mopar bb öljyhommat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mg, 11.1.2002.

  1. mg

    mg Gearhead

    tossa rupes askarruttamaan seuraava asia:
    mites tollanen milodonin dual line pick-up (#21186) mahtuu olemaan lohkon kyljessä, vai mahtuuko ollenkaan.. kellään tietoo/arvausta??
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hmmm. Siis tarkotat tota static dual line pick uppia? Sehän tulee öljypohjan eikä lohkon kylkeen. hieman öljypohjasta ja K-palkista riippuen se mahtuu sinne joko hyvin tai huonosti. Mulla on tollanen singleline pick up ja se ottaa kiinni paikalleen laskettaessa muta paikallaan ollessa mahtuu ihan hyvin, mulla on levee 30930 tyyppinen pohja. Ihan toinen juttu sitten on missä vaiheessa tollasta external oil line systeemiä tarttee; ei mun mielestä ainakaan katuvessassa ihan ensimmäisenä. Jos vaan on kampuran puolesta tilaa (ei iskua paljon yli 4.15") toimii kyllä ihan normaali 1/2" pick uppi hi vol pumpun ja center sump pohjan kanssa ihan mukavasti ainakin hiukka yli 7000 kierrokseen asti. Jos sitten menee kokopitkään öljypohjaan missä on raidetankoa varten tunneli niin pitäis käyttää tollasta uivaa pick uppia ja saranoituja luukkuja jne.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin, ja siis öljypohjan ulkopuolelle siitä tulee vaan toi liitin letkulle.
     
  4. mg

    mg Gearhead

    jeps. pitää vaan kokeilla.. emmä ainakaan viitti jättää arvailujen varaan tota öljynkiertoo joten päädyin toho single lineeen eik tota konetta tarvi kierrättää yli 7000rpm. iskua on kampurassa 4.15". ja onhan se samalla iha kiwan näkönen. :smile:
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo, eihän vara venettä kaada. Sisämitat noissa lähdöissä on samat 1/2" tuumaa kun Hemi internal pick upissakin ja se letkun veto pumpulle saattaa tuoda mutkia matkaan. Mutta saahan sinne kyhättyä sitten vaikkapa paremman loiskelevyn kun ei tarvi pickupin varrelle jättää reikiä. Mä oon kanssa kyhäämässä tollasta 4.15" alakertaa ja meinaan jättää ihan sisäisen pick upin; se toimi aiemmassakin moitteitta kuus vuotta, rajottaja oli 7000+ ja laite sai mailaa tuon tuosta. Aika kovat saa kannet ja nokka olla jos meinaa tollasesta isosta koneesta pumppubensalla siellä 7000:lla vielä tehoa saada.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    hmm. ja että sisäinen riittäis.. olix sulla samanlainen alakerta edellisessäkin?
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Oli, ja on ollut aiemminkin 4.15" akselin kanssa RB lohkossa.
     
  8. mg

    mg Gearhead

    kattelin just katoloookia, ja eine sisaiset pick-upit hassummilta nayttanyt. :razz:, ja miksei se 1/2" putkilo sit riittais.. laittaa ton #18790 pumpun viel peraan, ni jovot.
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Noissa sisäisissä aftermarket pick upeissa vaan tahtoo usein olla se putki pienempää 3/8" putkea vaikka oliskin 1/2" Hemi pickuppi; ainoastaan kierreosa on isompi. Mä olen aina käyttänyt Mopar Performancen 1/2" pick uppia joka on kokonaan 1/2" putkea ja muokannut sen sitten sopivaksi kulloiseenkin tarkoitukseen.
     
  10. mg

    mg Gearhead

    jaahas. tota en tullu ees ajatelleksi, tosin kun lukasin silmät auki sinikantista kirjaa, niin sielhän se luki, 1/2" pick-up riittää 7000rpm asti.. :smile: oishan tonkin voinu noteerata aikaisemminkin..
     
  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Just eilen tein tollasen öljypohjan ja pick upin ja porasin kanavat isommiksi, ja hyvä tuli. Vielä kun tulis muut romut niin pääsis koneistamo hommiin...
     
  12. mg

    mg Gearhead

    mites o noi moroson vehkeet.. onks tietoo, onks morosolla niin et pick-upin putki o 3/8" eikä 1/2" ???
     
  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Taitaa olla; kotimaisista vauhtiputkista saa parilla sadalla tota Hemi pick uppia; osta sellanen ja muotoile se tarpeesi mukaan.
     

Kerro tästä muillekin!