Mopar flathead 6

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sixmachine, 30.9.2007.

  1. Fireball

    Fireball Gearhead

    No minähän lähenki tästä samantien tulemaan, niin ehin just teille aamusumpille :rotfl:
     
  2. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Kahvit jäähtyy ja maito happanee :lol: Ebayssä olis nyt edmunds imari 2lla zenithillä myynnissä. Huhuu gremlin tulisko toi sun kautta köyhään karjalaan?
     
  3. gremlin

    gremlin 3rd gear

    Kyllahan aina tommonen luonaa :rotfl: Pistanko osotteen mihin voit kikkareet laittaa tulemaan?
     
  4. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Ainaha sitä voi kokeilla tärppääkö. Pistä yhteystietos minulle YV: llä ,niin katotaan mitä lättäosaa sitä innostuu huutaan.
     
  5. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Huusimpa huvikseni industrial lättiksien manuaalin epäystä, hintaakin jäi yli 6 euroo. Tuota nokka hommaa olen ajatellu, et onko kukaan törmänny minkälaisille arvoille noi amerikkalaiset (esim edgerton) olis noita hionut? Voiskohan noihin napata profiiliin jostain fordin kepistä?
     
  6. kapa

    kapa 3rd gear

    sitten kun saat manuaalin kotiin niin kerroppa löytyykö siitä tietoo onko noissa industrial koneissa nokka-akselilla, männillä, laakerinkauloilla eroja verrattuna normi henkilöautomalli koneeseen. tuli joskus ostettua tommonen industrial lättis eikä oo sen koommin tullu perehdyttyä siihen.
     
  7. gremlin

    gremlin 3rd gear

    Kavin tossa Niemensivun Sepella(02-5387091) ja huomasin etta silla oli ton Andy Bernbaumin katalooki. Oli tilaillut sielta jotain osia. Kannattaa kysella jos tarttee jotain silppua ''Antsulta''.
    http://www.oldmoparts.com/htm2/index.htm
     
  8. gremlin

    gremlin 3rd gear

    Jaajuu, olisko kellaan irtonaisena yhta imu ja pako venttiilia? Siis yhteensa kahta, (ennenkuin kukaan kerkee huomauttaan laskuvirheesta) :wink:
    Tarttis tehda lohkareeseen venttiilityo valmiiks mut ku ei oo irto nauloja, varsinkin pakopuoli on paksana niin nakis etta tartteeko pistaa irto seeti.
    Loytyykos muuten noi venttiilien koo jostain sivustolta? Siis lohko on 251 INDY, eiku industrial :rotfl:
     
  9. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Nopeesti posti kulkee, Manuaali tulla tupsahti eilen postista. Näyttäs olevan juuri kanadalaisten koneiden kirja.
     
  10. Puli-Song

    Puli-Song 3rd gear

  11. cb125twin

    cb125twin Gearhead

    olikos se btr:n lättis kutonen suora kopio moparista vaiko eikö?
     
  12. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Purinpa minäkin sitten lättikseni. Iloinen yllätys oli se, että kone oli -54 pick-upin alkuperäisen 218:n sijasta -55 Plymouthin 230. :D Ikävämpi yllätys oli sellainen, että 3 kiertokangenlaakeria oli pyörinyt silmissään ja suurin piirtein pursuneet pois paikoiltaan. Ja yks laakerikaula kammessa on kulunut ohuemmaks kuin pienimmät alikokolaakerit. Eli kammesta voi tehä vaikka postilaatikolle tolpan. :cry: Mut eipä mittään, lauantaina on tarkoitus mennä hieromaan kauppaa -59 Panelin kone-vaihteisto paketista. Josko kahdesta löytyis tarpeeks ehjiä osia yhteen moottoriin. Jostain jenkkisivustolta muistan lukeneeni, että kampiakseli kannattaa porata ristiin jos on aikomus ryhtyä viilaushommiin. Eli kysymys kuuluu: Onko lättiksen kampilaakereiden voitelussa vakiona jotain ongelmia?
     
  13. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    No kertokaapa paljon tuommonen lättis käytössä kiertää? Pitäs ynnäillä välityksiä eikä ole hajua mikä tommosen käytännön max. kierrokset on. Kun tuo oma ei ole vielä tulilla käynyt. veikkailin 4000+ kierrosta? Ollaanko paljon metsässä?
     
  14. jappis

    jappis Gearhead

    jossai luki ainaki 251 koneen osalta et 116hp@3600 rpm
     
  15. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Joo kyllä taitaa useimmissa olla maksimiteho 3600 rpm tienoilla. Mulla on tuossa -54 truckien shopmanuaali, ja sieltä löytyy 230:n matalavireinen versio raskaampaan alustaan, ja siinä on maksimitehon kiekat 3200. -55 Plymouthin henkilöautoversio 230:n ilmoitus on myös 117hp/3600 rpm. Eikä varmaan kannata kovin paljon yli tuon yrittää kierrättää. Väääntökoneitahan nämä on, maksimi väännöt on ilmoitettu 1200-1600 rpm.
     
  16. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Minun industrial koneen manuaalissa vain on taulukko mistä näkee et paras net torque 1600 rpm 197, net bhp.101 3200 rpm. Ja asteikko loppuu 3600rpm kohdalle.
     
  17. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

  18. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Joulupukki toi tuon wilcap:n adapterisarjan gm:n laatikolle. Täytyy sanoa että hyvältä näyttää ja itte tehtynä ei hirveetä katetta sais. Halpahan se ei ollut, oisko jääny 520 nykyrahaa maksamaan usps:n lentorahdilla suomeen. Tällä hetkellä rodin kallein osa. Autokin makso vähempi. :rotfl:
     
  19. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Nyt ois kone (-58 230) purettu, keitelty lipeässä ja kiikutettu koneistamoon tarkempiin tutkimuksiin. Kaikki käytössä kuluva menee uusiks tottakai. Mistäpä tilaan osat? :odroll: Jos ei muita vinkkejä tule, niin tämän firman puoleen taidan kääntyä: http://www.kanter.com . Osaa ainakin näyttäis löytyvän, ja palvelua oon kuullut kehuttavan. Hintataso ei ehkä oo halvin, mut jos homma toimii, niin voi sillekin jonkin arvon laskea.

    Tuossa pikkuosia putsaillessa tuli mieleen, että olisko mitään estettä rakentaa huohotusjärjestelmä vähän sivistyneemmin. Alunperin yks torvi puhaltelee alas päin ja toinen siivilän läpi konehuoneeseen. Saattaa sotkea konehuoneen öljyhuuruilla. Kun eihän se ainkaan mun järkeni mukaan voi niin toimia, että imee ylhäältä ja puhaltaa alas. Onko kukaan kokeillut jotain PCV-tyypistä ratkaisua?
     
  20. PLYM

    PLYM 3rd gear

    lättäpään osia

    Itse tilasin osia myös Roberts Motor Parts- nimisestä firmasta. Ihan hyvä palvelu ja kohtuuhinnat.
     

Kerro tästä muillekin!