Mopar flathead 6

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sixmachine, 30.9.2007.

  1. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Tossahan ne näkykin mitä satsin mukana tulee. Paksu alumiinilevy mihin cnc koneistettu tarvittavat holet. Uusi vetolevy, sille korotusrengas kampiakselin päähän, pultit ja yksi erikoinen epäkeskopultti oikeaan yläkulmaan. Siinä lättiksen ja letukan pulttijako niin lähekkäin et on tehty tommonen special pultti. Adapteri jäi maksaamaan n. 500 E :eek: ja tuli noin kuukaudessa. Ajatus oli piirtää tosta sapluuna ennen asennusta, jahka jaksan viitsin kerkeen :-?

    Nokka-akselin profiili on aika erikoinen ja perusympyrä näyttäs että pelkkä hionta ei onnistu uudelle profiilille ilman täyttöä. ottaa nostin muuten nokan runkoon kiinni. Siispä kokemuksia etitään. ja sopivaa nokkaprofiilia.
     
  2. Fireball

    Fireball Gearhead

  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Viisi tuntia vihjeestä ja vielä on kauppa auki. Haloo, eiks täällä ole ketään lättäpääharrastajia. Toi on nätti! Kaasaritkin kuuluu hintaan!
     
  4. kapa

    kapa 3rd gear

    hitsailtu/korjailtu,kiero? :-?
     
  5. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Nyt näyttää nokkahommat hankalilta. Koskapa perusympyrä on niin lähellä nokanrunkoa ei sitä ihmeesti pysty hiomaan. Ainut ehkä jospa sorvaan itse akselia profiilien välistä? Tuohan on umpi (valu)rautaa, kaippa se tuota sietäis. Itse hiottaminen ei hirveest maksa N.150E.
    Hyvää puhelinneuvontaa sain M.Virtaselta erikoismoottorista.

    Nyt jos joku löytäs kuvan amerikan poikien hiulaamasta nokasta, ni olisin enempi kuin kiitollinen. Epäyssä oli kotva sitten tuommosen viriakseli kaupan , mutta ei sitä enää löydy :cry: Selviäis et ohentaako ne, vaiko täyttää ja hio
     
  6. Fireball

    Fireball Gearhead

    Tosson tän firman http://www.americancustomcam.com/ tekemän "3/4" flättäriregrindin speksit jos siiton mitään apua. Ymmärtääkseni tekee ohentamalla. Nostoa on .013" vakiota enempi ja asteethan tosta näkyykin. Vakio on jotain 230/.375".

    Siinä Edgyn bonneville kilpurissa on näinkin hurja nenuli:
    Dur at Lash - 288
    Dur AT .050 - 251
    Lobe lift - .448"

    [​IMG]

    Iskyltä saa tämmöstä kepakkoa, mutta ameriikan hurjat sano että ei mitään muutosta alkuperäiseen muuta kuin trukkikäytössä, lisää vääntöä

    [​IMG]
     
  7. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    "Valve lift is calculated with rocker ratio of 1.5:1 :eek: Mihinkäs väliin ne rockerit laitetaan? :eek:
     
  8. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Kiitokset noista. Laitan nuo kortit menemään nokan mukana. Soitto GT-motorsiin vahvisti sen että tuo nokan ohennus on ihan yleistä, eli nou broplem. Ihmettelin vaan miksei Virtanen sitä maininnut / kertonut tekevänsä. No pisteet tässä vaiheessa GT moottorille ja keppi sinne siis omin toivein kera tulipallin nokkakorttikuvien mitä muut on tehneet.
    Kertoipa senkin kokemattomalle et täyttämällä nenät nokka todennäköisesti vääntyy ja hintaakin olis ollut n.50E /nenä. Hiomalla kutosen akseli jää maksamaan n. 140E ja Itellalle varmaan nykytaksoilla vähä enempi :mad:

    Laitetaans ukot lättikset laalamaan...
     
  9. Fireball

    Fireball Gearhead

    Ei mihinkään, ja toi juontaa siitä että Isky todella "oikoo" tossa käyttämällä OHV voortin nokan speksejä, ja jopa korttia. Siksipä
    se ei näissä juuri toimikaan orgista kummemmin.

    Hyvä homma Jäpälä että saat ränttätänttää nenuliin
     
  10. B 50

    B 50 Gearhead

    Lättisten erikoisvaatimuksista en mitään tiedä, mutta mitä vihiä olen projektista saanut joku 112 astetta, tai enemmänkin, nokkien välinen kulma saattais toimia paremmin kuin 108-109 astetta.
     
  11. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    :wink:
    Itte olen lättiksen nokkakulmista ja asteista kohtuu pihalla, joten hioja sanokoon viimeisen sanan ja katotaan mitä suosittelee.
    Oiskohan foorumilla ketään kuka tekis langalle urat sylinterin kanteen? Kun toi palotilan muoto vaatis jotain muuta kuin manuaalijyrsimen?
     
  12. Fireball

    Fireball Gearhead

    Täällä haisee nyt paineistamiselle, eikun paineelle, eikun ei paineita :rotfl:
     
  13. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    No press , no stress :p vai mitense oli.
    Minä ihmettelin mihin suomalaisen tulipallin toinen nokkakorttikuva hävis tuosta tekstistä? Imuroiko minu kone sen :odroll:

    Saapa nähdä mitä valurautamäntä tykkää. No eipähän ota tässä koneessa venttiilit mäntiin kiinni, ni eihän tästä mikään voi hajota. Kampiakselikin taottu versio. Veivin pultti?ko.

    No nyt se taas näkyy. Iltaäivällä ei tasan varmaan näkyny. Eikö se kestä päivänvaloa :eek: . Pitäskö saada pikkasen atk koulutusta...
     
  14. gremlin

    gremlin Gearhead

    Kait aika tyhma huomautus mutta toi tietenkin 1.5 kerroin pitaa laskea jo suoraan siihen noukan korkeuteen. Ettei vahinkossa koneistaja tee vaan ~.400 nostosta noukkaa. :odroll:
    Startin kavin muuten nyt jo hakemassa :oops: Stana, ainakin 1/2m lyhyempi ja 1/4m korkeampi kuin heittopeenismalli :rotfl:
    Hieno tuote, saas nahda kelpaaks se ukolle kun se ei oo ''orkkis'', se kun tuntuu olevan melkonen mopilisti. Ainakin sillon jos pitais jotain uutta laittaa :odroll:
     
  15. Fireball

    Fireball Gearhead

    Minkä vuotinen sun voimanpesä on jos siellon rautamukit? Jo '41 shopmanual puhuu alumiinimännistä :eek:

    Sitten pikantti yksityiskohta ettet tehe vahinkoa, nokkakepin vaihtoon kun tarvitaan pyykkipoikia pitämään nostajat+venat paikallaan, ja korjaamokäsikirjan kuvan mukaan ne on sit puisia, ettet mene edes yrittämään millään Etolan muovisilla hitekki malleilla. Tosi pöpilistihän vuolee noita pyykkipoikia itse kuus vuotta oman metsän koivusta, ja vääntää jousenkin niihin itse valamastaan jousiteräksestä saavuttaakseen optimaalisen puristusvoiman. Muunlainen velttouteen viittaava oikominen vaarantaa sadan pisteen entisöinnin.
     
  16. Fireball

    Fireball Gearhead

    No niin vetelät, ameriikan serkku mailaili tossa että kohta on adapterikitti lättiksen ja 904/727 väliin valmiina. Onko muita halukkaita ja himokkaita?

    Hinta jäänee alle $400,- + vetolevy mistä ny kukanenkin haluu sen sitte hommata. Tarvii sen 8 pulttisen version mutta esim. semmonen uus B&M SFI mallikaan ei oo kuin $80 Pummitilla.

    Ilmotelkaa jos innostuttaa
     
  17. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    En tiiä ittekkään tiedä minkäikäinen tuo pata on, kiinnostaisi kyllä. Valurautaa ne on, tai ainakin magneetti niin väittää. Oisko sit tuo Industrial padan ominaisuus.

    Mistä tuon vuosimallin vois selvittää?
     
  18. radio_king

    radio_king 3rd gear

    Oisko tosta linkistä apua vuosimallin selvittämiseen? Pistin aikoinaan mailia sivun ylläpitäjälle kun yritin selvittää lohkon CAL-alkuista numeroa,ei ollut heilläkään varmaa tietoa...epäilivät josko se oli vaan Kalifornia valmistuspaikan mukaan.Vuosimalli jäi epäselväksi.

    T:Miikka








    http://www.t137.com/registry/help/other ... ngines.php
     
  19. Fireball

    Fireball Gearhead

Kerro tästä muillekin!