Mopar bb purple nokkaan neuvoa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Tero2, 20.3.2013.

  1. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

  2. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    mun näkemys ois et n. 115-130 lbs seetillä, 300-340 lbs auki alkais olla sieläpäin...
     
  3. vani91

    vani91 Gearhead

  4. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Mites ku tossa 400 saastemotissa näytti olevan 516 numerooset kannet ja sit mul ois myös 452 numerooset ni kummat ois järkevämmät käyttää? Tietty nua 452" vaatii vähä työtä ennen ku vois asentaa, kun taasen 516 on ajossa nytkin, niin siis jos tuota yllämainittua nokkaa käyttäis?
     
  5. Herje

    Herje Double Gearhead

    Onkohan pikkusen turhan jyrkkä kärsä vakiopuristuksille...
     
  6. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    joo joo tiedetään, mut lähinnä meinaasin et saako kummallakaan kannella jos ottaa reilua siivua pois ni saisko toimivaa yhdistelmää? Vai suoraan männät vaihtoo?
     
  7. F-body

    F-body Gearhead

  8. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    nokka tuli jo aikoja sitten ostettu ku sai halvalla. Lähinnä ens talven aikana meinasin vaihtoo ni kyselin vaa etukätee
     
  9. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    mulla on tuo oma 440
    on tosiaan tuolla 292 hemi purple nokka ja 516 kannet isonnetulla pakovenalla,,eli tuo vanha viritysresepti ruttu on 10,2 tai 10,3 en muista.

    ja sixpack on päällä,,hyvin pelaa,,tai ei ole paljon vertailukohtia kun tätä enne vaa swinger 360 trukkimosalla.

    ei ole edes tyhjäkäynnillä mikää paha ränttätänttä,,,on siinä käynniss ny vähä kulmikkuutta mutta ei paha,,
    venajousista en tiedä,,vähä löysät saattaapi olla,,täytyy testata ett ens talvena vaihtaa noi mitä mopar perf suosittelee.,.,.,.

    mun tunne on ett kun lähtee lipumaan sitten kaasu pohjaan pito häviää kierrokset nousee,,niin tuntuu että jo pers tuntumalta 6000rpm rupeaa venttiilit "uimaan",.,.
    onko niillä jousilla väliä kun eihän noita tarvi tuon 6000rpm yli koskaan viedä?
    siis kannattaako mun vaihtaa?
     
  10. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Tosta nelisatasesta tuskin saa vakiomännillä ruttuja alueelle minkäänlaisella kannella... Eli jos tuon verran aikoo nokkaa sinne laittaa, niin kyllä sinne ois syytä ainakin männät vaihtaa...
     
  11. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    mitä korian mies sanoo tuohon ett onko hyötyä vaihtaa mp suosimat jouset vaikkei mennä yli 6000,,ainakaa tarkoituksella..??
     
  12. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    NOO hyvin se tuntuu noinki pelaavan,
    riksuss ajoissa ym ja kumi palaa iloisesti eikä ne ny heti sekoa 8)
     
  13. Herje

    Herje Double Gearhead

    Lainataas tätä kun lippaa läheltä. Minkälaiset jouset 268/284 purple nokka tarvii? 400 kone ja 452 kannet. En tiedä onko jouset vakiot vai jotkut muut. selviääkö muuten kun mittaamalla?
     
  14. vani91

    vani91 Gearhead

    tollasia tarjoo mopar perfin luettelo

    http://www.summitracing.com/int/parts/d ... /overview/
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Käytännössä jos jousien sisällä on dampperi, eli sisäspiraali, kuten noissa kuvan jousissa, ovat todennäköisesti sopivat tollaselle tuotantovirinokalle.
     
  16. Herje

    Herje Double Gearhead

    Eipä oo damppereita jousissa. Ei ne silti varmaan silmille tule jos ei hurjana "kelluta" venttiileitä? Jos ajelee vähän aikaa ja vaihtaa sitten jouset. Nokka on jo valmiiks ajettu sisään ja nostajat merkattu.
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo ei, en epäröis moista suoritusta. Ainoo "vaara" vois olla jos jousista loppuis vara kesken, mut tokkopa.
     
  18. Herje

    Herje Double Gearhead

    Ok. Näillä mennään siis aluksi. :D
     

Kerro tästä muillekin!