Mopar external oiling

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Swinger71, 29.7.2020.

  1. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Esim. Milodonilla on useampi vaihtoehto tuon voitelun toteuttamiseen. Nyt kiinnostaisi kuulla mikä tai mitkä on havaittu toimiviksi??
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Riippuu koneesta, kansista, voitelujärjestelmästä yms...
     
  3. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Eli tuohon uuteen isolohkoon tulee 4.5 isku niin pitää korva se sisäinen pick up ulkoisella linjalla pumpulle. Pumpulta eteenpäin voitelujerjestelmä säilyy paitsi että kansille on ulkoinen syöttö.
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mikä öljypohja? Vakio vai joku milodon yms?
     
  5. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Entisessä oli 7qt Sourcen pohja ja uuteen tulee joko sama tai vähintään saman tilavuuksinen.
     
  6. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

  7. Duster440

    Duster440 3rd gear

    Mulla oli single ja kiinteä pickup, Itte tehty syvä öljypohja. Toimi hyvin 11 sek katuautos. Uuteen moottoriin tulee dual line ja swivel pickupilla niin siitä ei oo vielä kokemusta.
     
    Swinger71 tykkää tästä.
  8. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Paljonko sulla kierti tuo motti jossa oli single?
     
  9. Duster440

    Duster440 3rd gear

    7200
     
    Swinger71 tykkää tästä.
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Onko edes muita järkeviä märkäsumppu voitelujärjestelmiä kuin Milodon? :D
     
  11. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Joo ei olekkaan mutta sillä itsellään on jokunen erilainen..
     
  12. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Sellasena nyrkkisääntönä, 1/2" sisäinen on hyvä johki 7000:n asti (jos mahtuu), single external staticci lähemmäs 8000:tta ja siit ylöspäin sitte dual line. En tie ton kelluvan autuudesta orkkistyyppisissä pohjissa, mut sellanen kyl itelläkin on. Koppa paljolti sanelee et millanen sen pumpunkannen pitää olla, mis suunnas on tilaa liittimille ja letkuvedoille. Ja tietty voi putkeakin käyttää, se on yleensä fyysisesti vähän pienempi ja paremmin ahtaaseen paikkaan muotoiltavissa.
     
  13. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Minulle riittää varmasti tuo single kun ei se tollanen 4.5 iskunen ole mikään kierroskone. Kun sais vaan selville kumpi ois parempi vakio konekorvien kanssa. Se laippa mikä tulee lohkon ja pumpun väliin vai sellanen missä imu on siellä pumpun sivussa.
     
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Uskoisin enempi jälkimmäiseen. Katoin hyllyst ni mul oli sekä 440 sourcen et Milodonin kantta, kummaskin lähdöt sekä taaksepäin ettäulospäin lohkotasosta. Milodon fyysisesti vähän pienempi valuaihiost tehty, sorsamalli pillettii. Sorsal on myös pikuppei.
     
  15. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

  16. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joo, käytettyjä kumpikin. Voin lainaa jos auttaa hahmotteluu et minkä tilaa.
     
  17. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Joo voisin vaikka ottaakin lainaan. Tosin kiire ei ole kun ei oo yhtään lohkoa tontilla kun uusi valmistuu joskus ja vanhan vein putkitettavaksi.
     
  18. superbird

    superbird Gearhead

    Meiltä saa Milodonii lainaan, jos on helpompi/nopeempi kun etelästä
     
    Swinger71 tykkää tästä.
  19. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Milodonit mulla. Hemissä taaksepäin lähtö ja Wedgessä sivulle, kun otti koneen korvaan kiinni toi taaksepäin lähtö. Kannattanee mallailla, kun kerran saat lainaan, niin vois mennä kerralla oikein....
     
  20. viridia

    viridia Gearhead

    Minulta joutaa lainaan tuommonen 440sourcen malli ja autossa on paikallaan semmonen pumpun ja lohkon väliin tuleva laippa, sitäkin voin käydä vaikka näyttämässä joskus, jos siitä on apua vaikka onkin early A-kopassa.
     
    Swinger71 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!