Mopar koneet + askit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tovesala, 28.8.2007.

  1. tovesala

    tovesala Gearhead

    Missä hinnoissa noi vakio(tai lähes vakio) isolohko koneet pyörivät?..
    Entäs 727 laatikot?...

    Pitää miettiä josko alkais jemmaamaan rahaa tommosten ostoa varten...
     
  2. rokki383

    rokki383 Gearhead

    kauheissa hinnoissa. 440 koneesta saat olla valmis maksamaan lähemmäs tai yli 2000.- laatikoista en osaa sanoa. onhan niitä jotain suht älykkään hintasiakin (koneita) ollu välillä myytävänä mutta tuskin suht ok kuntosta konetta saat mistään noin tuhannella
     
  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    TF727 askit eivät hirvitä maksa. Muutamalla satasella saat kelpo laatikon.

    Halvimmalla saat varmaankin saastekauden 400 ja 440 koneita. Noidenkin hinnat on kyllä viime aikoina pompsahtaneet koska std lohkot ovat niin kysyttyjä.

    383 ja 440 takoakselikoneet ovat hyvässä hinnassa. Projektikuntoiset koneet maksavat neljänumeroisen summan. Ruotsissa on ollut viime aikoina paremmin tarjontaa, pulttaa kiinni kuntoiset voimavuosien vakiokoneet ovat ollet 30.000-50.000 skr. Enemmän viritellyt ja stroukatut ovat oma lukunsa.

    Suurin ongelma tällä hetkellä taitaa olla että mitään ei ole oikeastaan tarjolla myyntiin asti vaan porukka pihtaa aarteitaan tallissa. Allekirjoittanut kuuluu samaan porukkaan.
     
  4. carkoivi

    carkoivi 3rd gear

    koneet

    Heps!
    Just möin pois valu 440 pannun tonnilla,pitäs olla mun mielestä aika sopuhinta.(oishan niitä ottajia satkulla,heh heh,)
    Eipä niitä oikeen tahdo olla saannissa sen verran on tuota kysyntää jenkkipäässäkin.
    Osaa ne stroukata niitä sieläkin :eek:
     
  5. Make2

    Make2 3rd gear

    :lol:



    Onko muuten tuo nk. 727 Hemi laatikko tunnistettavissa päällepäin ja pystyykö tavallisesta 727 sellaisen rakentamaan kuinka helposti?
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Miks pitäis sellanen hemilaatikko rakentaa, kysyisin mä? Ei siinä oikeestaan oo mitään etua tavalliseen askiin verrattuna.
     
  7. Make2

    Make2 3rd gear

    Ei kait miksikään ainakaan minun.

    Arvelin vaan että pystyykö sellaisen orig. Hemi laatikon tunnistaa päällepäin vaikka numeroista tai jostain muusta kun minun Chargerissa pitäisi sellainen olla aikaisemman omistajan tarinan mukaan, mutta en tiedä onko se sitten alkuperinen vai jälkeenpäin muutettu.

    Sen vaan tiedän että laatikko on laitettu joskus talvella 76 tai 77 tehdasuutena paketista kun silloinen omistaja ei ollut tyytyväinen vakion magnumin laatikon toimintaan ja halusi tiukempia vaihtoja.
     
  8. HÖTSÖ

    HÖTSÖ Gearhead

    BB mopar

    Juu ei tonnilla tunnu saavan edes projektia, on ollut hakusessa, enkä tarttisi edes kansia,imaria enkä veivejä ja vuosimallin ei väljä.
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tota en osaa sanoa, varmaan joku muu osaa, mutta sisältähän se on vähän erilainen, muistaakseni isompi eturumpu johon menee enempi levyjä ja oisko leveempi etupantakin, sekä 5:1 välitteinen pannan käyttövipu. Mulla on sellanen käsitys, ettei noi olis kovin tavoteltuja lähtökohtia vaikkapa rallilaatikoks, kun tavallisista saa kestäviä myös, ja noi osata vaan apinaa enempi? Mut voi olla, että oon väärässä tossakin, kun ei enää oo TF:fää, niin on toi aktiivinen unohtaminen ollut aika tehokasta.
     
  10. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  11. Mopar

    Mopar Gearhead

    Siinä laatikon kyljessä, öljypohjan reunassa on meistattu numerosarja. niihin jossain näin tulkinta ohjeet, täytyy koittaa ettiä ne uudestaan tai ehkä joku ehtiin linkin kanssa ensin :lol:
     
  12. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    http://www.mymopar.com/downloads/transg ... sguide.pdf
     
  13. Make2

    Make2 3rd gear

    Kiitti Pepe. Pitää käydä tallin lattilla vähän konttailemassa jos noista vaikka jotain selviäisi.
     
  14. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Jos se on varaosa-aski, niin sieltä ei löydy välttämättä mitään merkintöjä.
     
  15. Hai

    Hai Double Gearhead

    Mä oon yrittäny tuoda ja luopua (en siis pihtaa :) :) ) aarteista.
    Jouluna tuli tuotua Suomeen noin kymmenen isolohko moottoria/lohkoa, joista 8 tais olla moparia. Jouluisista koneista ei oo enää mitään jäljellä. 727 isolohko projektilaatikoita on myynnissä tuolla myyntiosiossa.
    Nyt kesällä kävin pakkaamassa jälleen yhdeksän moottoria+vaihteistoa. Myymättä on vielä: 400, 360 ja 340 moparit. Letukkaa on tulossa 4kpl 454sia.(80-90 luku)
    Nämä pitäis olla Suomessa noin 5 viikon kuluttua.
    Kokonaiset isolohkot on menny 800-1500€uron hintaan mallista ja kunnosta riippuen.
     
  16. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    Paljons tolla 340 olis hintaa - kiinnostais..
     
  17. carkoivi

    carkoivi 3rd gear

    moottorit

    Kyllä vipottaja on oikeilla jäljillä .
    On sen viis levyä ja leveämpi panta sekä toi vipu.
    On tullu vastaan noita ns. POLICE-mallejakin joissa on tuo 5 levyn pakka
    ja panta, mutta vipu normaalimitoilla.
    Jos en väärin muista niin tais olla -67 tai -68 mallin askeissa.
     
  18. Hai

    Hai Double Gearhead

    Joo, niin on.
    Kävin viimekuussa paikan päällä katsomassa ja siellä oli just noi listan lohkot livenä paikalla.
    Hinta olisi tosi edullinen, jos rahtia ei olisi maksettava.

    RP on neuvotellut edustuksen sourcen kanssa ja RP toimittaa Sourcen tavaraa kootusti, (vähintään 3 stroker settiä kerralla) eli sitä kautta rahtia saadaan halvemmaksi ja tavara tulee RP:n normaalien huolinta kuvioiden kautta.
    2008 on tarkoitus ottaa RP:lle sourcen "pikku sälää" jonkin verran myös hyllyyn.
     
  19. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Tuolta 440Sourcelta ei ole hirveä matka Petterin rahtipaikkaan eli esim. usean hepun lohkojen kimppakaupalla rahtihinta pysynee jollakin tavoin aisoissa kun käyttää merirahtia.

    Onko RP nyt sitten "virallinen" Sourcen Suomen diileri?
     

Kerro tästä muillekin!