Mopar BB öljyt pakosarjan päälle, vaan mistä??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja AteV8, 14.6.2013.

  1. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Onko isolohko moparissa joku muukin paikka kuin venakopantiiviste mistä vois vuotaa öljyä pakosarjan päälle, kuskinpuolelle? Kaveri tiivisti käsittääkseni kahdesti venakopan, ja minä kerran. Ja vieläkin käryää. Käytetty niin kauan että pitäs kaiken järjen mukaan vanhojen öljyjen olla haihtunu pois.
    Corollalla Himokseen??? :(
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Liikaa kiristetty? Venakoppa ei oo ihan suora jos on hampaat irvessä kiristelty joskus?
     
  3. AteV8

    AteV8 Gearhead

    No ni. Sehän se tietennii.. Viimesellä yrityksellä laitoin kyl juurikin siltä varalta niin reilusti tiivistesilokonia ettäh..
    Sitä siis lähinnä hain tässä että meneekö esim. pakosarjan pultit johonkin öljykanavaan?
     
  4. rakkari

    rakkari 3rd gear

    ja niillä "kumisilla" koppien tiivisteillä ei tee sit mitään, täytyy olla korkkiset niin pitää,,, ja muista naputella ne koppien tiivistepinnat suoriksi kun kuiteskin on joskus kiristetty liikaa pultteja ja niist pultin reikien kohalta on montulla..
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Onko näin? Noh onneks tuli tiivistesatsin mukana ne korkkisetkin.

    Aina luulin että kumiset > korkit oli missä tahansa :eek:
     
  6. rakkari

    rakkari 3rd gear

    no minä ainaskin olen todennut että korkkiset on paremmat,, esim yhessä mopsin isolohkossa en saanut koppien öljyvuotoa kuriin kumisilla tiivisteillä vaikka tiivistepinnat oli kuinka suorat ja puhtaat, korkkiset ku laitoin niin rupes pitämään.. ja muutamassa muussakin laitteessa olen tämän saman asian todennut..
     
  7. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Joo, omien kokemusten mukaan on tosi tarkat noi peltikopat momentista, millä ne vedetään kiinni, menee helpolla liian tiukkaan ja kieroon. Itselläkin pitäisi irrottaa kopat, koittaa suoristaa ne ja laittaa uudet korkkitiivisteet, nimimerkillä öljy haisee taas...
     
  8. jukka63

    jukka63 1st gear

    Laittaa alsakopat niin loppuu vuodot.Tiivisteeksi käy kumpi vain.Swapeista saa noita aika edukkaasti.
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Suorat alsakopat.
     
  10. JariV

    JariV 2nd gear

    Ebayssa näkyy olevan noita ison Moparin hitsattuja alumiinisia sheetmetal-koppia nyt jo alle 80 dollariin uusina parilta. Kellään käytössä? Huonoja vai hyviä? Hinta on aika sopiva, kyselin lähetyskulujen kanssa (ilman veroja niin 90 euroon sais tänne.
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    Juu, ite on tullut vedettyä ihan ruuvimeisselimomenttiin nuo, niin ei mene liian tiukkaan. Eli sen minkä järkevällä voimalla meisselillä + hylsyllä siinä päässä saa ruuvattua, niin piisaa hienosti. Räikällä menee tosi helposti liikaa ja sitten se pelti taipuu ja alkaa vuotamaan. Korkkitivareilla säästää vielä vähän lisää kiroilua.
     
  12. raceman

    raceman Gearhead

    mulla on tuommoset ebaysta tilatut hitsatut alumiini kopat pikku moparissa,on kyllä hintaansa nähden hyvät ja on semmoset jäykkärunkoset kumitiivisteet tiivisteinä, eikä kyllä vuoda mistään.
    tais olla KMJ performance jo myy ebayssa
     
  13. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    tehtaan peltikopat on, kumitiiviste ja pikkasen silikoonia, kohtuudella kiristetty ja ei vuoda yhtään. Ilman tota silikoonia vuoti kuin leuka j.miedolla hiihtokisoissa...
     
  14. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Itellä kans kumitiivisteet liiman kanssa ja ei vuoda.
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Noista hitsikopista; Riippuu vähän minkä tyyppiset kopat on, mut usein aika ahtaat pulttien kohdalta ja onpa reikien kohdistuksessakin ollut sanomista. Sit riippuen miten ne on rakennettu et minkä kokoset ne on fyysisesti, monasti laippa on "sisäpuolella" mikä tietty lisää kokoa. muutenkin ne tuppaavat olemaan suht massiivisia johtuen usein suoralinjasesta mutoilusta. Sit sellanen huomio, että vakiokansissahan venakopan pultit eivät ole "suorassa", kun taas useimmiten noissa hifikopissa oletus on et ois, ja useimmissa aftermarket kansissa näin onkin.
     
  16. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mulla on sorsan alsakopat. Kiinnitysmuttereden/pulttien reijissä vähän sanomista ja kuskinpuoli on hieman hankala irroittaa kun on sen verran korkea että ottaa jarrutehostimeen.

    Muuten suht laadukkaan oloiset, hienot jos tommosista tykkää eikä vuoda. Maksoin käytettynä suomesta alle satasen. Tosi halvallahan noitakin alkaa jo saamaan.
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Näppärät, pienet kiinalaiskädet hitsuuttelee niitä sukkelasti...
     
  18. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Jaahas tätä topicia kun seurailee niin taitaapi Polaran 383:n päälle tullakin hankkimani Matti / Teppo alsakopat.
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    sinänsä mitä noit kiinakoppia käyttäny, ni kyl ne on toimineet. Tks oleellinen asia on koppa sit mikä tahansa, on tiiviste. Ite en käytä enää mitään muut akun noita: http://www.summitracing.com/parts/mor-93055/overview/ Kerran ostaa ni se riittää.
     
  20. Mutku

    Mutku Gearhead

    Ok. Onko jotain mitä pitäis lisäks tietää noita tiivisteitä käyttäessä? Niinku onks eroa vanhojen valurautakansien "rypyläisen reunan" ja alsakansien siistin koneistetun reunan kanssa? Tuleeks jotain liimaa tms. jommalle kummalle puolen tiivistettä? Passaako orkkiksille peltikopille?
     

Kerro tästä muillekin!