Mopar C-Body 70´

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja CeeDee, 19.12.2008.

  1. CeeDee

    CeeDee 1st gear

    Moro. Tuli sellasta mieleen kun yorkeris o keula purettu ja kävin ostamassa uudet puslat ja iskarit ym ym...
    Purin alatukivarren ja aloin miettiä kun se on kiinni siinä pitkässä vääntö sauvassa. Niin voiko alatukivarren laittaa takaisin asettamalla navan puoleisen pään enemmän auton alle jolloin saadaan enemmän kierrettä kun alatukivarsi käännetään ylös että saadaan iskarin alapultti paikoilleen.
    Silloinhan teoriassa saadaan joustoa kovemmaksi?
    Vai meneekö joku rikki?
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ny meni kyllä ohi.
     
  3. CeeDee

    CeeDee 1st gear

  4. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Eli laittaisit alatukivarressa olevaan kuusiokoloon vääntösauvan pään pykälän alkuperäisestä poikkeavaan asentoon? Tässä tapauksessa niin että keula nousisi?

    Jos paketin saisi kasaan - jota epäilen - veikkaan keulan jäävän niin ylös ettei pyöränkulmia saa millään kohdilleen. Jousi ehkä kestäisi, mutta nivelet ja etenkin iskarit hajoaisivat jossain vaiheessa. Renkaat tietenkin menee nopeasti jos pyöränkulmat ei ole kohdillaan.

    Jousitus ei muutu jäykemmäksi jousen asentoa tai jousituskorkeutta muuttumalla. Vaihtamalla jouset paksumpiin saadaan jousituksesta jäykempi.
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo, toi jousiarvo ei tosiaan muutu miksikään ruuvia kiristämällä, ainoastaan korkeus. Meillä on tollaset just suspensionin 1.16" sauvat, ja ero vakio HD suavoihin on kyllä vähintäänkin huomattava.
     
  6. CeeDee

    CeeDee 1st gear

    jaahas.. nyt tiietää tämäkin...
    Mistäs mä löydän oikein tiedon mihin kohtaa alatukivarsi laitetaa?
    Onko siinä alatukivarressa joku merkki? En oo kerenny kauheesti tutkii.
     
  7. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Ei se mene järkevästi kuin yhdessä asennossa. Vääntösauvan pää on kuusikulmainen eli 6 * 60 astetta, kyllä pitäisi huomata, jos tukivarsi on 60 astetta pielessä.
     
  8. CeeDee

    CeeDee 1st gear



    Ee välttämättä.alatukivarressa kun on se "kynsi" mikä ottaa kiinni siihen säätö pulttii. Kuskin puolella se oli alaviistoon ja jousi oli aika jäykkä. ei pystynyt lihasvoimin nostaa alatukivartta ylöspäin. Apukuskin puolella "kynsi" suoraan runkkopalkkia kohti (eli jos ylhällä o 0* kulma niin kuski 120-100* asteen välissä ja apukuskin 90* ). Apukuskin puolta pysty vähän itte nostaa ylöspäin. Tosin auton ollessa ajossa apukuskin puoli Roikku enemmän alhaalla. Joku edellinen omistaja on joskus apukuskin puolen purkanut eli lie laittanut jousen löysemmällä???
     

Kerro tästä muillekin!