Mopar flathead 6

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sixmachine, 30.9.2007.

  1. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Minulta voisi joutaa toi 251 ind`y Lähes käyttämätön apumoottori käytössä ollut pata. Mukaan täytyy ostaa tuo Wilcap inc. valmistama adapterisarja chevyn "pthyi" automaatille. Kone purettuna ja putsattuna, kampi tasapainotettu, Fel pron tiivarisarjaa ja jotain laakeria hommattu. Kannesta otettu 2mm pois, venttiilit ja istukkapinnat koneistettu. Tonni pitäs saada kaikkineen. Pelkkä tuo billet adapteri satsi maksoi. ankkalinnasta 500. koneistukset n 300, tiivisteet 120. Eli tuo patahan on käytännössä ilmanen
     
  2. gremlin

    gremlin Gearhead

  3. Moparisti

    Moparisti Gearhead

    Mitäs mäntiä ootte käyttäny lättikses?
     
  4. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

  5. hara64

    hara64 1st gear

  6. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

  7. hara64

    hara64 1st gear

    kieltämättä aika tuhdit puskurit :rotfl: :rotfl:
     
  8. gremlin

    gremlin Gearhead

    Oliskos kellaan kaupan tollasta 251 tai isompaa lattista? Ehja tarttis olla, apulaitteita ei tarvita.
     
  9. -wla-

    -wla- 3rd gear

    mulla saattaisi joutaa tommonen 230 lättis muistaakseni oli d-42 eli 51-52 kaikkine apulaitteineen. sähköt on 12v. ja laatikko olikohan se nyt sitten fluid drive. On vielä autossa kiinni ainakin kesän loppuun joten voi tulla paikanpäälle testailemaan. ei syö öljyä eikä vettä. tulee ajeltua n.2000km/kk ja hyvin tuntuu pelaavan ainakin tällähetkellä. kuuntelen tarjouksia, mut en usko et myyn kuitenkaan millään 200e tarjouksella.
    T:Jani 040-5692144 vaasa
     
  10. hara64

    hara64 1st gear

    flättärin öljytikkua jos kellään on ylimääräsenä niin voisin sellasesta muutaman eeron maksaakin
     
  11. Howler

    Howler Gearhead

    Nyt tarvitaan viisaampien neuvoja lättiksen peruskorjauksen tiimoilta. Tilanne on se että keskimmäiset runkolaakerit on pyörineet ja turmelleet sekä laakeripesät että kampiakselin kaulat.

    Onko tietoa josko kyseiseen mosaan löytyy jostain ylikokolaakereita joilla sais tilanteen hallintaan. Noita normihomman laakereita tuntuu löytyvän kun pelkkää kampuraa koneistetaan, mutta miten lienee kun lohkokin vaatii koneistusta.
     
  12. hara64

    hara64 1st gear

    niin ja vielä kun löytyis termarin koppa siihen lisäx tai
    jos tiedät et minkä muun vehkeen koppa sopii niin saa ihmeessä kertoa
     
  13. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Mulla on jotain tarpeettomia enemmän ja vähemmän viallisia 230 cid lättiksen osia. Howlerille löytyis ehkä parempi lohko, sylinterit siinä on työntömitalla mitaten porattu eri ylikokoihin, en kyllä enää muista kuinka suuri on suurin reikä ja löytyykö sopivia mäntiä jos vielä kerran poraa. Kampakseli on sökö, kun kiertokangen laakerit ovat tässä tapauksessa pyörineet.

    Haralle löytyy letkun sisään menevältä osalta ruosteen raiskaama termarinkoppa. Ei luulis olevan vaikea korjata, peltitorvi kun on. Ruosteinen osa pois ja hitsaten uusi tilalle. Varmaan Haralla on iselläänkin saman kuntoinen koppa?

    Osat ei maksa mitään, mielelläni luovun koko läjästä jos vaan jollekin niistä on hyötyä.
     
  14. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Ajattelin laittaa tänne hieman infoa kun tuossa aiemmin viitattiin Hyster trukkeihin. Hystereissä on käytetty ainakin seuraavia moottoreita:

    Continental Y112. F135, F162, F163, G193, F226, F227, F244, F245, T6-427 ja R572
    GM/GMC 4-153, 4-181, 6-250, V6 4,3 V6-305, V6-478, V8 350
    Ford 4-172, 4-192
    Hercules IXB-3, JX4C, JX4D3, JX4LD, JXE3, JXD
    Waukesha FC-260A, FC-310
    I.H.C GRD-213, HD-213, GRD-214, SD, SD-220, FAB-259, BLD-269
    Wisconsin VF-4, VH-4
    Chrysler 52 ja 53

    Näistä ainakin Conti, GM ja Ford saa vielä osia kohtuullisesti.
    Toimin siis itse Hyster maahantuojan palveluksessa. Jotain osia on meillä hyllyssä ja tilaamalla saa nopeasti.
     
  15. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Onko tietoa onko Continental lättiskutonen ja Mopar 230 cid millään lailla osiltaan yhteensopivia?
    Continentalia on ilmeisesti käytetty ainakin Kaiser, Studebaker ja Willys?
    Nämä ois kiva selvittää kun joskus joku harrastaja on minultakin kysellyt Hyster/Continental osien sopivuuksia.
     
  16. Howler

    Howler Gearhead

    Kiitokset Rockmaplelle lohkosta ja muista romuista! Auttavat varmasti korjausurakassa eteenpäin.

    Onko kellään heittää 230 kampuran kaulojen mittoja? Std kokoja ja hylkyrajoja tms.

    Tällä hetkellä vaikuttaa, että saattais olla korjauskelpoista rojua jo aika hyvin. Kampiakseli on vielä kysymysmerkki. Käypiä mutkarautoja saa tarjota. Ilmeisesti fluid driven kanssa käy sekä fluid-drive kampura että normi kytkimellisen askin kampura. Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä.
     
  17. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Runkolaakerien Std. halkaisija on 2 1/2" eli 63.5 mm, kiertokangen laakeri 2 1/16" eli 51.86 mm. Shop Manual vuodelta -54 ei anna näiden lisäksi muita mittoja kuin laakerikaulan soikeudelle ja kartiomaisuudelle hylkyrajan 0.001". Voin taata, että multa tullut akseli ylitää tuon rajan ainakin parin kk-laakerikaulan osalta. :rotfl: Eggeltä näkyy saavan ylikokolaakerita 0.06" asti, mikä tekee runkolaakerikaulan minimimitaksi 61.98 mm ja kk-laakerikaula vastaavasti 51.86 mm.

    Em. mitat on laskettu heikolla peruskoulun matikalla ja niiden oikeellisuudesta en ota vastuuta.
     
  18. Howler

    Howler Gearhead

    Tuolta löysinkin speksejä 1947 Dodgen koneesta.

    http://www.secondchancegarage.com/public/503.cfm

    Niidenkin tietojen ja omienkin mittausten perusteella toinen kampurani menee liian pieneks kk kaulojen kohdalta. Nyt jännityksellä odotetaan että pääsee mittaan alkuperäisen kampiakselin...
     
  19. Howler

    Howler Gearhead

    Pistinkin tonne ostopalstalle, mutta pistetään tännekin:

    Jos jollakulla on jäänyt uusia tai uudenveroisia osia 230 cid lättiksen osia hyllyyn, syystä taikka toisesta, niin nyt olis hyvä tilaisuus saada pois nurkista kuleksimasta.

    yv tai 050-5325095
     
  20. gremlin

    gremlin Gearhead

    Nostetaan tatakin hiukan. Tuli tossa viikollakaytyy vahan isommassa romiksessa. Siella oli aikas monta mopar tuotetta missa oli noita lattiksia ja fluidriveja.
    Jos joku haluaa jotain moottoria/lootaa niin olis mahtollista saada samalla kyydilla kun omat tulee.
    Itelle hamstraan pari 251sta ja yhden suoran kasin :eek:

    Meen hakeen romuja jossain parin-kolmen viikon sisalla etta ei nyt mitaan paniikkia.

    Ja jos tommosten autojen osia tarvitaan niin saadaan niitakin rehattua, jossain maarin siis.
     

Kerro tästä muillekin!