mopar alustan jäykisteet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja 69, 27.1.2007.

  1. 69

    69 Gearhead

    onko kokemuksia hitsattavasta/pultattavasta etu ja takarungon välisestä palkista. oliko mitään hyötyy kadulla ajaessa. vaiko vain turhaa lisäpainoo.
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    meinasin omaan 62 b koppaan sellaset subframe connectorit värkät, luulenpa että niistä on oikeasti hyötyä koska nehän jäykistävät koria melkoisen paljon.
    eli luulisinpa ettei ole pelkkää mainosmiesten löpinää ne jutut
     
  3. cuda69

    cuda69 Gearhead

    kannattaa tehä tai ostaa , jäykistää koria aika paljon.ite olen tehny rhs palkista , muistaakseni 60x60mm ja 4mm seinällä.
     
  4. teromopar

    teromopar 2nd gear

    kannattaa lukea mopar performance lehtee ne on siel aika monee autoo laitellu jäykistyksii ja teko ohjeit..
     
  5. 69

    69 Gearhead

    mopar

    Joo siitä katoin mallia ja tein samanlaiset. vielä kun sais paikalleen.
     
  6. mopster

    mopster Gearhead

    Ei sen ihan noin vahvaa tarttis olla, 50x50x2 pitäs riittää, ja painoo säästyy n. 10 kiloa.
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo, ja jos ei oon museoautoo tekemässä kannattaa ehdottomasti hitsata tollaset, vaikkapa vieläkin kevyemmästä kamasta. Ite käytin jotain 30X30 millistä, ja sekin tukee jo huomattavasti. Rupes ovet aukeemaan paljon säännöllisemmin kun ennen niitä.
     
  8. Lassard

    Lassard Gearhead

    Pakko kysyä: mitenkäs auton saa tarkalla suoraksi ennen hitsausta? Liekö olisi tarpeeksi järeitä haitaritunkkeja tms. jolla saa sihdattua korin takuusuoraan?
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tehtaan sallittu koritoleranssi on puoli tuumaa. Silmämitta riittää. En mä ainakaan oo noita millään mitannut, senkun roiskassu jäykisteet kiinni ja hyvin on toimineet.
     
  10. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Joo ei varmasti ole mitään tarkkuusammuntaa eikä ydintiedettä tuo connectoreiden asennus kun se on multakin joskus onnistunu :D Mutta ei myöskään varmasti tee pahaa tehdä homma tasaisella lattialla ja nostaa auto neljän pukin päälle vaateriin ettei jousituspännit vaivaa.
     
  11. greenrtse

    greenrtse 1st gear

    itte nostin auton pukkien päälle ja varmistin et ovet aukee ja sulkeutuu kuten tienvarressakin,tukevammalta tuntuu ajaa,samalla tuli kyllä taotettua takajouset suoremmiksi+1 lisäjousi molemmin puolin ja puolen tuuman laskupalat taakse sekä uretaani puslat myös takapäähän
     
  12. cuda69

    cuda69 Gearhead

    no sattu olemaan varastossa tuota putkea ja ei se isolohkolla ollu niin nuukaa muutamasta lisäkilosta :D
     
  13. 69

    69 Gearhead

    mopar

    kävin vaakalla noitten palkkien kans 50x30x3. alapuolelle tein 10 kpl. 25mm. kevennys reikiä. takapäässä se kantattu 2mm. kotelo joka hits. takarunkoon ja etupäässä 5mm. latta joka hits. eturunkoon. yht.11kg. sinkkimaalilla ja mustapinta "toivottavasti 340 jaksaa viä laulaa" :lol: :lol:
    mallin katoin mopar muscle lehdestä.
     
  14. 69

    69 Gearhead

    uppista
     
  15. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    No just tätä korin ja alustan tuentaa tässä mietin itsekin. tuntuu että tuo farmari on vielä asteen verran vetelämpi kun sedanit. Tottakai, kun ei ole hattuhyllyjä sun muita ollenkaan. Kiinnostais kovasti saada jämäkkyys kohdilleen, mitenkäs tuonyt käytännössä toteutettiin. Erilaista rautapalkkia olis kyllä työn puolesta saatavilla. onko oltava umpionaista , vai "C" profiilia vai mitä. Umpinainen taitas olla vahvempaa. onkos jossain kuvaa, siis netissä, kuinka tuollaiset on toteutettu?
     
  16. 69

    69 Gearhead

  17. Pahapää

    Pahapää Gearhead

  18. Make.S

    Make.S Gearhead

    Mun autossa on yhdistetty rungot 60 x 40 putkipalkilla.
    Vaivaa on askartelija nähnyt kun leikkasi pohjaan 40mm levyset railot, joihin sitten liipasi putket pystyyn.
    Toivottavasti ei paljon heikentynyt orkkiksesta... :rotfl:
     
  19. jaketin

    jaketin Gearhead

    katselin tuota xv motorsportin sivuja. siellä on kaikenlaisia jäykistyksiä koriin. ei varmaan ole paha rasti tehdä itse vastaavat syysteemit... ovat niinkuin b ja e bodyyn, mutta miksei voisi muihin soveltaa..

    http://www.xvmotorsports.com/products/d ... r%20Braces
     
  20. jaketin

    jaketin Gearhead

    tulipas mieleen, että vipottaja kehuskeli täällä vahvistaneen torsionbar jousten rungon puolisesta päästä. viitsiskö hän jakaa salaisuutensa, miten tämä vahvistus on tehty... :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!