Mopar flathead 6

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sixmachine, 30.9.2007.

  1. Iskyn nokasta löytyi tämmöinen keskustelu. Ilmeisesti niitä on muitakin. Keskustelussa timkingsbury kertoo parista muusta:

    "Its too wild for the street and has an issue with creating vacuum. That pattern was modified by Iskenderian to make his #1023 cam for the 1/2 mile an long tracks dropping the duration to 250 degrees and its pretty wild for the street. tech specs - intake opens at 20 degrees and closes at 50 degrees, and exhaust opens at 57 degrees and closes at 13 degrees, Duration .250 and he reduced the lift."

    =>

    Inlet:

    Valve opens 20 BTC

    Valve closes 50 ABDC


    Exhaust:

    Valve opens 57 BBDC

    Valve closes 13 ATC


    Imu:
    180+20+50=> 250 astetta

    Pako:
    180 +57+13 =>250 astetta


    Keskilinja:

    Imu:

    250/2 -20 => 105 astetta

    Pako:

    250/2 -12 => 112 astetta

    Nokkien välinen kulma:

    (105 + 112)/2 => 108,5 astetta.


    "I run a modified version of the pattern you have, in my 1949 Plymouth running the 25 1/2" big block- Tech info - intake open 20 degrees closes at 58, exhaust opens at 58 and closes at 20 degrees. 258 duration .435 lift. Its a bit lumpy but will spin north of 6000 rpm."

    =>

    Inlet:

    Valve opens 20 BTC

    Valve closes 58 ABDC


    Exhaust:

    Valve opens 58 BBDC

    Valve closes 20 ATC


    Imu:
    180+20+58=> 258 astetta

    Pako:
    180 +58+20 =>258 astetta


    Keskilinja:

    Imu:

    258/2 -20 => 109 astetta

    Pako:

    258/2 -20 => 109 astetta

    Nokkien välinen kulma:

    (109 + 109)/2 => 109 astetta.
     
  2. Löytyipä vielä tämmöinen keskustelu, jossa on toi sama Iskyn nokkakortti, kuin aiemmin.

    Sieltä löytyy vielä yksi nokka:

    [​IMG]
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!