Mopar a-bodyt stripillä eilen, tänään ja huomenna....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja 4spdBcuda, 23.1.2011.

  1. 9000

    9000 Gearhead

    eipä tullutkaan kuvaa
     
  2. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ööööö... Tuosta tekstistä sais käsityksen et tuossa pitäis olla jokin kuva/kuvia, mut mul ei ainakaan näy? :eek:
     
  3. Käkö

    Käkö Gearhead

    Tää o hiano, oikeen ameriikan ihimemaasta, Luppe osaa kuvata myös MoPareita:

    [​IMG]

    Tällä on ameriikoissa voitettu kaikki sevyläiset... :D
    [​IMG]

    Tyylikäs '66 :
    [​IMG]
     
  4. Käkö

    Käkö Gearhead

    Mattilan Super Street '66, kulkee noin 10.5 kokoajan ja osui Super Streetissa useesti 10.9siin, Hieno ku mikä:

    [​IMG]
     
  5. Käkö

    Käkö Gearhead

    Hetken aikaa oli mulla tämmönenkin:

    [​IMG]

    Ensimmäisen kerran toi oli mulla '80-luvulla varustettuna 273sella ja manuaalilla, erinäisten vaiheiden jälkeen se tupsahti etelä-pohjanmaalle ja siellä tohon ympättiin MoParin 400 isolohko ja se kulkis 11-sekunnin aikoja kunnes se pääty rullaavana mulle ja mä, kädetön ku oon, en saanu sille tehtyä mitään joten se myytiin etteenpäin, ehkä se vielä joskus valmistuu... :D
     
  6. c-305

    c-305 Gearhead

    Tommosta pitäis sovitella darttiin
    [​IMG]
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Oih, vanha sumuvalo ihan liikuttuu viime metreillään. Moneen kertaan juttuja täällä ollut. Nyt udestaan samassa paketissa. Hyvä niin. Jälkipolvien helpo lyötää tämä kun kuuntelevat teitä vaanhoja partoja kiikkustuolissa.
    Kaivan muisti- ja valokuvia mitä löytyy ja kun pääseen koneelle mikä ei tilttaa niin a-asiaa tulee. Ja muut kellä kuvia on nin saa tänne laittaa. Paljon noita on mulla ollut. Strippi gloria jäänyt autojen seuraaville omistajille ja ihan SM1 herkkusieniä.
     
  8. 440

    440 Gearhead

    8) Näköjään Fhra:n jäsenistön "asianajajilla" on palkat/palkkiot kohdillaan kun ajelee ökymersuilla useampikin siellä,niitä näkee parkissa toimiston ulkopuolella kokouksen aikaan vai mitä Esa.S. vanha sg kuski :poff: :eek: Ja kaikki A-body miehiä (nykyiset mersukuskit) ainakin ollut aiemmin. 8) Laitas Esa kuvia autostas tänne,onhan sentään menny katukunnossa 9.82/222km :eek:
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Niin joo, Luigikin vaihtoi heti Nissanista (muistanks oikein?) Mersuun kun pääs tonne johtikseen :poff:
     
  10. Riztoreipas

    Riztoreipas Gearhead

    minkähänlaisia aikoja tää meni aikoinaan? törmäsin tän hylsyyn tossa viime vkl. [​IMG]
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^Jos tuo on se Valiant Dartin flipillä miksi sitä luulen niin se meni aikoinaan Ceessä kovaa. Oli hurjan näköstä menoa kun ei mennyt suoraan ei sitten millään.
     
  12. cuda69

    cuda69 Gearhead

    tutun näkönen mopsi
     
  13. XVD

    XVD Gearhead

    itselläni oli vastaavan näköinen laite aikoinaan vaikkakaan ei just tämä yksilö.. no eniway sekään ei tahtonu mennä suoraan kovinkaan hyvin..mut siitä huolimatta päästelin sillä 360.n avittamana 11.1 jotain 197kmh..sillonen tiimikaveri pääsi just 12 paikkeille. ei kantti riitäny tai sit kaasupetaali oli liika kaakana :rotfl: sillon elettiin herran vuotta 1999-2001 jolloin tuli vielä kisattua wscuppia ja jotain kalajoen vestareita tällä olin 2.n wssc yhteis pisteissä -99...siitä se muuttuikin turbo kuutoseksi jonka vaiheet riitti 10.66 ja 200.jotain...wsc 1 luokka B oliko 2005

    ja kaiken tämän pahan alku ja juuri oli ensimmäinen moparini duster jonka ostin muistaakseni 1995 tai 6...ekan kerran ku ikinä kävin radalla kokeileen ni pääsin 14.1 ja se riitti päihitään silloisen tavoitteen eli erkkilän bemarin joka meni 14.3..mut siitä se lähti :odroll: parhaimman vejin sillä sitte märällä kelillä 12.9 loppunopeutta en muista..oli vuosi 1998..ja tekniikka 340 ja manuaalik.727 turbiini1800stall. 83/4 4.1 välityksellä...tällä kyseisellä yksilöllä tulin jopa toiseksi kalajoen wssc kisassa heti Olsbon Vesselin jälkeen..taisi kolomonen olla Hannu Mattila... historiaa pähkinän kuoressa :eek:..nykyinen peli kulukee pikkulohkon turvin 13.13/170 mutta on jo B koppanen Chargeri vm 71..tekniikkana sb402 727 turb.2200 ja 83/4 3.23 välityksellä... 8)
     
  14. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

  15. omega16

    omega16 1st gear

    Joskus 90-luvun alkupuolella tuli hankittua -64 Valtteri vaikka olin vannonut etten osta koskaan a body Moparia niiden ajo-omituisuuksien takia :D
    Sikäli pidin puheeni että vaihdoin silloisen käyttikseni tuohon, en siis ostanut sitä :rotfl:
    Minulle tullessaan tekniikka oli valmiina nokalla mutta muuten orkkiskunnossa. Luvat moottorille oli kunnossa mutta muutoskatsastamatta ja koppakin oli suht ruosteinen.

    Korin ja alustan rakentelin kokonaan uusiksi ja panostin ajo-ominaisuuksiin todella paljon. Eteen sovitin kierrejousitetun akselin levyjarruineen. Iskareiden ympärille sovitin vielä apujouset. Sitä en tiedä minkä akselisto oli kyseessä mutta luullakseni se oli Toyotasta koska bussimallin Hiacen ripustuksina sen ostin. Ainakin pulttijako oli 4,5". Olen myöhemmin kuullut että Hiacessa olisi vääntösauvat mutta sitä en tiedä onko näin. Sovitin myös 740 Volvon tehostetun hammastangon hoitamaan ohjausta ja sillä sai kierroksia laidasta laitaan sopivat vähän yli 2 kierrosta. Kallistin myös koko akselia jotta sain laitettua suht reilusti casteria.

    Takaa sai lehtijouset lähteä ja tilalle tuli ladderit Bmw:n mcPherssoneilla. Autosta tuli gasser lookista huolimatta tosi hyvä ajaa ja kulki suoraankin kuin kiskoilla. Tuo oli ylivoimaisesti helpoin auto hanskata, niistä joilla oon koskaan ajanut. Tuo lienee johtui tuosta reilun casterin ja ladderien yhteistoiminnasta lukkoperällä.

    Tuolla kansiossa olevassa yhdessä kuvassa auto on ilman konetta mutta moottorin kanssakin keula oli suht korkealla. Pihalla otetussa kuvassa moottori on paikallaan ja ajoasento oli muuten osapuilleen tuo mutta perää tiputin tuosta korkeudesta jonkun verran.
    Kuten gassereissakin, piti tuostakin siirtää akseleita. Siirsin etuakselia viitisen senttiä ja taka-akselia kymmenkunta senttiä eteenpäin. Siirsin myös takaa pyöränaukkoja viitisen senttiä eteenpäin.
    Tyylin mukaisesti oli eteen saatava kapeat viispuolavanteet mutta kun sellaisia ei mistään löytynyt niin tein ne itse. Muistaakseni Amazonin kehistä(saattoi olla myös Saab 96:n) ja Cragarin keskiöistä syntyi 4" leveät vanteet joilla oli 165/15 kumit. Harmi ettei mulla ole autosta yhtään kuvaa noilla vanteilla. Takana oli 295/50-15 kuvassa näkyvillä vanteilla joista on kehät käännetty a bodyn orkkiskapean akselin takia.

    Tekniikkana oli suht kireä (tuohon aikaan) .060 porattu 383+4 speed+8 3/4 4.88 välityksellä. Myöhemmin kuvassa olevasta motista tuli romua(oli ensimmäinen ja viimeinen kone jonka jätän avaamatta mulle tullessaan) ja kori meni vaihtokaupassa rullaavana kaverille ja nokalle kasattiin löysempi 383 motti jolla kulki kuitenki 12,3/186 motoparkissa kadunmiehen päivillä.

    Muutama kuva löytyy tuolta: http://kuvablogi.com/blog/4794/9/

    Valtteria en leimannut koskaan mutta tarkoitus oli sitä jossain välissä yrittää koska rakentelin tuon käyttöautokseni. Täydellisen moottoririkon ja rahapulan takia vaihdoin tuon kaverin -68? kutosdarttiin johon vaihdoin sittemmin viritetyn 273+4-speed tekniikan ja se toimi talvenkin yli käyttiksenä.

    Tuon Valtterin historiasta tiedän sen verran että Mikkelistä tuo meni Hyvinkäälle joskus 90-luvun puoli välissä ja sen jälkeisistä vaiheista en tiedä muuta kuin että se on ymmärtääkseni nykyisin työn alla Teuvalla sillä muutama vuosi takaperin minulle soitti auton sen hetkinen omistaja joka selvitteli tuon historiaa. Sen jälkeen en ole kuullut tuosta mitään.
     
  16. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Päivitystä omaan Vallun aikaan. 13.3sec / 168/km/h Ens vuanna sit alle 13sec kiitos. Alla oli nyt ihan normikaturenkaat 215/60-14 Pito vaikeuksia oli havaittavissa. Pienellä panostuksella luulisi alittavan...
     
  17. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    Waltterilla ajeltu nyt parina päivänä ja hyvältä vaikuttaa. Perä pikkusen rallattelee, häätyy käyttää auki ennen kuin stripille hyökätään. Kaikkea muutakin pientä hommaa siinä toki vielä on. Tänään tuli taivaalta vähän vettäkin, ajoittain jopa liukastakin oli ajella.
     
  18. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kuvan osotteeseen [​IMG] perään
    [​IMG]
     
  20. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Niin paitsi että Kuvablogista on suoralinkittäminen kiellettyä:

    Kuvien suoralinkitys on ehdottomasti kielletty, koska se kuormittaa turhaan Kuvablogin palvelinta. Useat suoralinkitetyt kuvat vilkkailla sivustoilla vievät Kuvablogin tiedonsiirtokaistaa huomattavasti. Kuvablogin luonteisessa palvelussa kaistankulutus on muutenkin suurta, joten meillä ei ole resursseja sallia suoralinkitettyjä kuvia.

    Kannattaa ladata kuva vaikka aijaa.com sivustolle ja suoralinkittää sitten tänne -komennoilla.

    http://www.aijaa.com/

    Tämä siis vain vinkkinä..
     

Kerro tästä muillekin!