Mopar bb orkkis kannet, paljonko voi höylätä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kapteenikosmos, 6.2.2007.

  1. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Paljonko moparin isolohkon kansista uskaltaa höylätä pois puristusten nostamiseks ennenku alkaa kesto heikkenemään urakalla? Kannet on 346 päätteiset open chamberit. Tehdas ilmottaa 88cc palotilat ja mittailin viikonloppuna omani ja palotiloissa oli ruhtinaalliset 94cc +- 1cc mikäli mittaruiskun asteikko oli kohdillaan (pitänee tarkistaa vielä).

    Jossain vanhassa threadissa oli noita mittoja kansille, että paljonko tarvii höylätä jotta saa 1cc palotilasta pois ja moparin isolohkon kansille tais olla noin kympin luokkaa milleissä / cc. Eli reilun millin pitäis höylätä jos haluaa päästä jonnekkin 82cc tms.

    Lohkonkin vois tietysti ajaa nolla deckiin mutta tulee myöhemmin ongelmia jos sovittaa closed chamber kansia päälle.
     
  2. martiar

    martiar 1st gear

    Mun mielestä maksimissaan siten että kansista tulee cloce kannet ....
    Joudut sovittamaan sen jälkeen imusarjan ja imupellin ja ehdottomasti tsekattava ettei kannen pultit pohjaa samaten keinovipusysteemit joudut tsekkaamaan .....

    AM-Racing
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Se open osa on normaalisti n. 2.5 milliä syvä, eli sen verran siitä voi silpasta. 1mm on karkeesti 10cc:tä. Mut oikeesti mun käsitys on se, ettei tossa isossa höyläilyssä oo hirveesti järkee, jos meinaat vielä jotain koneeseen joskus muuttaa. Milli, tai ehkä vähän päällekin vielä menee, mut sit ku ottaa enempi niin alkaa joutuu kompensoimaan sitä häyläystä vähän joka paikassa. Paitsi työtä, niin myös hintaa tahtoo silloin kertyy niin, että vois olla huokeempaa vaihtaa männät. Ja tietysti kantsii noita orkkis teräspaffeja käyttää, ni ei tarvi ihan niin paljoo höylätä. Se ei oikeen mulle auennut, että miks lohkon vedosta nolladekkiin jotain ongelmia seurais?
     
  4. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Jos nykäsen lohkon nyt nolladeckiin ja tulee jossain vaiheessa mieli vaihtaa nurkassa pyörivät closed chamberi kannet (vaatii pirusti enemmän koneistamista kuin nu lähes kokonaan valmiiks koneistetut openit) paikalle niin puristukset voi pompata vähän turhan rajusti pattipäisillä männillä.

    KBn 5cc pattipäät tulossa tohon koneeseen mutta johtuen noiden kansien palotiloista ei meinaa siltikään ruttua saada eli kansista ehkä kuitenkin helpoin silpasta pois. (383 motti)
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ootko muuten mitannut niitä closed chambereita? Eivälttämättä oo hirveesti pienempiä kun noi openit. Ero palotiloissa on vaan ton open alueen kohdalla, ja jos vaikkapa kattoo Edelbrockea, niin kannet joissa on koneistettu 2.5mm syvä open cahmber osuus, on vaan 4 cc:tä isommat kuin closed chamberit. Koska toi syvyys on kutakuinkin sama kuin tehdasopenchambereissakin, ei periaatteessa ton cc eron pitäis huikeesti suurempi olla. Ja toinen juttuhan on se, että ainoastaan 915 closed chambeit vetää vertoja millekään open chamber kansille, Varhaisemmat closed chamberit on kanaviltaan, erityisesti pakokanaviltaan kehnommat. Eikä niissä oo matskua, että niistä saisa edes kairattua yhtä hyvät. Ei toi mikään mieletön ero tosin oo, virtauksessa luokkaa 5% imupuolella ja pakopuolella enempi.
     

Kerro tästä muillekin!