Mopar jarrutehostimen sielunelämä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja AteV8, 21.7.2013.

  1. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Olenko ymmärtänyt oikein, että normaalitilanteessa, kun jarrua ei paineta, ni tehostin tehostaa kevyesti ns. vääräänsuuntaan? :eek: Eli siis juuri sen verran että jarrua painettaessa kalvo jaksaa pysyä sen verran paikallaan, että kalvon keskellä oleva venttiili sulkeutuu, jonka jälkeen on alipaine on vain siellä tehostimen etupuolella?

    Taustatietona sen verran että laitoin Dartin tehostimen palasiks kun jäi ilmeisesti tehostelemaan vaikka jalan nosti jarrulta.
     
  2. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Mulla liittyy niin aiheeseen että pistän tähän samaan:
    Tehostimeen on kiinnitetty konehuoneen puolelta ilmeisesti venttiili. Yks haara menee suoraan imusarjaan, toinen kabiiniin, kolmas jonnekin ilmanputsarin tietämille ja neljäs siihen tehostimeen. Mitenhän testaisin tuon venttiilin toiminnan?
    Oma tehostin siis on 2.2 Turbo LePakossa, ja ongelmani lyhykäisyydessään on se että lähes kaikki jarruhilppeet on vaihdettu mutta poljin palautuu tehostuksen kera hitaasti sekä yleisesti jarrut on paskat.
     
  3. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Noni. Tehostin auki. Mitään vikaa ei löytynyt. Ruuvasin tehostimelta pääsylinterille tulevaa tankoa about millin tai kaks lyhemmäksi. Tehostin paikalleen. Kaikki toimii täydellisesti, eli ei jumita enään. Mulla siis aikasemmin käyttäyty tehostin täsmälleen samalla tavalla kuin RaiRailla. Ilmeisesti siis vika oli liian pitkässä tangossa tai sit oli vaan paskaa ja roskaa jossain.
     
  4. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    No hyvä että siellä korjaantui. Ite oon kärsinyt näistä kehnoista jarruista jo vuosia, kai se ratkaisu on lopulta helppo... On tuo katsastuksessa kuitenkin aina kelvannut.
    Viimeksi vaihdoin pääsylinterin. En edes tutkinut että onko se tanko säädettävissä. Vaikka oiskin nin ei kait se vika itse siinä ole kun tuskin tuo tanko itsestään mittaansa muuttaa, tai no voi kai se kulua periaatetasolla päästään kun tarpeeksi polkee¿
    Tuota tehostinta ja sitä venttiiliä tässä pitää seuraavaksi tutkia.
     

Kerro tästä muillekin!