Mopar flathead 6

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sixmachine, 30.9.2007.

  1. pena

    pena 1st gear

    Autohoidon uumenissa on ainaskin venttiilejä.Ovat ikivanhaa manleyn varastoa ja sinne taisi jäädä 90 sarjaa :) :) .Olivat ainaskin itselle pilahintaisia.
     
  2. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Mistäs tällainen autohoitola löytyy?
     
  3. SamiL

    SamiL Gearhead

    www.egge.com

    Tässä firmassa ollaan aika tarkkoja siitä, ettei asiakas pety.
     
  4. pena

    pena 1st gear

    Muistaakseni p09-5885251
    ja hesassa
     
  5. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Kiitos ja kumarrus! :)
     
  6. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    onko moparin 6-lättiksen kytkinkoppa samalla jaolla kuin slant sixin?
     
  7. Fireball

    Fireball Gearhead

    Väittäsin että ei ole, jos olis niin tuskin yrittäsivät tehdä niin innokkaasti adapteria lättiksen ja SB pulttijaon väliin. Niitä on saanu 60-luvulla ja yks setä koittaa kopioida siitä. Mullon ollu tilaus sisällä pitkään, katotaan valmistuuko ne koskaan. Mutta 100% varma en ole, molempia löytys iteltäkin kyllä mutta paha tota on kunnolla tarkistaa kun koneon kiinni pirssissä.
     
  8. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Oma indy 251 on nyt suolestettu, Kone osoittautui lähes ajamattomaksi, seisotus on tietenkin aiheuttanut esim. venttiileihin pientä korroosiota :( Eli hyvä että tuli avattua. Ja samalla sitten otetaan kannesta siivu pois.

    Osatarpeissa kannattaa kysyä tarjontaa myös entisöintipiireissä mainetta niittäneeltä Markku Pönkäseltä. Löytyy mäntiä, tiivisteitä ym. tavaraa. Ei tarvi aina mennä meren taakse kalaan.
     
  9. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Joutais nuo orggis indy koneen laturi ja solenoidimallin startti. Kansainvälinen GB takuu osille :wink: Mutta moottorin yleiskunnosta päätellen tosi vähän pyörineet. vaikka 20E kpl ?
    Ja rahamiehille voisin myydä tuon tuplalähdöillä olevan pakosarjan. Siis pitempään moottoriin (251) Koskapa omaan tulee Onnisen komponentti sarjat.
     
  10. Antti P

    Antti P Gearhead

    6 vai 12V? Onkos kuvaa pakosarjasta? Omaa kesällä hitsasin sekä tiivisteitä rakentelin ku oli päässy aika pahasti vääntymään nuo laipat.
     
  11. gremlin

    gremlin Gearhead

    Pistin Japalalle y.v.ta. Lohkon vein muuten Vammalan moottorikoneistamoon linja hoonaukseen sihtruunahappo kylvyn jalkeen.
    Panokset kovenee :rotfl:
     
  12. Jäpälä yritin taas pukata sulle yv:tä jos se nyt onnistu
     
  13. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Ei ollu essexiltä mitään, startti varattu Gremlinille. Ei oo nyt pakosarjasta kuvaa vielä, välttelen digiaikaa.

    Vai panokset kovenee. Tilasinpa juuri Italiasta ylipaineistamiseen sopivaa tavaraa, Oisko raikkosen viimevuotisesta virkahevosesta... :p

    Nokalle tarttis varmaan tehdä jotain, ehdotuksia? Muut moottorin vaatimat koneistukset suoritettu.
     
  14. gremlin

    gremlin Gearhead

    Jos haluu nokan poskelle niin sitten valomerkin jalkeen snakarille, jos taas suoraks niin sitten soittaa Tiina Jylhan klinikalle ja tilaa ajan :odroll:
    Kyllapas nyt vitsia pukkaa, anteeks :oops:

    Mutta mitas puulaakeja niita on kun hiioo noita aksiloita? Mulla oli joskus jossain itasuomessa SBmoppen nokka hiottavana ja siihen tuli muistaakseni fosfatointi kasittely pintaosastolle. Toimi saatanan hyvin eika kulunut muutaman vuoden ralliajossa yhtaanmitaan.
    Harjavallassa on kuulemma nyt jollain kaiffarilla tommonen hiomakone, tarttisko suorittaa tiedusteluja?
    Yleensa ensin virtautetaan kansi ja sen mukaan tehdaan nokkavalinta, mutta kukahan haluis pistaa ton lohkon virtauspenkkiin ja kattoo mimmosta nokkaa tarvitaan :odroll: :rotfl:
     
  15. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Ootteko porttaillu lohkoja? Mä suunnittelin sellaista jos ois lyöny vanhat väljät ohjurit irti. Mut koneistamossa sanoivat että onnistuu varmemmin jos putkittaa vanhat. Pääseehän niitä kanavia tietysti vähän siistimään vaikka ohjurit on paikallaankin.

    Äsken hain tullista amerikanpaketin. Pikkulohkoon tuli Egge Machinelta (kiitti vinkistä SamiL) männät, laakerit, jakopää, öljypumppu ym. pienempää hilpettä. Yheksän päivää tilauksesta ja osat kotona! :D Ei kun maanantaina koneistamoon niin pääsevät hommiin.

    Starteista puheenollen, -58:ssa oli omituinen systeemi. Ei oo solenoitia eikä vipua mistä jalalla poljetaan rattaat kosketukseen. Jousi sitä pikkuratasta työntää koko ajan ulos päin, mut mikäs sen vetää takas jos kone lähtee käyntiin. :eek: Voihan se tietty olla p...anakin kun en oo purkanu ja tarkemmin tutkinu. Bendiksin vapaakytkinkin on sellainen naksuttava räikkä. No ei se mitään, mä remppasin sellaisen jalalla poljettavan startin, minkä otan käyttöön ihan vaan siks kun kaikilla muilla ei sellaista olekaan. Käsikaasu pitää kans olla kun ei välttämättä kaks jalkaa riitä käynnistysoperaatioon kaikissa olosuhteissa.
     
  16. Jassoo taitaa olla tuossa yv:ssä joku kikka 6,joka ei nyt sitten allekirjoittaneelle aukea. Joka tapauksessa, jos Jäpälä pukkaisit vähän yhteystietoja niin soittelisin siitä sun joululahjasta. Mitä tuo adapterisarja piti sisällään ? totesitkin ettei kannata itse valmistaa moista, mutta kiinnostaisi kuitenkin jonkinlainen kuva aiheesta.
    Gremlin, kun sullakin on tässä ollut kaikenlaisia kapistuksia niin onko sinulla tai setämiehellä mahdollisesti moista adapteria malliksi ? Siis Flathead/GM whatsoever Voin tietty kysellä itsekin kun poikkean uudessaniityssä.

    Tuosta Eggestä sen verran, että itselle tuli 368 osat myös parissa viikossa. Männät ja esim jakopäänrattaat ovat puljun omaa tuotantoa. Mukana oli myös vanhoja osia kuten nokkaketju. Omat venttiilit jouduin ajamaan venttiilihiomakoneessa pyöreiksi ennen kuin laitoin paikoilleeen. Öljypumpun osat olivat väärät, mutta Ketchum ( oliko se nyt noin ) sanoi heti että No worry pidä vanha pannaan oikea tulemaan...
    Hyvä pulju vaikka tietty vähän hinnakas. Paljonkohan muuten Flatheadin masterkitti maksaa tuolla onko joku katsellut ?
     
  17. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Lättiksen master kitin hinta Eggellä on "call".

    Noista virityshommista ei mulla oo kokemusta, mut äsken tuojottelin nokka-akselia. Mun silmään näyttää nokkien muoto siltä, että venttiili aukeaa mahdollisimman nopeesti ja menee kiinni samoin. Mahtaako siinä olla materiaalia juurikaan hioskella muun malliseks? Näyttää silmämääräisesti modernimpien koneiden nokkiin verrattuna aika lailla erinäköiseltä. No mut kai te viilarit ootte paremmin asioista selvillä. :D
     
  18. gremlin

    gremlin Gearhead

    Oj sjutton, niinkuin ruattalaiset rankasti kiroilevat. Ei kait nyt tommosia adapteri herkkuja missaan oo.
    Eihan talla lattiksen jaolla mitaan tekemista oo ton uudemman kuutokoneen jaon kanssa? Jossain -65(?) Furyssa oli semmosta erikoista normaalia isompaa kaavelia 3v manuaalissa etta muistasin sen olleen koneessa kiinni alumiinisella valilevylla. Niissa tais olla joku kauhee 11'' kytkin ja oliskos ollu kuormurista se loota, tai sitten vaan tommonen saatanan iso kytkin. Normaalisti kuutos koneissa on 10'' kytkin.
    Siis taman lyhyen mutta ytimekkaan selostuksen tarkoituksena oli etta siita vois saada semmosen koneeseen sopevan valilevyn etta ei tarttis kun siihen sovittaa loota kiinni. Siis jos slant6->lattis jako on sama.

    Emmentaali taitaa vaivata, vai mika sen taudin nimi on missa ei muista mitaan, kun nyt just en muista sitakaan :odroll:
     
  19. "Kaaveli" ,voi kilin kellit! Jokos oot aameeriikaas kaaveloimas vai ihan sisäradalla ? t Akseli
     
  20. Sisso ..mullahan oli se kullanvärinen -65 fury jos Gremlin muistaa, mutta siinä oli kyllä kuutosen takana rautaa ... Mulla taitaa olla yksi lättis romu joka on ollut kiinni ilmeisesti Fluid drivessa ( senkö niminenkö se automaatti nyt oli ) ja siinä on sellainen sokkeloinen alumiinivälilevy .. anyway nyt tarvitsisi saada vaikka korvausta vastaan kuva noiden ( koneen ja kirstun ) välissä olevan adapterin pulttijaoista ..tuo auttaisi hemmetisti ... en ole vielä onnistunut kyselyissäni että voisiko Jäpälä auttaa tuossa suhteessa.

    Nokka aksulat on hiotettu muuten R koneistuksessa Keravalla. Voi olla että niillä on tuollaisesta akselista kiekko olemassa hiomakonetta varten. Muussa tapauksessa malli halutusta akselista mukaan. Viimeksi siellä ei ihan oltu samalla aaltopituudella kun yritin puhua perusympyrän muuttamisesta ja asteista eli malli mukaan.
     

Kerro tästä muillekin!