, mutku turbiini ottaa paineen alla vasta 6500:ssa mikä siis on 400 jälkeen huipputehon. Ja maalis on 7500 ku ei viitti rajotinta korkeemmalle nostaa.
Oho, eipä pitäis ainakaan turbosta jäähä kiinni,tarkemmin sanottuna turbon koosta.Kait se on tätä päivää toi turbottaminen,mut kyllä se kunnon vapari voima vaan on sitä oikeaa voimaa.Sanokaa te poksuttelu miehet sitte mitä sanotte.
Mistään mitään tietämättä,aika monet on valinnut mielummin 2 pientä kuin yhden ison,saattaa toi kaasuun vastaavuus olla herkempää kuin isolla yhdellä
montas turbovehettä sulla on ollu? Tai remmilaitetta? Ite oon saanut ajaa erilaisia kombinaatioita ja kyllhän se niin on, et ahdin määrää tahdin. Tehokas vapari on toki makee ja nopeekin, mut ei siinä oo sellasta voiman tunnetta kun ahdetussa. Funtsii vaikka tota Jukan Rallia, se auto on vaparilla mennyt reilusti kovempaa ja isompaa loppunopeutta, mut ton GRUNTtiin verrattuna ne on pikkupojan pippeleitä aikamiehen melaan verrattuna. Itekin tykkään enempi vaparimoteista sillee et ne on "rehellisempiä", mut ei niitä voi edes samalla viikolla verrata kunnon ahdettuun.
Antakaa meiän olla rauhassa. Miksi te meitä kiusaatte? Asiaan. On muuten hienoja paketteja tulossa letukoihin, kyllä joutuu alan mopariukot laittaa parastaan laittaessaan letukat "ojennukseen" 8)
Make my day,tai jotain muuta vastaavaa, kuten Clint sanoi aikoinaan.Hyvä,että letukka harrastajilla riitttää munaa tulla hyvinkäälle katselemaan Mopareitten takavaloja
Pitäskö tulla No, ei taideta viitsiä tai tiedä sit jos yks noista meidän mekatsuista saa siihen mennessä yhden oman vähän erilaisen autonsa valmiiks niin saatetaan vaikka tullakin :wink:
Se näyttää vaan isolta. Oikeesti on siipikooltaan vielä maltillinen ja pitäis spoolata jo aika alhaalta. Kadulle sopiva hyrrä siis. Huipputeho ei ainakaan vielä oo se ykkösprioriteetti tässä, mut laitetaan sit isompi, jos alkaa siltä tuntumaan. 8) Tilan ahtaus on yks tekijä, joka puhu yhden ahtimen puolesta kahden sijaan.
Josko sä tulisit vaikka itse ajamaan FHRAn kisoihin tonne Alastaron oikealle moottoriradalle. Siellä ne Suomen nopeimmat mittelevät siitä nopeimman tittelistä. Hyvinkään kisat on vaan pikkupoikien hiekkalaatikkoleikkejä varrattuna FHRAn kisoihin
k Joo ei vaparilla ole mitään asiaa turbomotteja vastaan mitä tulee viime kausien ennätyksiin mutta tasaisuudella saattaa pärjätä (tarkoitan tasaisuudella sitä että autolla haluaa ajaa ja pystyy ajaan sarjan läpi ilman suurempia haverikkoja). Yllätysmahdollisuus aina olemassa. Kyllä me jatketaan vaparilla turbolaitteita vastaan ja joka vedossa kampoihin laitetaan, eihän niitä lähtöjä täällä OD:lla ajeta, tai taidetaan kuitenkin ajaa. Ainahan jompikumpi saa katella toisen takavaloja ja siihen saa tässä lajissa tottua. Turbomotin voimantunteesta ei tietoa kun vaparilla vaan ajettu (varmaan hienoa) mutta kyllä se potku vaparissakin tuntuis kun sinne voimaa joskus saisi