MoPar fusible link

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja kippis, 6.4.2015.

  1. kippis

    kippis Gearhead

    -72 new yorkerissa oli tollanen punainen (GA14) johto akun plussan ja meni kö se nyt starttireleelle vai minne mut korvasin sen 25A sulakkeella.
    mutta minkä kokoisen sulakkeen toi GA14 vaatisi ?
    tuntuu silloin tällöin toi 25 napsua poikki ?

    lisätään:

    et toi sulake kun palaa niin koko auto on virraton silloin...
     
  2. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Fusible linkkiä ja sulaketta ei voi verrata toisiinsa suoraan. Fusible link sietää ylikuormitusta pidempään kuin sulake, jonka tarkoitus on naksahtaa heti poikki kun tietty virtamäärä ylittyy.

    30-40 amppeerinen pitäisi riittää, mutta sekin riippuu siitä paljonko sähkölaitteet vetää virtaa sen sulakkeen läpi. Uskoisin että johto josta puhut menee starttireleeltä mittaristolle ja virtalukolle. Jos sulla vie jokin laite siellä paljon virtaa niin ei riitä edes iso sulake.
     
  3. kippis

    kippis Gearhead

    sähkönkuluttajina ei ole kun nykyaikainen cd soitin.
    laturi orggis tyylinen ja 400 kone.
     
  4. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Melkein tuntuis, että se 25A pitäs riittää. 25A x 14V = 350W? Ei taida cd, valot, lämppäri ja muut ihan noin paljon viedä. Herää kysymys, miksi vaihdoit sen "fusible linkin"? jos sekin kärvähti, niin ottaa varmaan jossain oikosulkua..? Sisävalo..?
     
  5. kippis

    kippis Gearhead

    no viimeks sulake palo ihan ykskaks tyhjäkäynnillä, ei ollu edes valot päällä eikä soitin eikä puhallin. siirsin autoa reilu metrin, kone tuskin oli vielä edes lämmenny... ja ryyppy puuttuu. ehkä se silloin sylkee hieman heitellen noita voltteja ?!
    ja toi alkuperäinen johdon pätkä (fusible link) oli mun mielestä palanu joskus menneisyydessä. vasta viime kesänä toi tuli rekisteröityä kymmenen vuoden hiljais elon jälkeen...
    näitä sulakkeita mä oon käyttäny.
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/481525/P ... e-25A-5kpl
    olishan tuolla 40 A
     
  6. kippis

    kippis Gearhead

    muljahti tossa nyt mieleen että auttasko jos laittas paksumman johdon siihen ? mä laitoin silloin ihan silmämääräisesti samanoloista johtoa kuin se linkkijohtokin on. ja se nimenomaan on akun + ja starttireleen B välissä.
     
  7. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Sinuna mä mittaisin nyt aluksi jännitteen tyhjäkäynnillä - kovilla kierroksilla ja kattosin paljonko on heittoa. Jostain syystähän tuo fusible link on kärvähtänyt, liikaa latausta?

    Mulla pamahti kerran kiihdytyksessä 73 yorkerista fusible link + vähän muutakin kun oli jännitteen säädin sökö enkä sitä huomannut...
     
  8. fury poika

    fury poika 3rd gear

  9. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Katoppa sieltä laturin päästä ettei oo kenttäjohtojen "pulttien" eristerinkulat paskana (Painuvat littanaksi/halkeevat jolloin kaapeli ottaa laturin runkoon jolloin oikari.)

    Aspenissa oli noin käyny ja ihmeteltiin tovi miksi savu nousee Fusible linkista. Palo ne poikkikin ja korvattiin sulakkeella joka kesti jahka huomattiin tuo yllä oleva vika.
     

Kerro tästä muillekin!