Mopar early a-body ja SS-jouset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja iikka-, 9.7.2011.

  1. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Terve,

    nyt olis tällainen asia tapetilla ja kaipaisin vähän raadin mielipiteitä. Jenkkifoorumeilla kovasti tykkäsivät käyttää 002 ja 003 Hemi (olikohan 3000 vai 3200lbs) jousia, ennemmin kuin 863 ja 864 2800lbs jousia. Auto on enimmäkseen nakkikiskan kierrossa ja välillä takapenkilläkin täytettä, joten hyvä olisi jos jouset eivät ihan löysät olis. Eli silloin nuo 002 ja 003 puoltaisivat paikkaansa?

    Toinen asia on, kannattaako ajatella laittavansa kaksi samanpuolen jousta jotta perä istuisi suorassa? Jos näin niin kumman puoleisia jousia? Ideana ei siis ole tässäkohti hakea välttämättä parasta pitoa stripillä, auto kun on kuitenkin pääasiassa kadulla. Perä vaan tuntuu jäävän niin alas noilla normaalijousilla.

    Mitkäs iskarit tohon toimii? Ilmeisesti pitäisi olla pari tuumaa pidemmät kuin vakiot.

    Sitten noiden SS-jousien takapään puslan ulkohalkaisija on ilmeisesti isompi (1" kun a-bodyssa normaalisti 7/8"), onko puslan sisäreikä kuitenkin a-bodyn mitoissa eli 1/2" vaiko muissa koreissa käytetty 9/16"?
     
  2. vani91

    vani91 Gearhead

    Sitten noiden SS-jousien takapään puslan ulkohalkaisija on ilmeisesti isompi (1" kun a-bodyssa normaalisti 7/8"), onko puslan sisäreikä kuitenkin a-bodyn mitoissa eli 1/2" vaiko muissa koreissa käytetty 9/16"?

    oli kyseessä a,b, tai c body niin kyl kaikkien sakkeleissa on tähän asti ollu toi 1/2 sisäreikä.
    mistä ton 9/16 mitan löysit :eek: ?
     
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    Oliko Vallilan takomat jousetkin liian matalat?

    B-koppasen takaiskarit on vähän pitemmät, ulkoa ei kyllä muista paljoko oli eroa. Ei varmaan paljoa kun mulla on Satellitessa Valtterin vanhat gas-a-justit.
     
  4. vitoni

    vitoni 1st gear

    hämärä muistikuva iskareista, SS jousten kanssa pitäisi olla 2 tuumaa pidemmät kuin vakiot
     
  5. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Ei, alkaa vaan vähän pahasti näyttään siltä että nopeemmin saisin jouset auton alle amerikasta kun sieltä..

    Kävin itseasiassa kattelemassa noita omia iskareita, ne oli kyllä pirun pitkät jotkut kaasuiskarit, todennäkösesti ei ole orkkis malliset.

    Ainakin kun just tilasin B-koppasen takasakkelin puslat mancinilta niin niissä ulkohalkasija oli tuo 1" ja sisäreikä 9/16". En tiedä oisko sitten ollu jotain virhe erää tms mutta näin oli kuitenkin.
     
  6. jtp

    jtp 1st gear

    Onkos noilla kuskin ja apparin pakoilla eroa. Omat uuet tuli yhdestä alan liikkeestä ja olivat vaan pahviin käärittynnä. Mielestäni nois ei ollu eroa noin silmä määräsesti, eikä mittään merkintöjä. A body mopar jouset kyseessa.
     
  7. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Kyllä nuo mopar perfin super stockit myydään ainakin ihan erikseen vasen ja oikea.

    Mistäs hankit nuo? Vai hommasitko edes lähiaikoina?
     

Kerro tästä muillekin!